spanningsproblemen suzuki dr650

pater

Rookie
14 apr 2005
4
0
gent
Hallo,

ik heb een suzuki dr650 van 1990. Rijdt prima! Er is maar één probleem: de accu laadt niet op. Ik heb er nochtans een nieuwe ingestoken. In principe heb je geen accu nodig want is met een kickstarter. En eens de motor draait, heb je spanning van de dynamo om de lichten te doen branden. Maar het probleem zit hem in de richtingaanwijzers:die werken normaal als de motor stationair loopt, echter bij hoger toerental beginnen ze sneller te knipperen of staan ze gewoon stil(en werkt ook de claxon niet meer). Zou de dynamo een verkeerde spanning geven(moet dit 13.7V zijn of zo?)of zou de spanningsregelaar niet meer werken? Ik zou dit kunnen meten voor en na de regelaar, maar ik vraag me af of de dynamo mag werken als deze onbelast is(losgekoppeld)? Kan dit geen schade toebrengen(waar moet de energie naartoe?)?

Pater
 
Heb je al spanning gemeten? en zo ja, hoe hoog was deze (stationar en half/volgas enzo)
Ik weet wel dat knipperlichtautomaten gevoelige dingen zijn, wie weet is ie een beetje van slag/gaar....
 
Ik heb gisteren mijn achterlicht eruit gedraaid en daar gemeten: 7V ongeveer, naar mijn mening de helft te weinig. Of is dat normaal als hij stationair draait? Ik was alleen en het was op straat in de regen te doen, dus ik heb niet aan de gas kunnen draaien. Stijgt de geleverde DC evenredig met het toetental?
 
Ik heb gisteren mijn achterlicht eruit gedraaid en daar gemeten: 7V ongeveer, naar mijn mening de helft te weinig. Of is dat normaal als hij stationair draait? Ik was alleen en het was op straat in de regen te doen, dus ik heb niet aan de gas kunnen draaien. Stijgt de geleverde DC evenredig met het toetental?


Veel te weinig idd, dacht dat 11.zoveel of 12 minimum was..... weet overigens niet hoe dat geregeld wordt...
 
Heb daarnet nog eens gemeten aan mijn achterlicht: stationair 11.5V, bij gas geven gaat de spanning naar 5V?? Ik snap er geen bal van??
 
Terug
Bovenaan Onderaan