Spanbanden Ferry Corsica

Treebouncer

Die hard MF'er
1 nov 2006
715
27
Heeft Corsica Ferries wel of geen spanbanden op de huidige ferries? Veel gelezen over het vastzetten van je motor op dit forum, maar meeste berichten zijn verouderd als het over Corsica gaat. Wie weet 't?
 
Ik ben in 2011 van Bastia naar Genua gevaren en ik kan je één ding aanraden: zet zelf je motor vast! (banden zijn aanwezig) Zowel de motor van mijn reismaatje als mijn eigen motor hadden schade omdat ze niet goed vastgezet waren.
 
wij zijn vorig jaar mei naar Corsica geweest en er zijn gewoon spanbanden en touwen aan boord. Wel zelf vast zetten met bv je handschoenen op je zadel onder de banden ivm beschadigingen. Mannetjes kunnen wat driftig zijn aan boord ;)
 
Bij een langere reis heb je altijd extra spanbanden mee, of denk ik daarin mis?

:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Corsica ben ik nooit geweest, maar inmiddels redelijk ervaren in andere overtochten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je ergens je eigen spanbanden mee moest nemen. Helaas zit er wel vaak verschil in of je het zelf moet doen of het personeel. Ik doe het liever zelf, maar dat mag niet altijd.
 
Je hoeft het natuurlijk niet erger te maken dan het is.

Ik ben al ca 8x naar Corsica geweest in de zomer. Echte golven heb ik nooit gezien!
Afgelopen zomer van Palermo naar Genua gevaren en was het ook een biljart-laken................. De motoren werden gewoon los neergezet op de zijstandaard. Niks aan de hand!
Als je naar Engeland gaat is het anders want de golven op Noordzee zijn hoger!!

(ok, voor vergelijk: Ik ben bij Marine geweest en op oceaan zijn WEL echte golven)
 
Laatst bewerkt:
Vanaf Corsica naar Nice gevaren. Ik stond toch wel te kijken van de golven, behoorlijk hoog. Motoren gebeurt niets mee als ze aan een bandje vast staan.
 
van uit Toulon naar Corsica gevaren en van daar uit naar Sardinië en terug via Genua.
De motor moest je langs een reling zetten op de zij standaard, vervolgens maken ze een touwtje aan je frame en de reling zodat de motor niet rechtsom kan vallen mocht er toch een deining komen.
Spanband had ik eigenlijk voor niets mee genomen.
Voor de zekerheid de voorrem wel ingetrokken d.m.v een mini spanbandje zodat de motor extra stevig staat (zit altijd wat speling op de versnelling).

Ohja, Corsica Ferries als zeer prettig ervaren. Tirennia Lines zijn stel vervelende Napolitanen.
 
Ik zal voor de zekerheid altijd een kleine spanband meenemen. Bij de gamme hebben ze deze bijvoorbeeld voor een paar euro.
Het blijft toch altijd je eigen verantwoording.
 
Niet alle boten zijn even groot. Dat is een verschil in deining
Op de boot als op foto stonden alle fietsen gewoon "los" 22h lang op de zij-standaard.
Van de ca 100 brommerds was er bij aankomst niets omgevallen!

Foto=RIZPAWNX

Afvaart Palermo naar Genua
 
Ik zet de motor op de jiffy met een beide kanten aan het frame een spanband. Over het zadel kan wel, maar ik vind dat ook nooit zo fijn. Zeker op lange overtochten weet ik niet of dat goed voor je zadel is. Maar je kan er altijd iets tussen stoppen, bijvoorbeeld je handschoenen.
 
zetten ze netjes vast aan een touw volgens mij. Er gebeurt helemaal niets mee, heb zelfs meegemaakt dat ze hem helemaal niet vast zette.

verder super we hadden zelf een zwembadje aan boord en je kan net zo goed de nacht boot pakken skip je ook weer een overnachting.


full
 
Ik heb mijn bagagerol altijd vastzitten met 2 spanbanden, dus mocht het nodig zijn kan ik die gebruiken, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze geen banden hadden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan