Spanje en Frankrijk in november

tinske

MF'er
22 jun 2010
30
0
Amersfoort
Hi allemaal, even een vraagje: heeft er iemand ervaring met een trip door Frankrijk en of Spanje in de maand November? Ben van plan met een kamaraad begin Nov voor 2 weken door die landen te gaan toeren, maar heb nog wat vraagtekens mbt weersomstandigheden.. Is dat allemaal nog wel een beetje genieten of meer afzien geblazen qua temperatuur en neerslag?
 
Even via internet zoeken naar de temperaturen per gebied/land, een soort overzichtje zoals dit misschien?

http://www.weather.com/outlook/trav...vac_compare&clocid1=FRXX0076&clocid2=SPXX0050

Je vertrekt vanuit NL rond die periode met de motor, of ga je een motor huren ter plekke, lokaal? Tja, hoe zuidelijker je gaat, hoe warmer. Spanje rond eind november is niet eens zo onaardig volgens mij als je geluk hebt. Je hebt in ieder geval geen last van hittegolven rond die tijd.
 
Licht er ook aan waar in Spanje, N. Spanje en binnenlanden kunnen verrekt koud zijn met temperaturen onder nul. Ook in November al. Ik woon aan praktisch aan de kust waar de temperatuur alleen in extreem koude winters onder het vriespunt komt. Echter 1,5 km verder, dat is 1 dorpje verder zijn s'morgens de wegen en landerijen wit uitgeslagen. Dit dus alleen s'morgens vroeg, als de zon er eenmaal op staat stijgt de temperatuur snel. Hou wel rekening met gladde stukken op wegen die aan de noordkant liggen en die dus tot laat in de dag geen of weinig zon krijgen. BIjvoorbeeld in het Montseny gebergte (middelgebergte) aan de zonkant parchtif drrog, je komt eenvan de duisenden bochten om en halverwege de haarspeld, vochtig en glad. Gewoon iets later vertrekken s.morgens is voldoende. (10 u of later). Aan de kust is het niet zo koud.
 
'Spanje en Frankrijjk in November' > 'Spanje en Frankrijk in november'
 
Laatst bewerkt:
Gewoon Gaan!!! we zijn net terug en hebben alle weersomtandig heden bijna gehad op sneeuw na...
Belangrijker is Waar ga je heen rond die tijd pyreneen.....erg listig denk ik.vorige maand vroor het al op sommige toppen!!(col d'aubisque )ga je door naar het zuiden is het over het algemeen goed en lekker te rijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan