Span aanbouwen

Bikermouse

MF veteraan
2 aug 2002
16.589
41
Overal en nergens
Wie weet er een adres om een span aan te bouwen?
Ik ben in Schaijk geweest en die vraagt to 900 euro

Dus kom maar op met adressen als jullie willen.
 
Een heel subframe maken is best wel veel werk en ik ben niet zo bedreven in ijzerwerk

Ik ben in ieder geval al blij met die 2 dan kan ik eens informeren.
 
Interresante links :P

Als ik een span neem bouw ik 'm zeker zelf aan mijn (toekomstige ratbike) hele mooie magna :)
 
ok sub-frame kopen,rest zelf aanbouwen. scheelt hoop duiten.alleen wel ff nadenken over schommelarm vork. want die gaat wel iets krom worden ben ik bang.
 
Nogmaals deze link van iemand die wel heel handig is, er komt nogal wat bij kijken bij het aanbouwen maar hier zie je dus wat, intersaant voor knutselaars.
http://home.wanadoo.nl/rogervisser/

ook hoe je een schommelvoorvork kan bouwen en waarom.

Ik rij zelf met een normale voorvork die tussen de onderpoten versterkt is en dat stuurt heel zwaar maar dat went wel, het bespaart op kosten sportschool.....

stuurdemper haal je van een VW Pasaat op de sloop. (hoorde ik van Bachus)
 
Die Sander van Bergen moet je alleen heen gaan als je veel geld kwijt wilt en weinig kwaliteit wenst. meerdere verhalen gaan U voor.....
 
Is een schommelarm met een kleiner wiel de inverstering waard als je er maar een paar keer per jaar me rijdt?
Wat zijn de voordelen? 1 nadeel ken ik wel, het is duuuuuuuuuuuuuuur :(
 
Is een schommelarm met een kleiner wiel de inverstering waard als je er maar een paar keer per jaar me rijdt?
Wat zijn de voordelen? 1 nadeel ken ik wel, het is duuuuuuuuuuuuuuur :(

1 voordeel als je geen monteerd; moet je niet meer naar de gym om je armspieren op te kweken, dat zal zo ook wel lukken.

Lichter en nauwkeuriger sturen zijn er al twee
Minder wringkrachten op je voorvork, balhoofd en kader.
Dat kleiner wiel is niet echt noodzakelijk, maar meestal vergroot het nog het effect van een schommelarm.

standaard%20vork%20klein.GIF
standaard%20vork.GIF


neem hier eens een kijkje home.hccnet.nl/wilma.roger/WEBHCCW&R/zijspantechniek/zijspantechniek.htm
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste zou ik voor een subframe maar wel bij v.d Bergen classics informeren, hier leveren ze ook half fabrikaten als je het span zelf wil aanbouwen.

ten tweede zou ik als het oom een paar keer per jaar gaat het eerst maar eens proberen met een normale voorvork en deze bij de onderpoten verstevigen d.m.v. een verstevigings brug. en vergeet vooral niet een goed stuurdemper te monteren.
(uit een VW passat)

Mijn ervaring is dat hier best mee te sturen valt, dat het wat zwaarder gaat went vrij snel, ik ben met zo'n combinatie op vakantie geweest (CB550 met zelfbouw bak) door de ardennen en in Frankrijk en dat was best genieten.

Als alternatief kun je de vorvork wat onderuit zetten door andere balhoofdplaten
toe te passen, misschien is het een idee om de balhoofd pen van een 750 bol d'or te gebruiken omdat deze demonteerbaar is van de onderste balhoofdplaat waarop je dan een nieuwe kan monteren, zulke balhoofd platen kun je dan ergens laten maken in een machine fabriek waar ze kunnen CNC frezen. Het is voldoende om alleen de onderste te vervangen waarin de gaten van de vorkpoten een paar mm naar voren komen, de bovenste blijft dan hetzelfde.

PS, ik weet niet of de balhoofdpen van CX650 ook demonteerbaar is, als dat zo is dan hoef je natuurlijk niet verder te zoeken.
 
Die Sander van Bergen moet je alleen heen gaan als je veel geld kwijt wilt en weinig kwaliteit wenst. meerdere verhalen gaan U voor.....


Kijk, niet-onderbouwde kritiek, daar ben ik dol op...leg eens uit aub? Of heb je je speciaal aangemeld om van Bergen af te zeiken? :?
 
Ik ben bij Sander v d Bergen geweest en heb daar goed advies gehad, onderdelen heeft ie los liggen zoals schoorstangen en bevestigings punten dus ik vind het best een handig adres, bij andere moet je nog maar afwachten of je wel wordt geholpen.....

een schommel voorvork kost 900 pleuros bij hem en dat is een hoop geld, maar te duur??? Bij EML kostte het in elk geval nog veel meer en S v d B levert maatwerk en dat is ook wel wat waard.

Heb nog weinig ervaring met de kwaliteit maar wat ik daar gezien heb zag er goed uit....
 
Dag Jeur, met dat soort loze kreten moet je je heil bij chatboxen of gespreksgroepen zoeken. Dan kan je nog vieze woorden schreeuwen ook. Ik hoor trouwens ook heel enge verhalen nover jou! Van meerdere kanten nog wel. Ook van mensen die zeggen dat ze zeker weten waar ze mee bezig zijn. Volgens anderen.
 
Die Sander van Bergen moet je alleen heen gaan als je veel geld kwijt wilt en weinig kwaliteit wenst. meerdere verhalen gaan U voor.....

Ach bij anderen raak je je geld ook kwijt en de ene zijn ervaring is niet de ervaring van de ander.
Zo heb ik met een dealer een klote ervaring gehad en anderen lopen er mee weg.
Het kan niet altijd klikken hoor, en het ligt veel aan je eigen instelling.
 
Ik ben ook diverse adressen af geweest en het ergst was EML, hebben ze op de site netjes vermeld staan wat er aan een GL1000 moet gebeuren, vraag je om een 15 inch achterwiel dan krijg je als antwoord.... KAN NIET !
Dan heb ik het nog maar niet over de prijzen....

uiteindelijk kwam ik bij Sander v d Bergen terecht en die kon het wiel overspaken naar 15 inch voor 150 euro. Als je weet wat een 15 inch velg kost en een set spaken als je al aan de juste kan komen, dan vind ik dat een heel vriendelijke prijs.

Verder kreeg ik goed advies en kan ik daar allerlei onderdelen kopen.

volgens mij is het een goed advies om een subframe daar te laten maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan