Spanning navigatie Fazer fzs600 '98

Paalman

Rookie
22 sep 2008
18
0
Loosbroek
Hoi,

Ik heb op m'n fazer navigatie gebouwd (Garmin StreetPilot i3). Nou wil ik deze op de accu aansluiten, omdat batterijen niet heel lang mee gaan.
't Liefste wil ik geschakelde spanning naar 't midden van 't stuur leggen. Dit weer i.v.m. een verbouwde auto-adapter die eraan zit en ook stroom gebruikt als de motor uit staat.

Weet iemand van waaruit dit het makkelijkste is? Heeft er iemand ervaring mee?
Het mooiste is natuurlijk als de kabel ook zo ver mogelijk door 't frame loopt, of in ieder geval voor 't oog 't minst zichtbaar is.

Alvast dank voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb op m'n fazer navigatie gebouwd (Garmin StreetPilot i3). Nou wil ik deze op de accu aansluiten, omdat batterijen niet heel lang mee gaan.
't Liefste wil ik geschakelde spanning naar 't midden van 't stuur leggen. Dit weer i.v.m. een verbouwde auto-adapter die eraan zit en ook stroom gebruikt als de motor uit staat.

Weet iemand van waaruit dit het makkelijkste is? Heeft er iemand ervaring mee?
Het mooiste is natuurlijk als de kabel ook zo ver mogelijk door 't frame loopt, of in ieder geval voor 't oog 't minst zichtbaar is.

Alvast dank voor de reacties!

Je kan je spanning ook van je remlichtschakelaar afhalen (voorrem :+), gewoon t draadje erbij solderen. remlichtschakelaar is al gezekerd, hoeft dus niet nog een zekering tussen.

Dat is een geschakelde plus, dus alleen stroom bij contact aan. Massa draad (zwart, -, wat je t wil noemen) leg je aan je frame.

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan