Beste MF'ers,
Enige tijd geleden een vraag gesteld betreffende mijn niet lopende CBR600f hurricane uit '87.
Spontaan had hij door wat hij ookalweer moest doen maar helaas zo spontaan als hij starte stopte hij er ook weer mee.
Bij het korte lopen dat hij heeft gedaan liep hij vrij hoog in zijn toeren en heb ik hem 4x stil gezet en weer gestart (met moeite) maar nu totaal geen zin meer om te lopen dus.
De CDI was defect toen ik hem kocht (als niet loper) deze heb ik vervangen en wilde nog niet meteen starten. nu heeft hij dus gelopen maar denk ik dat de spanningsregelaar defect is en dus de oorzaak is van de defecte CDI. Is dat mogelijk? en kan een spanningsregelaar doorgemeten worden zonder lopende motor? en zo ja: wat moet ik dan waar meten?
Nog wat extra informatie:
Na het korte lopen bleek een zekering van volgens mij de verlichting doorgebrand te zijn (wat mij de spanningsregelaar doet verdenken en dus dat de CDI een optater heeft gekregen)
De zowel de brandstofpomp als de bougies geven geen enkel teken van leven (beide geregeld door de CDI)
De accuspanning is voldoende
Ik heb alles loshangen qua bekabeling behalve het startcircuit
Graag hoor ik jullie expert mening voordat ik 200euro uitgeef aan een nieuwe spanningsregelaar en CDI terwijl het dat misschien niet hoeft te zijn.
Enige tijd geleden een vraag gesteld betreffende mijn niet lopende CBR600f hurricane uit '87.
Spontaan had hij door wat hij ookalweer moest doen maar helaas zo spontaan als hij starte stopte hij er ook weer mee.
Bij het korte lopen dat hij heeft gedaan liep hij vrij hoog in zijn toeren en heb ik hem 4x stil gezet en weer gestart (met moeite) maar nu totaal geen zin meer om te lopen dus.
De CDI was defect toen ik hem kocht (als niet loper) deze heb ik vervangen en wilde nog niet meteen starten. nu heeft hij dus gelopen maar denk ik dat de spanningsregelaar defect is en dus de oorzaak is van de defecte CDI. Is dat mogelijk? en kan een spanningsregelaar doorgemeten worden zonder lopende motor? en zo ja: wat moet ik dan waar meten?
Nog wat extra informatie:
Na het korte lopen bleek een zekering van volgens mij de verlichting doorgebrand te zijn (wat mij de spanningsregelaar doet verdenken en dus dat de CDI een optater heeft gekregen)
De zowel de brandstofpomp als de bougies geven geen enkel teken van leven (beide geregeld door de CDI)
De accuspanning is voldoende
Ik heb alles loshangen qua bekabeling behalve het startcircuit
Graag hoor ik jullie expert mening voordat ik 200euro uitgeef aan een nieuwe spanningsregelaar en CDI terwijl het dat misschien niet hoeft te zijn.