TJAGS-550
Rookie
- 20 jun 2022
- 2
- 2
Experts,
Mijn eerste bericht op het motor-forum. Vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en sinds afgelopen zomer in het bezit van onderstaande parel (Suzuki GS-550T) uit 1981.
Helaas wel een pareltje dat stil komt te staan wanneer je een half uurtje met je koplampen aan onderweg bent.
Hoewel een blik onder het zadel ook wel verraadde dat er iets niet helemaal in de haak was heb ik met behulp van deze HOW-TO de oorzaak gevonden in een kapotte spanningsregelaar. Het is de uitvoering waarbij de gelijkrichter en de spanningsregelaar nog gescheiden zijn en tevens 1 spoel van de dynamo over de lichtschakelaar loopt (zie diagram 1).




Ik ben niet helemaal los op elektra maar heb wat research gedaan en hoor graag van jullie:
Tom
Mijn eerste bericht op het motor-forum. Vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en sinds afgelopen zomer in het bezit van onderstaande parel (Suzuki GS-550T) uit 1981.
Helaas wel een pareltje dat stil komt te staan wanneer je een half uurtje met je koplampen aan onderweg bent.
Hoewel een blik onder het zadel ook wel verraadde dat er iets niet helemaal in de haak was heb ik met behulp van deze HOW-TO de oorzaak gevonden in een kapotte spanningsregelaar. Het is de uitvoering waarbij de gelijkrichter en de spanningsregelaar nog gescheiden zijn en tevens 1 spoel van de dynamo over de lichtschakelaar loopt (zie diagram 1).




Ik ben niet helemaal los op elektra maar heb wat research gedaan en hoor graag van jullie:
- of ik de spanningsregelaar en gelijkrichter gewoon kan vervangen voor een alles in 1 oplossing waardoor ik in feite een situatie creëer als in in diagram 2. Ik had zelf wat research gedaan en kwam dan uit op dit MOSFET exemplaar, maar wellicht dat jullie me hierin beter kunnen adviseren.
- Wat me verder nog een beetje zorgen baart zijn de kabelhoesjes om de electrakoppelingen die wel erg heet zijn geworden (zie foto rechtsboven). Typisch resultaat van de kapotte spanningsregelaar om moet ik verder nog ergens anders zorgen over maken?
Tom