spanningsregelaar cb 750 kz

ze horen bruin te zijn ja. Mijn bougies zijn ook wat zwart gekleurd, maar hij loopt prima en het verbruik is ook aanvaardbaar (+- 1/15). Ik durf het niet aan om aan de instelling van de carburateur te prutsen en laat het lekker zo....

Fijn dat de cilinders weer lopen! Hopelijk laadt hij weer goed.
 
en vanmorgen wilde hij helemaal niet starten... B| ;( De startmotor draaait lekker door maar de motor spring niet aan. Heb de bougies gekeken, ze vonken maar wel zwak. De dodemansknop heb ik naar gekeken, zowel als hij aan staat en als hij uit staat doet de motor hetzelfde, dus ik dacht daar ligt het misschien aan maar dan wel vreemd dat de bougies vonken.... Dus die schakelaar opengehaald, schroevendraaier tussen de 2 contactpunten van de dodemansschakelaar gezet en toen proberen te starten --> nog niks. Heb er nu de balen van, de spanningsregelaar weer terug in de 900 gezet en ga zo een stukje rijden.
Iemand een idee wat het nog kan zijn? las iets over bobines en ontsteking. waar kan ik het beste beginnen met zoeken?

De oude startmotor heb ik gisteren uit elkaar gehad en die werkt weer zoals het moet. Dus dat scheeld dat ik die niet meer hoef om te zetten de volgende keer.
 
Ik ga dit ook maar even volgen. Mijn CB900F doet het ook nog steeds niet, al ben ik er de laatste tijd ook niet meer veel mee bezig geweest. Wel vonken, nu 4 warme uitlaatbuizen, maar aanslaan: nee (net niet naar mijn gevoel).
 
Ik ga dit ook maar even volgen. Mijn CB900F doet het ook nog steeds niet, al ben ik er de laatste tijd ook niet meer veel mee bezig geweest. Wel vonken, nu 4 warme uitlaatbuizen, maar aanslaan: nee (net niet naar mijn gevoel).

Inderdaad dat heb ik dus ook gehad eergisteren. De motor liep echt als een tractor. Nadat dat 's avonds voorbij was wilde hij de dag erna (gisteren) gewoon helemaal niet meer aanspringen. Wel vreemd, de startmotor draait goed rond, voldoende benzine, killswitch staat goed, benzine genoeg.... vreemd vreemd. Komend weekend meer proberen
 
krijgen de cilinders wel benzine? hoe zien de bougies na je startpoging eruit? nat? (waarschijnlijk overbodige opmerking, maar het is mij ook wel eens gebeurd |( , staat je benzinekraan open?)
 
Bougies ff openhalen, kijken welke vonken en welke niet. dan Bobines checken 2&3 en 1&4 zitten op een. Kijk eens naar je contact puntjes op je ontstekingsplaat, die misschien even afstellen met voelermaatje, misschien condensator kapot. Maar dat check je zo als er maar 1 cylinder niet loopt is dat het niet. DAn zijn het de bobines ook niet aangezien die ook op 2 cylinders gaan. Rotte kabel van je startmotor???
Dit zijn gewoon wat suggesties van mijn kant die ik ook heb nagelopen toen ik electrisch gezeik had/heb met mijn motor.

Succes
 
De Bollen hebben geen contactpunten, maar een transistor/CDI ontsteking. Bij die van mij heb ik alles nagelopen, dus het zou goed moeten zitten, maarja... Er zijn wel vier warme uitlaatbuizen, dus moeten er ook vier vonken zijn...
 
Aha kee, I say no more. :+
Wat ik zei, gewoon een paar suggesties. ;)
Maar dat is idd een vreemd verhaal, 4 warme buizen en geen lopen...
 
De benzine kraan staat open en de bougies zijn idd redelijk nat...
Ik weet dat de vonken vd kz niet al te stevig zijn. Misschien die versterkers waar dat zwarte prutje in zit toch niet meer 100%. :?

En anders toch weer die over-gevoelige *&*%&^ carburateurs. B| Ik heb wel eens de carburateurs warm gestookt voor ik aan een startpoging begon als 't spul echt lang stil had gestaan. Helpt wel een beetje, maar blijft symptoom-bestrijding. :X

Vrot anders eens die carbs van fastfriend erin. :?
 
Ik weet dat de vonken vd kz niet al te stevig zijn. Misschien die versterkers waar dat zwarte prutje in zit toch niet meer 100%. :?

En anders toch weer die over-gevoelige *&*%&^ carburateurs. B| Ik heb wel eens de carburateurs warm gestookt voor ik aan een startpoging begon als 't spul echt lang stil had gestaan. Helpt wel een beetje, maar blijft symptoom-bestrijding. :X

Vrot anders eens die carbs van fastfriend erin. :?

Ik had inderdaad ook al gekeken naar die blokjes "waar-de-prut-in-zou-moeten-zitten-die-door-de-jaren-heen-is-gaan-lopen". Maar wel vreemd dat de motor op zaterdag dan wel nog wil lopen en er op zondag de brui aan geeft :? Tuurlijk alles heeft een moment dat het een keer kapot gaat maar ik vind het wel erg toevallig. En met de Carbs heb ik nog nooit last gehad dat hij daardoor niet wilde starten. Komend weekend als ik tijd heb verder knutselen.

Als ik de carbs los wil halen, en ik haal ze alle 4 tegelijk los, dus aan elkaar vast laten zitten onderling dan hoeft er niet opnieuwe gesyncd te worden?
 
Maar wel vreemd dat de motor op zaterdag dan wel nog wil lopen en er op zondag de brui aan geeft :? Tuurlijk alles heeft een moment dat het een keer kapot gaat maar ik vind het wel erg toevallig. En met de Carbs heb ik nog nooit last gehad dat hij daardoor niet wilde starten.
Het is eerder een samenloop van factoren. ;)
Ietsje te zwakke vonk door verschillende factoren en bovendien ietsje te veel benzine door verschillende factoren.


En hoe weet je dan dat eerder niet starten perse niet mede door de carbs werd veroorzaakt?
 
En hoe weet je dan dat eerder niet starten perse niet mede door de carbs werd veroorzaakt?

Eerder niet starten :? Normaal was het na lang stilstaan effe de carbs leeg laten lopen en dan startte hij gewoon normaal. Heb ik ergens wat onduidelijk getypt?

edit: ja beetje ongelukkig uitgedrukt van mij:
En met de Carbs heb ik nog nooit last gehad dat hij daardoor niet wilde starten.

ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik nooit problemen wat starten heb gehad, en dus ook nooit problemen met de carbs met starten heb gehad... zo duidelijker? :)
 
dat carb probleem ken ik ja. De 'oude' benzine die in de carb blijft zitten zorgt ervoor dat de motor veel moeite heeft met starten. Nu ik mijn benzinekraan 1.5 km voor mijn huis al op off zet en ik bij de volgende keer motorrijden de kraan weer open gooi heb ik geen startproblemen meer gehad.

Maar ff ontopic, ik had laatst tijdens het verhelpen van het laadprobleem hetzelfde. Startmotor liep prima rond en hij kreeg benzine...maar starten ho maar! Ik heb toen alle vier de bougies vervangen waarna hij het weer prima deed.
 
Maar ff ontopic, ik had laatst tijdens het verhelpen van het laadprobleem hetzelfde. Startmotor liep prima rond en hij kreeg benzine...maar starten ho maar! Ik heb toen alle vier de bougies vervangen waarna hij het weer prima deed.
Dat ken ik. ;) Volgens mij is 't ontstekings verhaal vd kz erg zwak, waardoor je echt zo goed al nieuw bougies hard nodig hebt.

Zou je 't hele spul niet kunnen vervangen van versterkers+bobines voor iets anders wat betere vonken geeft? :?
 
Inderdaad, heb niks gedaan aan de kz. Was me ook wel wat te warm voor. Overdag werken in een keuken waar het ook al erg warm was dus thuis komen en niks doen. 's Avonds ben ik lekker gaan rijden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan