Spanning aansturing Brandstofpomp te laag

Paul66

MF'er
29 mei 2022
53
19
Veenendaal
Goedemiddag,
Heeft iemand een idee om mij op weg te helpen?

Omdat mijn Burgman 250 uit 2001 slechter ging starten heb ik via Amazon een nieuwe pomp gekocht. Deze werkt prima. Maar tijdens een testritje viel de motor uit en deed de pomp niets meer. Gisteren de kappen eraf gehaald en de connector van de pomp losgehaald. Nu meet ik daar een spanning van 10,4 volt. Sluit ik de pomp direct aan op de accu, werkt hij direct. Het lijkt dus dat de bestaande bekabeling een te lage spanning geeft. Nu heb ik tijdelijk een draad vanaf het contact met een zekering naar de benzinepomp gemaakt en dit werkt prima. Maar ik zou toch graag willen weten hoe ik kan achterhalen, waar de lage spanning vandaar komt waardoor de pomp niet meer via de "originele weg" loopt.

Groet Paul.
 
Oplossing
197F85DF-1E22-4EBE-9C42-5D963857B35D.png

Meet ook tussen de rode en dan de zwarte recht op de accu. Als dat lager is dan de accuspanning heb je een storing aan de massa.

Word dat niet anders dan zit het misschien in het rode draadje, de plus dus. Of er komt niet voldoende spanning uit het kastje (kan niet lezen wat daar staat) of er komt al te weinig spanning op het kastje te staan.
Zover ik lees ignitor Bekijk bijlage 1790315Bekijk bijlage 1790316

Wat aardig dat je het zo voor me uitwerkt.
Op die ontstekingsmodule kun je meten of er twaalf volt ingaat en of die er ook weer uitkomt. Dus contact aan en dan meten aan de module.
Motor aan =… V rommelen met gas enzo.
Motor uit = …V

En dan de ingaande kant van de module.
Jammer dat het schema wat wazig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan