Spanningsregelaar Suzuki Gsx-r 600 K6

hhemrica

Rookie
19 okt 2018
16
3
Hallo,

Gisteren is de spanningsregelaar van mijn Suzuki er mee opgehouden. Nu is het mij bekend dat dit een veel voorkomende probleem is bij dit type motor.
Welke spanningsregelaar kan ik het beste hiervoor bestellen?
Op ebay verschillende voorbij zien komen voor 50 a 60 euro en op alliexpress al voor 20 euro.

Welke adviseren jullie?
 
Oh, excuus!
Ik dacht dat je vroeg of je serieus een regelaar van 20 Euro moest kopen.

Er is een terugroepactie geweest voor ook de spanningsregelaar (ook de rempomp).
Deze zijn verbetert door Suzuki.

Ik zou eerst via de dealer of RDW website controleren of bij jouw motor deze onderdelen zijn vervangen. Wellicht scheelt het een hoop geld.

Terugroepactie Suzuki vanwege productiefout - Terugroepacties Nederland | Terugroepactie.info
De rempomp is een zelfde soort verhaal.
 
Er is een terugroepactie geweest voor ook de spanningsregelaar (ook de rempomp).
Deze zijn verbetert door Suzuki.

Ik zou eerst via de dealer of RDW website controleren of bij jouw motor deze onderdelen zijn vervangen. Wellicht scheelt het een hoop geld.

Helaas, spanningsregelaar recall is vanaf K8. Rempomp is wel voor deze maar heb je voor dit probleem uiteraard niks aan.

Spanningregelaar kun je bijvoorbeeld van Carmo kopen. Wat heel belangrijk is, is dat zowel de dynamo als de accu goed zijn (staat en merk/kwaliteit). Is dit niet in orde dan sloop je een regelaar zo weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Je kunt van de situatie gebruik maken en een mosfet sp/reg monteren. Volgens mij is het zo dat ze op moderne fietsen standaard gemonteerd worden? En op de stekker na, allemaal hetzelfde doen.
 
Helaas, spanningsregelaar recall is vanaf K8. Rempomp is wel voor deze maar heb je voor dit probleem uiteraard niks aan.

Spanningregelaar kun je bijvoorbeeld van Carmo kopen. Wat heel belangrijk is, is dat zowel de dynamo als de accu goed zijn (staat en merk/kwaliteit). Is dit niet in orde dan sloop je een regelaar zo weer.
Ok, dat wist ik niet.

Slecht! Ik ben zelf enkel 2006 en 2007 GSXR'en tegengekomen met een defecte regelaar.
Vreemd dat die er niet onder vallen want die zijn gewoon slecht.
 
Ok, dat wist ik niet.

Slecht! Ik ben zelf enkel 2006 en 2007 GSXR'en tegengekomen met een defecte regelaar.
Vreemd dat die er niet onder vallen want die zijn gewoon slecht.

Ja omdat ze vanaf model 2008 zijn vervangen ;)
Ergens trekt een fabrikant qua leeftijd natuurlijk een grens in wat ze terughalen, tenzij het een item is wat direct met veiligheid te maken heeft (zoals de rempomp).
Maar k6/k7 gaat de regelaar inderdaad meer dan eens kapot, en flink ook. Meerdere keren deels uitgefikte/gesmolten regelaars gezien. De plaatsing is ook gewoon behoorlijk onhandig gekozen in ongeveer het warmste gebied van de motorfiets.
 
Ik had bij mij een nieuwe regelaar van Carmo op gemonteerd. Deze zou volgens de motorzaak beter zijn dan de originele. Vervolgens ook een metalen plaat van ong 4mm dik onder de spanningsregelaar gemonteerd zodat deze extra gekoeld kan worden. Had daarna 30.000 kms gereden zonder problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan