Spanningsregelaar kawasaki zzr600 tot 93 hetzelfde als na 93

BVDD

Rookie
5 jul 2015
5
0
Beste forum leden,

ik heb een kawasaki zzr 600 uit '94. Ik heb 1000 km geleden het motorblok gewisseld omdat mijn oude blok door water vanuit de tank kapot is gegaan (ik hoop dat dit wisselen niks te maken heeft met het komende probleem).

Nu moest ik vandaag mijn motor aanlopen vanwege een lege accu. De hele week daarvoor geen problemen gehad met starten. Na een rit van 150 km rook het erg naar rotte eieren en bleek de accu erg heet.

Nu denk ik dat de spanningsregelaar kapot is. Weet iemand of de spanningsregelaar van een kawasaki zzr 600 uit een model 90-93 hetzelfde is als die van een model van 93-2005?

Lijkt mij wel, maar wil het even zeker weten.

alvast bedankt!
 
Beste forum leden,

ik heb een kawasaki zzr 600 uit '94. Ik heb 1000 km geleden het motorblok gewisseld omdat mijn oude blok door water vanuit de tank kapot is gegaan (ik hoop dat dit wisselen niks te maken heeft met het komende probleem).

Nu moest ik vandaag mijn motor aanlopen vanwege een lege accu. De hele week daarvoor geen problemen gehad met starten. Na een rit van 150 km rook het erg naar rotte eieren en bleek de accu erg heet.

Nu denk ik dat de spanningsregelaar kapot is. Weet iemand of de spanningsregelaar van een kawasaki zzr 600 uit een model 90-93 hetzelfde is als die van een model van 93-2005?

Lijkt mij wel, maar wil het even zeker weten.



alvast bedankt!

er staat vast wel wat op de SR.
misschien kan je het type nummer googlen, dan komt het vanzelf tevoorschijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus doordat de accu heet is geworden ga je je spanningsregelaar verdenken van een probleem? Zou je niet eerder je accu eens gaan verdenken én gaan kijken hoe het met het vloeistof niveau van dat ding gesteld is?
 
Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor de reacties. Inderdaad wat voorbarig om meteen de spanningsregelaar te verdenken, maar ik heb mijn accu nog geen jaar in gebruik en heb regelmatig de druppellader gebruikt om hem in conditie te houden. Het is overigens een Exide maintenance free accu, dus het vloeistof niveau checken gaat niet.

Nu bij volledige lading van de accu met de lader (13,6 V) geprobeerd te starten maar daarbij zakt de spanning tot 9,6 Volt ongeveer en krijgt hij de motor niet rond gegooid.

Ik ga dus maar een nieuwe accu kopen.

Iemand enig idee hoe deze accu dan toch zo snel kapot kon gaan? Ik zal voor de zekerheid het laadsysteem doormeten zodra ik de nieuwe accu heb.

Kan ik de motor ook aanduwen zonder een accu erin?

alvast bedankt,
 
Ik heb zojuist de motor aangelopen en er blijkt bij stationair lopen al sprake te zijn van 15,5 Volt en bij 3000 toeren tot wel 20 Volt.

Dus ik denk toch dat mijn accu verloren is gegaan als gevolg van de defecte spanningsregelaar.

Dank allemaal voor het helpen. Weer wat geleerd.

groet en tot op de weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan