Hallo,
ik heb een suzuki dr650 van 1990. Rijdt prima! Er is maar één probleem: de accu laadt niet op. Ik heb er nochtans een nieuwe ingestoken. In principe heb je geen accu nodig want is met een kickstarter. En eens de motor draait, heb je spanning van de dynamo om de lichten te doen branden. Maar het probleem zit hem in de richtingaanwijzers:die werken normaal als de motor stationair loopt, echter bij hoger toerental beginnen ze sneller te knipperen of staan ze gewoon stil(en werkt ook de claxon niet meer). Zou de dynamo een verkeerde spanning geven(moet dit 13.7V zijn of zo?)of zou de spanningsregelaar niet meer werken? Ik zou dit kunnen meten voor en na de regelaar, maar ik vraag me af of de dynamo mag werken als deze onbelast is(losgekoppeld)? Kan dit geen schade toebrengen(waar moet de energie naartoe?)?
Pater
ik heb een suzuki dr650 van 1990. Rijdt prima! Er is maar één probleem: de accu laadt niet op. Ik heb er nochtans een nieuwe ingestoken. In principe heb je geen accu nodig want is met een kickstarter. En eens de motor draait, heb je spanning van de dynamo om de lichten te doen branden. Maar het probleem zit hem in de richtingaanwijzers:die werken normaal als de motor stationair loopt, echter bij hoger toerental beginnen ze sneller te knipperen of staan ze gewoon stil(en werkt ook de claxon niet meer). Zou de dynamo een verkeerde spanning geven(moet dit 13.7V zijn of zo?)of zou de spanningsregelaar niet meer werken? Ik zou dit kunnen meten voor en na de regelaar, maar ik vraag me af of de dynamo mag werken als deze onbelast is(losgekoppeld)? Kan dit geen schade toebrengen(waar moet de energie naartoe?)?
Pater