Spannend momentje

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Vandaag had ik voor het eerst een spannend momentje met de (les) motor, ik reed ong. 110 op de linkerbaan van de snelweg om de andere leerling in te halen waarna vervolgens mijn gaskabel brak.
Dit had als logisch gevolg dat het gas t nie meer deed.
beetje klote op de linkerbaan terwijl het bestwel druk op de weg was.
Gelukkig reageerde mijn instructeur goed en heeft me netjes naar de vluchtdtrook geleidt, maar het was toch wel even spannend.
en dat een dag voor mijn examen naja ik ga me best doen...

moest ff me ei kwijt
 
Vandaag had ik voor het eerst een spannend momentje met de (les) motor, ik reed ong. 110 op de linkerbaan van de snelweg om de andere leerling in te halen waarna vervolgens mijn gaskabel brak.
Dit had als logisch gevolg dat het gas t nie meer deed.
beetje klote op de linkerbaan terwijl het bestwel druk op de weg was.
Gelukkig reageerde mijn instructeur goed en heeft me netjes naar de vluchtdtrook geleidt, maar het was toch wel even spannend.
en dat een dag voor mijn examen naja ik ga me best doen...

moest ff me ei kwijt

Hej das mooi klote! Gelukkig is t allemaal goed afgelopen! Succes morgen met het afrijden, we lezen vanzelf wel hoe et is gegaan ;)
 
Dat is eigenlijk goed nieuws:
1. Statistisch gezien is de kans dat morgen je gaskabel knalt wel érg klein geworden, dus maak je daar niet druk meer over.
2. Wat je morgen ook tegenkomt op de weg, je raakt er niet van onder de indruk, want je bent nu immers door de wol geverfd. Dus je slaagt met één vinger in je neus. :)

Veel plezier, morgen!
 
Zo! Dat lijkt mij ook wel ff schrikken! Ik zal morgen voor je duimen, doe jij het maandag voor mij?

Succes!
 
Opzich wel goed voor de ervaring dat dit gebeurde.
Er wordt tenminste goed voor je gezorgd door de instructeur :)

Succes met je examen, ben benieuwd!!!
 
suc6 morgen met je examen....

ik zal voor je duimen ! ik moet morgen ook afrijden :)

Hopelijk zit het weer een beetje mee.
 
Mén dat moet inderdaad wel schrikken zijn, maar zoals hierboven al is vermeld zal er weinig zijn waar je nu nog van schrikt, dus dat moet wel in je voordeel werken :+
 
een lesmotor waar de gaskabel van knapt...afschieten die instructeur :r ...onervaren leerlingen op onbetrouwbare motoren... |(
 
als er weer een gaskabel is gebroken, dan neemt de kans op een volgende alleen maar toe :Y in het algemeen.
zal jouw niet meer gebeuren ;)
 
als er weer een gaskabel is gebroken, dan neemt de kans op een volgende alleen maar toe :Y in het algemeen.
zal jouw niet meer gebeuren ;)

Ehh, wat is de theorie hier achter ?
Als de kabel ergens veel wrijving ondervind dan zal hij sneller slijten dan normaal, maar mocht dit vaker voorkomen dan zal ongetwijfeld de rijschool/garage verder gaan zoeken naar een oorzaak dan alleen simpelweg de kabel vervangen.
 
:')

mijn god, dit kan de beste motor overkomen :W

maar goed, succes morgen :P

btw, hoe ben je thuis gekomen?

Niet, hij heeft internet op zn mobiel :')


Aardig gek om mee te maken, maar je kunt het maar gehad hebben ;) Enne succes morgen :)
 
_O- bij mij brak de koppelingskabel... op een druk kruispunt met een aanstormende vrachtwagen!!! ook mijn instructeur reageerde heel kalm en duwde me het kruispunt over...

idd een ervaring om nooit te vergeten!!


succes morgen!!! :Y
 
Ik heb ook wel eens zo'n momentje op de lesmotor gehad.
Motor ging schokken en was nauwelijks meer vooruit te branden.
Olielampje ging branden dus zo snel mogelijk naar de kant.
Instructeur ging olie halen. Bleek bij bijvullen dat de olie vol was.
Dus wij terugrijden en daarna weer sputteren.

Stonden we halverwege halfweg en we moesten naar halfweg. Ik de motor dan maar duwen.
Andere instructeur kwam langs en bekeek het probleem. Tank open, bleek er geen benzine meer in te zitten. Hij reserve gehaald en weer gaan.
Bleek dus het benzine lampje defect te zijn.
 
:')

mijn god, dit kan de beste motor overkomen :W

maar goed, succes morgen :P

btw, hoe ben je thuis gekomen?

idd, gaat er gewoon om, dat de instructeur de motor met regelmaat controleert. daarin moet je gewoon vertrouwen hebben. kabels kunnen bij elke motor kapot gaan.

heb wel een keer dat de motor begon te haperen op de snelweg, te stoten. instructeur zei dat het misschien iets van vuil was ofzo. rij je dan met 70 over de snelweg :)
 
ik weet nog voor mijn avb examen deed mijn motor het niet meer. dodemansknop kortsluiting. en soms deed ie, soms niet. nou, en toen moest ik nog 25 kilometer rijden naar de examen locatie, alleen maar snelweg. ik dacht, als ie nou uitvalt, dan heb ik een probleem want het opstarten ging heel moeilijk. alles was in orde :D!
 
Statistieken liegen altijd :N


:+


Succes morgen colindemo!
:^ statistisch gezien is de kans dat er een bom aan boord van je vliegtuig geplaatst is 1:100,000 (zoniet kleinder :P )

Dus hoe weet je zeker dat er geen bom aan boord zit?




Zelf een bom meenemen: de kans dat er op een vliegtuig 2 bommen geplaatst zijn....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan