Spanbusje in krukas afgebroken (Kawasaki LTD 440, '83)

Jasper.R

Rookie
1 jul 2020
23
20
Hi! Bij het vervangen van de koppeling van mijn LTD440 uit 1983 is het spanbusje afgebroken op de krukas. Hebben jullie tips hoe ik deze er uit kan krijgen? Wat ik geprobeerd heb is een boortje indraaien en dan er uit proberen te trekken, voorlopig zonder succes (ook geprobeerd na opwarmen met industriële föhn).
 

Bijlagen

  • IMG-20200821-WA0016.jpg
    IMG-20200821-WA0016.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 20
s-l1600.jpg

Kutding is dus afgebroken en zit geklemt.

Als je er een tap inzet zet hij zich meer uit waardoor hij nog vaster komt te zitten.
Uitboren lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Of een dremel en veel geduld

Misschien een laselektrode erin zetten en dan even met de houder aanpikken zodat hij zich vastlast.
Dan proberen de elektrode er met het restant uit proberen te trekken.
Geen idee of het werkt maar je moet wat.
 
Als na het uitboren de spanbus er niet uit wil:
Voor dat geld kan je beter bier kopen dan heb je er nog plezier van
Ik heb teveel van die dingen afgebroken gezien dan me lief is en elke keer als er weer een slachtoffer bij me kwam was het "boutje is afgebroken kan je het eruit krijgen "en het eerste wat je dan zie is in dat boutje een afgebroken linkse tap ofterwel zo'n tap-einduithaler
 
Zo maar even een gedachtespinsel.

Een passende elektrode zonder bekleding in de lastang. Deze in de spanbus steken. En dan massa aan het tandwiel zo lang vast houden tot de smeltgrens is bereikt. (Warmte, krimp)

Zal de elektrode dan voldoende plakkracht hebben om de spanbus er uit te trekken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan