Spam via Motozoom

Rembo

Die hard MF'er
7 jan 2002
280
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Eens in de zoveel tijd krijg ik, omdat ik ooit iets bij hen besteld heb, van Motozoom een reclamemail in mijn mailbox. Heb ik op zich geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb, is dat in de mail die ik vanmorgen van hen kreeg stond, dat ze adressen verstrekken aan derden (voor spam dus). Ik citeer:

Door jouw adres incidenteel (ten hoogste enkele keren per jaar) te verhuren, genereren wij extra inkomsten die ertoe bijdragen dat wij onze prijzen zo laag mogelijk kunnen houden. We gaan er dan ook van uit dat jij dit verder geen probleem vindt. Mocht je dit wél erg vervelend vinden, dan kun je ons een briefje of kaartje sturen (Savannahweg 43 3542 AW Utrecht ) en wij zullen jouw adres dan niet meer verhuren.

Op hun website staat notabene vermeld, dat ze klantadressen nooit aan derden doorgeven en dat Motozoom is aangemeld bij de Registratiekamer. Daarom maar ff een mailtje gecomponeerd voor Motozoom:


Hallo,

Vanmorgen ontving ik een mail van uw bedrijf met o.a. de volgende tekst:

"Door jouw adres incidenteel (ten hoogste enkele keren per jaar) te verhuren, genereren wij extra inkomsten die ertoe bijdragen dat wij onze prijzen zo laag mogelijk kunnen houden. We gaan er dan ook van uit dat jij dit verder geen probleem vindt. Mocht je dit wél erg vervelend vinden, dan kun je ons een briefje of kaartje sturen (Savannahweg 43 3542 AW Utrecht ) en wij zullen jouw adres dan niet meer verhuren."

Deze handelswijze is volledig in strijd is met de algemeen geldende fatsoensnormen met betrekking tot internet:
- Uw klanten hebben nooit toestemming gegeven hun gegevens aan derden te verstrekken;
- Bij een bestelling bij Motozoom informeert uw bedrijf de klant niet over het doorgeven van het emailadres aan derden;
- Het is absoluut onredelijk om van klanten die van de betreffende ongevraagde(!) emailberichten afwillen te vragen hiervoor ook nog portokosten te laten betalen (afmelden kan volgens de mail die ik ontving alleen via een brief(kaart)).
- Daarnaast staat op de Motozoom website de volgende tekst te lezen: "Onze database is aangemeld bij de registratiekamer. Dit onderschrijft dat we zuinig zijn op jouw gegevens. We geven o.a. je email-adres nooit aan derden en we verwijderen je desgewenst onmiddellijk uit ons bestand."

Ik verwacht vóór a.s. maandag 17.00 van u een inhoudelijke reactie. Mocht ik die dan nog niet ontvangen hebben, dan zal ik een schriftelijke klacht indienen bij de Registratiekamer en vrienden, kennissen, collega's en familie die ook bij Motozoom klanten (geweest) zijn wijzen op uw handelswijze en hen tevens aanraden een klacht in te dienen bij de Registratiekamer.
 
Daarnaast staat op de Motozoom website de volgende tekst te lezen: "Onze database is aangemeld bij de registratiekamer. Dit onderschrijft dat we zuinig zijn op jouw gegevens. We geven o.a. je email-adres nooit aan derden en we verwijderen je desgewenst onmiddellijk uit ons bestand."

Vooral dat laatste is belachelijk, als ze zeggen dat ze nooit adressen zullen doorgeven... :r

Ben benieuwd naar hun reactie...
 
:r d'r valt ècht niets positiefs over die eikels te melden. Ben benieuwd of je een reactie krijgt, zou er niet speciaal voor thuis blijven. ;) (goeie brief trouwens :} )
 
Die email had je niet hoeven sturen, die klootzakken reageren toch niet of de mailbox zit vol.... (2x gehad!!) belachelijk dat je een kaartje moet sturen, dat moet toch ook per email kunnen ????

Ik denk dat ik maar met een groot bord op mijn motor ga rijden 'BESTEL NOOIT BIJ MOTOZOOM, MOTOZOOM SUXXXXXX!!!' ofzo..

Heb die email nog niet gehad, maar mijn adres hoeven ze dus niet door te geven. Kunnen we niet een keer met een groep MF'ers die de dupe zijn geworden van deze klote-firma een keer Rejoh een bezoekje geven daar op de Savannahweg ?
Ben best wel benieuwd naar die werkwijze aldaar..

:r Motozoom :r
 
Misschien inderdaad best een leuk idee om er een keer met een cluppie heen te gaan. En er gewoon een paar uur blijven hangen of zo (en hardop klagen natuurlijk :P ).
 
Ik zat gisteren nog op hun site te kijken voor tassen, maar mijn belangstelling is meteen over, ik heb niks van ze nodig. Misschien kunnen we het ook zo oplossen :P
 
Misschien inderdaad best een leuk idee om er een keer met een cluppie heen te gaan. En er gewoon een paar uur blijven hangen of zo (en hardop klagen natuurlijk :P ).

Zeg maar wanneer... ik wil namelijk nog antwoord op een bestelling die ik niet wil hebben maar die ze me wel willen leveren.. na 2 emails nog geen oplossing, 0900 nrs hebben geen zin (bovendien wordt je gevraagd naar een servicecode die ik niet heb)... we moeten toch echt een keer langs Lage Weide in Utrecht hoor !
 
Op zaterdag 15 maart 2003 11:45 schreef Rembo het volgende:
.... Op hun website staat notabene vermeld, dat ze klantadressen nooit aan derden doorgeven en dat Motozoom is aangemeld bij de Registratiekamer.....
Ik denk dat het misschien ook maar eens tijd wordt voor het inschakelen van consumentenorganisaties als de consumentenbond en het tv programma Radar.
 
Die lui zijn echt gek geworden (voor zover ze dat niet waren)! Ik heb ook meerdere keren gemailed.. er is gewoon geen mogelijkheid om van hun mailling list af te komen, dus is het pure spam die ze sturen. Hadden ze dat niet gedaan, dan had ik er misschien nu nog wel besteld, maar ik ga dus alleen nog maar naar www.louis.de tegenwoordig voor m'n online aankopen. Zij hebben mij zelfs uit Duitsland gebeld toen er wat probleempjes waren met m'n creditcard.. echt toppie
 
Ach....what's new?

Er is al zoveel tegen die oplichters gewaarschuwd. Kijk alle motorforums er maar op na.
Wie daar toch besteld is met alle respect een eigenwijze, hardleerse sukkel......
 
Laatst bewerkt:
Door jouw adres incidenteel te verhuren... kunnen ze de prijzen laag houden.

Nou, lekker slim is dat. Volgens mij jaag je zo alleen je klanten maar weg.

Ik zou zeggen, SPAM dit bericht maar op alle fora die er rondom motoren zijn. Want door mensen tijdig te waarschuwen...
 
Ze hebben nu zelfs al negatieve reclame in de Motoren & Toerisme staan.

Ik wil er iets bestellen maar ik waag me er niet aan hoe vervelend ik het ook vind.
 
Rembo,
Hierbij vraag ik je als jij maandag nog niets gehoord hebt om een polletje aan te maken om te zien wie en hoeveel er bereidt zijn om de zaak daar op zaterdag plat te leggen. Ik denk dat er genoeg zullen zijn die daar toe bereidt zijn. Tevens kunnen we dan zien of de landelijke motorbladen, pers en consumentenorganisaties eventueel een artikel hieraan willen besteden. Mc Donalds zit daar ook in de buurt. De eigenaar ken ik goed en er is misschien een korting te regelen.
 
Ik neem aan Rembo dat je wel zo slim bent geweest niet onder je privé e-mail adres te bestellen maar een oninteressant e-mail adres zoals je die nu gebruikt!?

Dan is er immers niets aan de hand, mail de mensen die je dit e-mail adres hebt gegeven dat je dit adres niet meer gebruikt en maak een nieuwe aan voor komende internet bestellingen niet zijnde naar die spuugdure sukkels van MotorZoom.

Die mogen zo langzamerhand wel worden genomineerd als slechtste internet webwinkel...
 
Blade10, helaas heb ik mijn 'main'-adres gebruikt. Werd immers niet gebruikt voor spam volgens de site, site had Webtrader-certificaat (van n.b. de Consumentenvond), ik vertrouwde het wel. Naieve ik, doe ik dus ook noooit meer :(
 
Wat aardig, ik heb ook op de spam gereageerd.

Wel staat op hun internet pagina ondrmeer het volgende: Ook kunnen je gegevens gebruikt worden om je op de hoogte te houden van interessante aanbiedingen van collega bedrijven van motoZoom.


Hier mijn e-mail aan motozoom:

Geachte Motozoom,

In bijgevoegde e-mail advertentie meldt u aan het einde van de tekst terloops dat u zich het recht neemt mijn e-mail adres door te geven aan anderen voor commerciële doeleinden. Ik heb u nimmer dit recht verleent, noch kunt u zich dit recht zonder toestemming toe-eigenen. Ik verbied u uitdrukkelijk mijn e-mail adres aan derden te verspreiden, te verhuren of op enige andere wijze kenbaar te maken, uit welke hoofde dan ook.

Mocht blijken dat u zich niet aan het opgelegde verbod houdt dan zal ik een klacht tegen u indienen bij de Registratiekamer wegens overtreding van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Hoogachtend,
 
Ik heb geprobeerd dat emailtje van Motozoom (Bart) terug te sturen door de button beantwoorden te gebruiken, maar krijg het emailtje terug dat het niet geleverd worden. Iemand een emailadres wat we even kunnen spammen ? }) })

Vroeger deden we dat ook wel, zo veel mogelijk antwoordcoupons insturen met de naam van een bepaalde persoon, dan werd die helemaal gek van alle post, telefoontjes en mensen aan de deur. Ideetje ???? 8-)

Zaterdag in Utrecht is goed maar dan wel 's ochtends.
 
Blade10, helaas heb ik mijn 'main'-adres gebruikt. Werd immers niet gebruikt voor spam volgens de site, site had Webtrader-certificaat (van n.b. de Consumentenvond), ik vertrouwde het wel. Naieve ik, doe ik dus ook noooit meer :(

Hmmmmm, da's inderdaad vét balen!!! Goede leer voor de volgende keer, persoonlijk geef ik mijn privé e-mail adres alleen aan goede kennissen en familie, nóóit aan bedrijven, waarom zou je? Voor bestellingen pak je gewoon een Hotmail adresje.

Als ik me niet vergis is MotorZoom zijn Webtraider logo - TERECHT - al lang geleden kwijtgeraakt, zo niet dan heeft het logo in mijn ogen 0% waarde. Een slechtere webtrader als MotorZoom kun je je immers nauwelijks voorstellen
superkots.gif
!!!
 
Als je ze nou echt wil zieken, stuur dan een stoeptegel of een trottoirband naar:

Motozoom
Antwoordnummer 4433
3500 VE Utrecht

De portokosten moet Motozoom nl. betalen. Ik meen me te herinneren dat het versturen van een trottoirband 250 gulden kost :P
 
Laatst bewerkt:
ik zou niet beginnen met 'kwajongenstreken'.. ze overtreden gewoon serieuze privacy wetten.. ik zou opbellen en ze daarmee confronteren, aanhoren wat ze zeggen, en als het antwoord geen voldoening geeft gezamenlijk een actie beginnen in de vorm van gerechtelijke stappen.. je staat in je recht! zij moeten voor de kosten opdraaien..
 
Ik heb geprobeerd dat emailtje van Motozoom (Bart) terug te sturen door de button beantwoorden te gebruiken, maar krijg het emailtje terug dat het niet geleverd worden. Iemand een emailadres wat we even kunnen spammen ? }) })

Je hebt gelijk, ik kreeg mijn mailtje ook terug. Zo te zien hebben ze hun mailserver afgeschermd.

Nu heb ik het mailtje maar herhaald via de bestelmail. Lijkt me sterk dat ze die ook afsluiten.
 
Als je ze nou echt wil zieken, stuur dan een stoeptegel of een trottoirband naar:

Motozoom
Antwoordnummer 4433
3500 VE Utrecht

De portokosten moet Motozoom nl. betalen. Ik meen me te herinneren dat het versturen van een trottoirband 250 gulden kost :P

Wel eerst even tegen de postbesteller zeggen dat hij het niet via de voordeur aflevert maar door het raam heen.
 
Ook een leuke quote uit de MotoZoom/Louis/Bartmailing waarmee men wil verdediging dat een betaald 0900 nummer (35 ecpm) toch echt beter is:

", omdat we nu meer mensen in dienst kunen nemen om jouw vragen te beantwoorden en deze mensen uitgebreider kunnen opleiden."

heb geen broek aan, anders wassie afgezakt.
 
Ook een leuke quote uit de MotoZoom/Louis/Bartmailing waarmee men wil verdediging dat een betaald 0900 nummer (35 ecpm) toch echt beter is:

", omdat we nu meer mensen in dienst kunen nemen om jouw vragen te beantwoorden en deze mensen uitgebreider kunnen opleiden."

heb geen broek aan, anders wassie afgezakt.

Volgens mij moet het zijn dit:

"Door sterk teruglopende omzet en verdampen van de winst wegens wegjagen van de klanten, moeten we wat anders verzinnen om toch aan ons geld te komen. Zodoende kunnen we onze ticket naar Verweggeistan betalen om die door ons opgelichte motorrijders te ontvluchten.
Daarom verhuren we jullie adressen aan anderen en hebben we een 0900 nummer ingesteld."
 
Terug
Bovenaan Onderaan