Hallo allemaal,
omdat ik de andere thread niet te veel wil vervuilen heb ik mijn eigen topic maar aangemaakt.
Probleem:
- Motor start niet (met de auto accu er aan wel meteen)
- Accu laadt niet bij
Oorzaken:
- accu (deze is slecht, zakt snel in en laadt niet volledig bij aan de druppellader)
- Spanningsregelaar/gelijkrichter
Zoals gezegd, de accu kakt snel in wanneer ik de contactsleutel omdraai, tot aan 9V.
Verlichting gaat bij mij automatisch branden wanneer ik het contact omdraai.
Bij een draaiende motor meet ik diezelfde lage spanning van 9V over de accu klemmen, kortom de accu laadt niet bij.
- hoofdzekering gecheckt en is OK.
Wanneer ik de output van de spanningsregelaar meet zonder accu (las net dat dit dus NIET de bedoeling is) meet ik -0.8V.
Output van de dynamo ook gemeten, netjes alle drie de draadjes 70V AC.
De spanningsregelaar heb ik opgestuurd naar Carmo.
Kreeg vandaag een mailtje dat deze NIET defect is.
Zou alles dan echt aan de accu liggen?
Accu staat nu binnen en geeft 12,5V na z'n laatste druppellaadsessie.
Ik weet dat dit te weinig is, maar als de spanningsregelaar echt goed is zou ik toch wel een verschil in spanning over de accuklemmen moeten hebebn bij een draaiende motor?
Ik snap het even niet meer.
omdat ik de andere thread niet te veel wil vervuilen heb ik mijn eigen topic maar aangemaakt.
Probleem:
- Motor start niet (met de auto accu er aan wel meteen)
- Accu laadt niet bij
Oorzaken:
- accu (deze is slecht, zakt snel in en laadt niet volledig bij aan de druppellader)
- Spanningsregelaar/gelijkrichter
Zoals gezegd, de accu kakt snel in wanneer ik de contactsleutel omdraai, tot aan 9V.
Verlichting gaat bij mij automatisch branden wanneer ik het contact omdraai.
Bij een draaiende motor meet ik diezelfde lage spanning van 9V over de accu klemmen, kortom de accu laadt niet bij.
- hoofdzekering gecheckt en is OK.
Wanneer ik de output van de spanningsregelaar meet zonder accu (las net dat dit dus NIET de bedoeling is) meet ik -0.8V.
Output van de dynamo ook gemeten, netjes alle drie de draadjes 70V AC.
De spanningsregelaar heb ik opgestuurd naar Carmo.
Kreeg vandaag een mailtje dat deze NIET defect is.
Zou alles dan echt aan de accu liggen?
Accu staat nu binnen en geeft 12,5V na z'n laatste druppellaadsessie.
Ik weet dat dit te weinig is, maar als de spanningsregelaar echt goed is zou ik toch wel een verschil in spanning over de accuklemmen moeten hebebn bij een draaiende motor?
Ik snap het even niet meer.