spam!

Die riep altijd: "Heb je ook een gulden voor mij" "Nee heb alleen een 10tje" "Maar ik kan wel wisselen ;) " 1 van de weinige leuke zwervers...
Je hebt zwervers waar je je echt schuldig over kunt voelen als je ze niks geeft. Je hebt er ook die vriendelijk beginnen ("goedenavond meneer, mag ik u iets vragen?"), en als je dan "nee" antwoord op hun vraag om een knaak roepen ze "ach krijg toch de [enge ziekte]!!".

M'n vrienden zullen ze nooit worden.
 
Je hebt zwervers waar je je echt schuldig over kunt voelen als je ze niks geeft. Je hebt er ook die vriendelijk beginnen ("goedenavond meneer, mag ik u iets vragen?"), en als je dan "nee" antwoord op hun vraag om een knaak roepen ze "ach krijg toch de [enge ziekte]!!".

M'n vrienden zullen ze nooit worden.

Je hebt ook nog de sneaky zwervers, sta je ff voor het station te kijken welke kant je op moet, gaan ze je de weg wijzen en om een piek vragen (hoe werkt dat eigenlijk met de euro?)..
Of als je staat te kutten omdat er geen strippenkaart uit de kaartjesautomaat komt en een zwerver wijst je ff op het briefje dat midden voor je neus hangt waarop staat dat die krengen er niet meer inzitten.. Ennuh, heppie misschien wat kleingeld?

Maar dan heb ik zoiets van ach, je hebt me geholpen waarom zou ik je die piek niet geven. (daar doen ze het ook voor).
Ik koop/kocht (in Neede heb je niet zoveel zwervers) ook nog wel eens het straatnieuws, doen ze nog iets voor hun geld, en was ook nog wel geinig om te lezen.
 
mja, tot dat eeuwige leven ben'k geraakt.. verder ga'k niemeer.
Als je echt een verschijning wil zien moet je maar eens 20-tal seconden naar die 4 puntjes staren en dan poosje je ogen sluiten. Veel effectiever dan zo'n foldertje ;)

jezus.gif

Nou heb ik toch al een aantal keer minstens 20 seconden naar die vier irritante puntjes gekeken. Daarna met m'n ogendicht door het huis gelopen. Maar wat moet ik zien???

Oh ja, van die Jehova-getuigen komen bij ons ook regelmatig aan de deur (studentenhuis). Tijdje geleden deed een kamergenoot de deur open (want de bel ging en ik deed niet open, was wel wakker geworden) om 's ochtends 10 uur wat nacht betekend voor de meeste studenten:

Jehova-getuige: "Goede morgen!"
Kamergenoot: "Eh, ja..."
Jehova-getuige: "Ik wil praten over de wereld."
Kamergenoot: "Moet dat per sé nu? Ik wil namelijk slapen..."

Bamm, deur dicht, en al vloekend strompeld hij terug naar z'n bed.

Ik lach te schudden in m'n bed van het lachen...
 
Op dinsdag 26 maart 2002 23:52 schreef bzn het volgende:Je hebt ook nog de sneaky zwervers, sta je ff voor het station te kijken welke kant je op moet, gaan ze je de weg wijzen en om een piek vragen (hoe werkt dat eigenlijk met de euro?)..
"Hey, hebbu misschien ongeveer 45 eurocent voor mij?" ;)

Maar dan heb ik zoiets van ach, je hebt me geholpen waarom zou ik je die piek niet geven. (daar doen ze het ook voor).
Wie denk je dat dat briefje daar heeft gehangen?

Ik koop/kocht (in Neede heb je niet zoveel zwervers) ook nog wel eens het straatnieuws, doen ze nog iets voor hun geld, en was ook nog wel geinig om te lezen.
Kijk, iets als Straatnieuws vind ik een topinitiatief. Als ik zoiets koop geef ik ook altijd veel meer dan het krantje kost. Ik heb bij die jongens ook minder het gevoel dat het 's avonds alweer in de aderen is gespoten i.p.v. dat er een maaltijd of slaapplaats voor is gekocht.
 
Op woensdag 27 maart 2002 00:28 schreef martinweb.nl het volgende:Nou heb ik toch al een aantal keer minstens 20 seconden naar die vier irritante puntjes gekeken. Daarna met m'n ogendicht door het huis gelopen. Maar wat moet ik zien???

:^ hierookzo! 'K "zie" niks bijzonders ?
 
:^ hierookzo! 'K "zie" niks bijzonders ?

ketters ;)

Natuurlijk heeft iedereen het recht op zijn eigen geloof, maar ik vind dat je dat niet aan anderen op moet dringen. In dit land weet iedereen wel wat er aan de verschillende religie's zo ongeveer te koop is en als je daarvoor belangstelling hebt, dan kan je snel genoeg aan info komen.

Geef mij persoonlijk maar de 'zwarte' kerken in de US. Voor de rest zijn ze daar natuurlijk volledig de weg kwijt, maar die diensten zijn gewoon mooi en gezellig. Hier in Nederland sta je met z'n allen een beetje vroom te doen en onuitspreekbare, saaie psalmen te kweelen :r . Absoluut niet van deze tijd!!

Ze zeggen altijd dat god o.i.d. overal is, dus ik hoef echt niet in z'n saaie kerk te zitten hoor!
 
Moet je op zondag eens bij mij in de straat kijken. Zit op 75 meter van een kerk en al die schijnheiligen pleuren hun auto bij mij in de straat zodat meneer pastoor hem niet ziet staan. |( En druk zeg je. Echt niet normaal meer. En dan ook nog eens 3 keer per dag ook. Tssss....
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan