Spanningsregelaar honda cbr vervangen

Ewout

MF'er
4 feb 2004
67
0
Hierbij een vraag mbt een spanningsregelaar van een Honda CBR 600.

Nadat we problemen hadden met het afslaan en slecht lopen na een run op een testbank, ben ik aan de slag gegaan om te kijken waar het probleem vandaan kwam.
Alvast een spanningssregelaar besteld omdat deze als eerste in me opkwam als oorzaak, dat klopte dus ook.

De regelaar was aan een van de polen behoorlijk heet geworden, zodanig dat een platte pool helemaal verkleurd was en ook de witte stekkerbehuizing was aardig verbrand.
het connectortje was helemaal zwart geblakerd.
lekker heet geweest dus.

De laadspanning is nu 14.5 V bij 4000 toeren, lichten aan, dat lijkt me wel goed want de laadspanning van m'n VTR is 14.4 V.

Ik heb de zwarte aanslag een beetje van de connector gekrabt, maar ik zou deze graag beter willen schoonmaken ivbm beter contact. Ik krijg alleen niet de connectors uit de witte behuizing.
Heb al zitten prutsen met een kleine schroevendraaier, maar zonder geweld lijkt het niet te lukken.
Wie weet hoe dat wel werkt?


Tevens graag advies of dit een normaal verschijnsel is bij het ter ziele gaan van een spanningsregelaar of dat dit wijst op een ander electrisch probleem.
Ik heb nog een reserve blok met een zgan dynamo, moet ik deze ook vervangen?
 
Krimpkous (verkrijgbaar bij uw lokale electronicaboer) doet het ook goed voor de afwerking.

Ook opletten met de vrouwtjes en mannetjes stekkers.

De zaak zo indelen dat als een stekker los raakt er geen kortsluiting ontstaat.

Globaal dus zo dat de stroomleverancier een (geisoleerd) vrouwtje is, de afnemers mannetjes.


Zo schrijvend zie ik gelijk het probleem spanningsregelaar - accu (beide leveranciers), maar daar zit een zekering tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan