Spam

helaholatuthola

MF veteraan
Donateur
20 dec 2009
9.027
10.878
Sommelsdijk
Ik zat in brikken en klassiekers het special frames topic door te lezen, en ineens een pop-up met een lulverhaal over gratis iPhones en dergelijke. Ik kon alleen op sluiten klikken, waarop ik op onderstaande pagina terecht kwam. Bij mijn weten nergens op geklikt. Ik weet helaas niet meer welke pagina van het topic het was.
Ik zat op het moment suprême op iPad met de laatste iOS.

A619F063-A754-4545-982F-65CDDFD7CE05.png
 
Dit soort rotzooi (waarschijnlijk ransomware als je er op klikt) zit soms achter plaatjes die op google afbeeldingen staan en gelinkt op MF staan.
 
Nu net op de frontpage van MF.

Bekijk bijlage 1333517

Heb je reklame op de frontpage van MF ? dan kan het in een advertentie zitten.
Ik heb een adblocker en heb er geen last van, wel geprobeerd.

Ook zelf even een systeem check doen met een antivirus en of anti adware pakket natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De enige reclame die ik heb staat onderaan MF. Een banner van solcon op dit moment.
Ik heb serieus nog nooit van een virus op een iPad gehoord. Wat ik trouwens wel heel leuk zou vinden 😃
 
Leuk verhaal, maar de oorzaak zit hem toch in een foute banner of een fout plaatje op MF 😉
Ik vraag ook niet om hulp, ik meld het alleen maar. Maar toch bedankt!
 
Die popup komt niet van MF. Meestal komt dit door een app (toevallig een poker app op je telefoon?) die gebruik maakt van een tekortkoming van de mobiele versie van Safari. Je kan als workaround ook Javascript uitschakelen in Safari.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan