Spakenpoetser gevraagd...

joepju

MF'er
4 sep 2013
121
14
rotterdam
Facebook
Zijn er mensen die hier gelukkig van worden in ruil voor de beste koffie met gebak van Rotterdam en omstreken? _O-
Ik heb gehoord dat er mensen bestaan die een poetsverslaving onder de leden hebben...:t
Of heeft iemand voor mij de gouden tip om die kl... Spaken weer glimmend te krijgen zonder dat ik mijn vingers 2 weken daarna niet meer voel? B|:N_O-
 
Als je gegalvaniseerde spaken gaat poetsen, dan glimmen ze eventjes en gaan daarna roesten.
 
Vraag het aan Partries, die heeft een glimmend gebit.
Je kan hem gewoon op de stoep in Rotjeknor laten staan, dan gaan ze vanzelf wel glimmen als er weer een hondje langs geweest is.
 
Er zitten al RVS spaken op, het gaat om een Yamaha Wildstar...:t
Maar een combinatie van remstof, zure regen en stront vinden zelfs RVS spaken niet zo lekker...:N

Vaker poetsen/wassen , je veegt je kont neem ik aan toch ook af na het schijten.:YY
 
Er zitten al RVS spaken op, het gaat om een Yamaha Wildstar...:t
Maar een combinatie van remstof, zure regen en stront vinden zelfs RVS spaken niet zo lekker...:N

RVS spaken van fietswielen poets ik altijd met een stukje heel fijn staalwol. Dat spul beschadigd de spaak niet, maar maakt het wel lekker snel schoon.
 
Heb je zoiets al eens geprobeerd? Inspuiten, 5 minuten laten inwerken en afspuiten.
images.jpg
 
Dank voor de tips...:}:}
Net ook nog even thinner geprobeerd... Zelfs daarmee krijg ik ze amper schoon: kl.... Remstof!!!8)7
 
Wellicht een idee wat tijdje terug bij mij werkte: ruwe zijde nemen van een afwas-sponsje, niet al te dikke handschoentjes aan en Belgom Alu gebruiken.
De spaken die ik op die manier schoonmaakte glommen nadien weer als een hondepik in de maneschijn.
Wel een tijdrovend klusje, maar met muziekje erbij en af en toe een peukpauze goed te doen.
Vr Gr
 
En als je het verdomt om de hele tijd op je knieen te zitten moet je het wiel er uit halen en op de werkbank/tafel/aanrecht zetten.

Poetsen wat is dat?

db
 
En als je het verdomt om de hele tijd op je knieen te zitten moet je het wiel er uit halen en op de werkbank/tafel/aanrecht zetten.

Poetsen wat is dat?

db
Ik denk dat het schoonmaken van het wiel minder tijd kost dan demontage en montage.
 
Ik zit gewoon op Mn krukje en zet de motor omhoog dat werkt best goed, maar het blijft een monsterklus.
Dan gebruik ik dasty ontvetter en een groene achterkant van een keukenspons en niet te lang wachten om je schoonmaak beurt te herhalen. Dan zit het vuil minder vast.
 
Er zitten dus rvs spaken op, en het vuil bestaat niet uit kettingvet. Zoals eerder gezegd zijn daar gewoon velgenreinigers voor in de handel. Opspuiten, 3 minuten wachten en met water afspuiten. Moeilijk?
 
Wellicht een idee wat tijdje terug bij mij werkte: ruwe zijde nemen van een afwas-sponsje, niet al te dikke handschoentjes aan en Belgom Alu gebruiken.
De spaken die ik op die manier schoonmaakte glommen nadien weer als een hondepik in de maneschijn.
Wel een tijdrovend klusje, maar met muziekje erbij en af en toe een peukpauze goed te doen.
Vr Gr
Dank voor alle tips mensen...:}:}:}
Ze zijn schoon...
De vorige 1e eigenaar had beide wielen al 16 jaar niet meer gepoetst (serieus, vanaf aanschaf motor) dus jullie kunnen je misschien wel voorstellen dat 16 jaar remstof best hardnekkig is... :shock:
Uiteindelijk met cleaner en veel gekloot alles weer glimmend gekregen... Voordeel dat cleaner vrij agressief is, en ook gelijk polijst.
En nu de komende 16 jaar niet meer aanraken..._O-
 
Je zult wel eer van je werk hebben.
Fijn dat het nu weer spik en span is.
Kwestie van af en toe bijhouden en dan blijft het mooi.
Vr Gr
 
Moet ze ook zien te ontroesten.
Nieuwe aanschaffen is vrij prijzig.

Hoop eigenlijk ergens van die spokeskins te scoren, maar tot heden geen succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan