spanningsregelaar???alweer?

16 nov 2008
41
0
Haarlem
cbr600f 93' opeens,net dus..... licht is aan,maar tellerverlichting ineens uit,en bij het knipperen gaat de temperatuurmeter gelijktijdig op en neer,motor rijdt verder normaal...
de regelaar is al es vervangen maar.... weer???
 
Nou ja bij een F2 denk je toch al gauw aan de spanningsregelaar. Als ie bij mij nog een keer stukgaat zet ik er de spanningsregelaar van een pitbike op, die kosten 11 euro (incl verzendkosten uit China), is ook 5 polig, en ziet er veel degelijker uit als origineel :+
 
Nou ja bij een F2 denk je toch al gauw aan de spanningsregelaar. Als ie bij mij nog een keer stukgaat zet ik er de spanningsregelaar van een pitbike op, die kosten 11 euro (incl verzendkosten uit China), is ook 5 polig, en ziet er veel degelijker uit als origineel :+
geef mij maar effe wat info aub. dan koop ik die ook,ik ga iig morgen eerst naar roukema om een andere regelaar te halen....
 
Klik

Ik heb er zelf al 1 besteld voor de pitbike zelf omdat de kabeltjes van de regelaar van mijn pitbike tegen de uitlaat zijn gekomen. En voor 11 euro kan ik de stekker van het soldeerapparaat niet eens in het stopcontact stoppen O-)

Anyhow, hij doet het nog altijd, provosorisch gefixed met een kroonsteentje. En ik wil met die oude straks eens gaan proberen op de F2. Maar ik heb er wel vertrouwen in :+

Is ook gewoon voor 12V met accu en complete verlichting... ook 5 polig en een fatsoenlijk koelend oppervlak, niet die speelgoedkoelribben van de ori spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
Klik

Ik heb er zelf al 1 besteld voor de pitbike zelf omdat de kabeltjes van de regelaar van mijn pitbike tegen de uitlaat zijn gekomen. En voor 11 euro kan ik de stekker van het soldeerapparaat niet eens in het stopcontact stoppen O-)

Anyhow, hij doet het nog altijd, provosorisch gefixed met een kroonsteentje. En ik wil met die oude straks eens gaan proberen op de F2. Maar ik heb er wel vertrouwen in :+

Is ook gewoon voor 12V met accu en complete verlichting... ook 5 polig en een fatsoenlijk koelend oppervlak, niet die speelgoedkoelribben van de ori spanningsregelaar.
ja het schijnt nogal een zwakke plek te zijn...zo'n regelaar..terwijl de rest toch aardig hufterproof is!!!!
 
Nou ja bij een F2 denk je toch al gauw aan de spanningsregelaar. Als ie bij mij nog een keer stukgaat zet ik er de spanningsregelaar van een pitbike op, die kosten 11 euro (incl verzendkosten uit China), is ook 5 polig, en ziet er veel degelijker uit als origineel :+

China, beter dan honda spul? :') Ooit gelezen hoe kwalitatief motoren uit China waren? Oldtimer jap valt minder snel uit elkaar dan een nieuwe Chinees.

Anyway, ooit gedacht om een kleine fan erop te schroeven met een heatsink?

Ik moet nog nadenken hoe ik het ga wire'ren, maar met 12V->5V en daartussen contactslot is het eigenlijke plan

*Geen zin om met een dode spanningsregelaar te zitten
 
Ik heb zelfs een Chinese motor waarop ik vandaag nog lekker heb gereden, alle 3 de Honda's deden het niet :W heb je ooit gelezen' :') ik heb ook ooit gelezen dat uw eigen kaka opeten wettelijk verplicht is...

De F2 is hufterproof, maar de spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner zijn gewoon van snijkoek gemaakt... en ja dat kunnen ze in China veel beter :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Chinese motor waarop ik vandaag nog lekker heb gereden, alle 3 de Honda's deden het niet :W

De F2 is hufterproof, maar de spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner zijn gewoon van snijkoek gemaakt... en ja dat kunnen ze in China veel beter :Y

NAKS is idd bagger, maar spanningsregelaar heeft een reden om dood te gaan en mens kan het zonder problemen fixen.

En hoezo doen je honda's het niet? Allemaal Dode NAKSen en spanningregelaars?

Owja, als je die spanningsregelaar koopt en hij het prima doet, even ergens vermelden.
Lijkt me een super oplossing voor niet-sleutelaars hier

Neuh, is moar een Oanbeveling :')
 
Laatst bewerkt:
De ene heeft een kapotte NAKS, de ander een lege accu, en van de laatste ligt het frame bij de poederkloter.

En die spanningsregelaar die ik besteld heb is identiek aan wie er nu al opzit, en ja dies wel van betere kwaliteit als van Honda... en boven alles gewoon errug cheap O-)
 
Laatst bewerkt:
De ene heeft een kapotte NAKS, de ander een lege accu, en van de laatste ligt het frame bij de poederkloter.

En die spanningsregelaar die ik besteld heb is identiek aan wie er nu al opzit, en ja dies wel van betere kwaliteit als van Honda... en boven alles gewoon errug cheap O-)

Oplader all the way?
Vergeet niet je ervaringen met die spanningsregelaar op MF neer te zetten, we rekenen op je!

@Jouri
Das de spanningsregelaar? -O- Raar dat ie niet na paar uur gebruiken al smeltte, dat ding heeft totaal geen koeling..
 
Ja eigenlijk is de accu gewoon kapot, ik heb 1 goeie accu voor beide CBRen :+ en hij zit nu in de CBR met kapotte NAKS :P

Anyhow, zodra ik mijn nieuwe SR binnen heb schroef ik die op pitbike en dan heb ik de oude om mee te experimenteren. Dan moet ik ff de NAKS maken en dan kan ik testen.
 
Ja eigenlijk is de accu gewoon kapot, ik heb 1 goeie accu voor beide CBRen :+ en hij zit nu in de CBR met kapotte NAKS :P

Anyhow, zodra ik mijn nieuwe SR binnen heb schroef ik die op pitbike en dan heb ik de oude om mee te experimenteren. Dan moet ik ff de NAKS maken en dan kan ik testen.

Ik krijg hier net een dejavu. Back in Russia, waarschijnlijk rond de 1998, kreeg me pa zijn eerste auto. Leuk en aardig, maar na een week was het raak, accu gepikt.
De koekblik stamde uit 1981, Sovjet made natuurlijk. Starten moest met 2 draden, interieur ala Pimp my ride en de motorkap werd op zijn plek gehouden door verstelbare tiwraps.

Leuk, nieuwe accu erin, 3 dagen later weer raak. Zo ging het 2 weken, na 5'de accu heeft mijn pa besloten om maar de accu altijd mee te nemen.

Ik herinner me nog steeds hoe mijn pa elke avond bijna door zijn voeten zakkend de Sovjet-accu met een gewicht van een bulldozer naar het 3'de etage moest slepen, vloekend en boos.

Gelukkig eindigde tafereel wanneer hij in een dronken bui een boom kopte met die koekblik. Wat er nog van over was....

Heeft niks met motoren te maken, maar Moraal van het verhaal: dit swappen van accu is goed voor je conditie!
 
Mja mijn conditie... ik zou de motor met het allergrootste plezier aanlopen en de accu gewoon wegdonderen, maar het ding loopt gewoon niet zonder accu -O- :+

Jea, dat ding zit vol beveiliging snufjes zoals bij uitgeklapte standaard motor laten uitvallen en motor niet kunnen starten als ie in een versnelling is. :P
Het liefst wil ik een old skool olie of lucht gekoelde fiets voor erbij, kun je nog tenminste fatsoenelijk aan sleutelen. En onderdelen kosten echt geen drol :)
 
De F2 is hufterproof, maar de spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner zijn gewoon van snijkoek gemaakt... en ja dat kunnen ze in China veel beter :Y~[/quote]


Wat kunnen ze beter in china --------Snijkoek bakken
 
ik heb het euvel al verholpen....een van de stekkeraansluitingen onder de cockpit zat los.....
dus bij deze ..tka.een nieuwe spanningsregelaar,net bij roukema gekocht..!!!!!


Bewaar hem nou maar gewoon . Lekker als reserve als je een eind gaat rijden . Ik heb trouwens 2 VFR hondas , nog nooit een spanningsregelaar opgefikt . Ook niet bij 35 graden in Italie . Wel op een koelblok in de rijwind gemonteerd .

groet Fanskar
 
Amai parts uit China binnen *O*

Ziet er allemaal weer neogotisch uit *O*

Sachs-20.JPG


Incl. spanningsregelaar van het merk JIANTAIMCEGS (de Chinese Bosch voor de mensen die het niet kennen :+).

Anyhow, hij is 5 polig. Bij de Honda is het volgens mij groen/rood en 3x geel. Kan iemand me hier zo zeggen of dat een beetje universeel is? Anders doe ik gewoon op goed geluk :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan