spanningsregelaar???alweer?

16 nov 2008
41
0
Haarlem
cbr600f 93' opeens,net dus..... licht is aan,maar tellerverlichting ineens uit,en bij het knipperen gaat de temperatuurmeter gelijktijdig op en neer,motor rijdt verder normaal...
de regelaar is al es vervangen maar.... weer???
 
Rood zal wel +12 volt zijn zwart de massa de rest zijn voor de drie spoelen van je generator en dat maakt niet uit hoe je deze aansluit.

Maar wat ik me afvraag kunnen die regelaars het vermogen van de generator aan ?
 
Laatst bewerkt:
Klik

Ik heb er zelf al 1 besteld voor de pitbike zelf omdat de kabeltjes van de regelaar van mijn pitbike tegen de uitlaat zijn gekomen. En voor 11 euro kan ik de stekker van het soldeerapparaat niet eens in het stopcontact stoppen O-)

Anyhow, hij doet het nog altijd, provosorisch gefixed met een kroonsteentje. En ik wil met die oude straks eens gaan proberen op de F2. Maar ik heb er wel vertrouwen in :+

Is ook gewoon voor 12V met accu en complete verlichting... ook 5 polig en een fatsoenlijk koelend oppervlak, niet die speelgoedkoelribben van de ori spanningsregelaar.


Om hier maar even op terug te komen...

Van het weekend een evenement gehad en iemand kwam vragen om een spanningsregelaar voor een SC33 (Blade), ik gaf aan dat ik die oude gerepareerde SR van een pitbike had liggen die ook 5 polig was en dat hij die wel mocht proberen.

Anyhow, ik heb hem aan hem gegeven, hij heeft hem erop gezet en de blade liep er met het testen prima mee. Heb 'm nog gevraagt of hij ff wou laten weten of het allemaal werkte. Hij is niet meer langs gekomen, maar ik heb hem meermalen zien rijden. Dus óf hij heeft een andere regelaar gevonden, of het werkt allemaal prima...

Niet echt goed getest dus, maar z'n CDI was in ieder geval niet direct aan snot, dus ik kan het ook rustig proberen/meten O-)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem met die Honda spanningsregelaars is als volgt:

De electronica zit op een aluminium plaatje vast, en dat aluminium plaatje zit aan je subframe geschroefd. De bedoeling is dus dat de warmte van de electronica via dat plaatje aan je subframe wordt doorgegeven.

ECHTER, ik heb nog geen enkele Honda spanningsregelaar gezien waarbij dat plaatje vlak was en goed aansloot op het subframe. Dus al die spanningsregelaars kunnen hun hitte niet kwijt (en ze worden echt heet) en branden na verloop van tijd door.

Als je je originele spanningsregelaar uitbouwt, dat plaatje vlakt en hem weer inbouwt zal 'ie ook niet kapot gaan. Maar het is makkelijker om dan maar gelijk een aftermarket regelaar met koelribben te kopen. Daar zit de electronica aan de koelribben vast en koelt het altijd goed.

Gewoon fout ontwerp en slechte afwerking dus. Mogelijk ook dat het plaatje aanvankelijk wel recht is en door warmteinvloeden juist krom trekt.
 
klopt, de standaard koelplaat van de honda (pc35) is te klein en ligt niet goed in de rijwind. Bij mij was ook de SR naar de klote . Nieuwe gehaald en dit met een ander alu/plaatje gemonteerd. Tevens een extra gat geboord in de kuip, onder en uit het zicht.
Verder geen problemen meer mee gehad
full

full
 
Laatst bewerkt:
klopt, de standaard koelplaat van de honda (pc35) is te klein en ligt niet goed in de rijwind. Bij mij was ook de SR naar de klote . Nieuwe gehaald en dit met een ander alu/plaatje gemonteerd. Tevens een extra gat geboord in de kuip, onder en uit het zicht.
Verder geen problemen meer mee gehad[afbeelding]
[afbeelding]
Als je wilt dat dat voorste deel van de plaat enig nut heeft dan zal je de plaat zeker 6mm dik moeten nemen.
Door de uitsparing aan de onderkant is de warmteweerstand zo groot geworden dat het voorste deel nauwelijks warm word.
En het originele plaatje mag dan wel niet zo groot zijn maar het zit wel vast aan het subframe waar hij zijn warmte naar kwijt kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
in de elektronicawinkels kan je spuitjes kopen van 10cc met thermische (koel) pasta
deze pasta zorgt dat de twee contact vakken goed thermische met elkaar wordt verbonden.
de past is gemaakt voor transistors (klein maar ook heel heel groot) aan een koelblok te monteren. De pasta zit ook altijd bij geforceerde koeling voor PC processors misschien iets herkenbaarder...
ondanks dat metaal glad lijkt heeft het onder een microscoop het landschap van de maan! en dan geld dus voor beide kanten. het effectieve contact vlak is dus eigenlijk heel klein (alleen de bergjes raken elkaar. De pasta zorgt dus dat ook de kraters goed contact maken waardoor de warmte veel veel beter van de regelaar overgaat naar je subframe (in dit geval ;-).
PS de pasta niet met je vinger er op smeren. gewoon wat druppels (spuitje wel helemaal gebruiken) her en der en alles vast schroeven/bouten. daarna handjes wassen het witte goedje is namelijk erg slecht voor je huid (kanker verwekkend).
google maar eens op koelpasta. klik maar op onderstaande link

http://shop.conrad.nl/componenten/c...teriaal/hr-warmtegeleidingspastas/189069.html
 
Laatst bewerkt:
PS de pasta niet met je vinger er op smeren. gewoon wat druppels (spuitje wel helemaal gebruiken) her en der en alles vast schroeven/bouten. daarna handjes wassen het witte goedje is namelijk erg slecht voor je huid (kanker verwekkend).
Hmmm, de meeste koelpastas bestaan uit wat siliconen met zinkoxide.
Zinkoxide als in zinkzalf. Wat doet men ook alweer met zinkzalf :?
 
Zelf een Corsaro gehad, fikten er ook heel wat spanningsregelaars af bij derden.
Keek een keer bij die van mij, dingen zitten krap onder de duoseat.
Zat er bubbeltjesplastic omheen wegens een huwelijk met een powercommander. :?
Ding heeft nooit de geest gegeven, ook nu bij de nieuwe eigenaar niet.
Koeling is dus niet alles. :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan