Spanningsregelaar Cbr

19 mrt 2006
35
0
Venlo
Hoi allemaal, ik heb goed nieuws wat betreft de vaak kapot gaande spanningsregelaars bij bijvoorbeeld de cbr900rr, het schijnt dat deze origineel ongerveer 185 euro kost en imitatie die vaak kapot gaat 120 euro. Laatst was de mijne kapot en ik moest snel een nieuwe hebben, dus maar bij Motorcentervenlo een nieuwe gevraagd per telfoon en die vermelde me de bovengenoemde prijzen. Ik zei oke, en ben er heen gegaan, eenmaal aan de bali kreeg ik een andere medewerker te spreken(Bert), en ik vroeg hem of er geen andere regelaar was die er ook in paste omdat die bij veel types hetzelfde zijn(geen enkel 12 volt lamp brand op een ander voltage als je begrijpt wat ik bedoel). Ja zegt hij er is wel iets, en wel origineel en kost maar 99 euro. Ik zei mag ik die eens zien en je hoor precies dezelfde aansluiting maar dan met koelribben erop. Die regelaar schint te worden gebruikt in scooters. Ik heb hem inmiddels een maanje of zo erin en het werkt perfect zelfs onder deze extreme hitte van dit moment.
Dus met andere woorden blijf van die imitatie spanningsregelaars en gelijkrichters af voor je Honda en vraag naar deze zeer gunstige oplossing die nog beter is ook!! Honda-bestelnummer 31600-kfg-861 haal hem indien nodig bij de bromfietszaak!!!! Ik hoop nu eindelijk eens wat terug te hebben gedaan voor jullie!!!!!!!!!!
 
Ik zou nog niet zo snel juichen, de door jou gebruikte regelaar is voor o.a de Pantheon en de Foresight 125/250 cc scooters.
De opbrengst van de dynamo's van die dingen is minder dan de helft dan van jouw motor. Ik hoop voor je dat hij lang heel blijft, maar ik heb mijn twijfels. :?
 
Hij doet het al een tijd goed, en die dingen voor die scooters worden niet aangepast, want dit is veels te duur voor Honda. Die nemen liever iets wat al toevallig in de fabriek aanwezig is zodat ze niet nog eens hoeven te ontwikkelen. Hij kan dat vermogen gewoon aan. Wat heeft een fireblade meer aan strom nodig als een 125 cc??? Heeft gewoon niet meer nodig, dat zie je al aan zijn kleine accu.
 
En wat versta je onder imitatie. Imitatie betekent niet beslist inferieur o.i.d. Heb zelf een VFR800 en mijn SR heb ik twee weken geleden opgerookt. Heb een nieuwe besteld bij Siccama (http://www.siccamasales.nl/) en hoor daar wel goede verhalen over. In ieder geval kan ik met zekerheid zeggen, dat de originele Honda SR van een zeer matige kwaliteit is, of de plaatsing van de SR is gewoon niet gunstig, zodat hij veel te heet wordt. Fan d'r op zou moeten helpen.

Volgens mij koop Siccama ze hier in: http://www.electrexworld.co.uk

Eigenlijk worden we gewoon KEIHARD door Honda genaaid. Een originele SR kost meer dan 200 euro. Man man, een gelijkrichter en spanningsregelaar klus je volgens mij voor een paar euro. Maar goed, mijn electronica kennis is wat beperkt. Motorrijden is gewoon duur. Twee nieuwe originele schijven voor: 500 euro KASSA!!

Kut hobby motor rijden ;) :] :] *O* *O*
 
5395171
[...]

ik zit op m'n werk, dus ik klikte hem direct weer weg
maar vertel vertel, was daar nog een beetje spanningregelaar te koop voor 40 ~ 60 euro :? *D
Geen idee....zit ook op mijn werk, toch ff stiekem gekeken en dit is hier te koop
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan