kn3rf
MF veteraan
Goedendag,
Onlangs hebben mijn spanningsregelaar en accu het begeven. Na vervanging hiervan en (waarschijnlijk) de oorzaak gevonden te hebben, blijkt dat de regelaar toch verrekte warm wordt tijdens/net na het rijden. Ik gok de temperatuur op 55 graden Celcius.
Het betreft een ZXR400 (waarop een spanningsregelaar omhuld door een aluminium koellichaam gemonteerd zit).
Heeft iemand een idee vanwaar deze regelaar zo warm wordt?
De laad spanning bedraagt 15.5 Volt. Persoonlijk lijkt me dit 1 volt teveel. Of het kwaad kan weet ik verder niet.
Groet
Onlangs hebben mijn spanningsregelaar en accu het begeven. Na vervanging hiervan en (waarschijnlijk) de oorzaak gevonden te hebben, blijkt dat de regelaar toch verrekte warm wordt tijdens/net na het rijden. Ik gok de temperatuur op 55 graden Celcius.
Het betreft een ZXR400 (waarop een spanningsregelaar omhuld door een aluminium koellichaam gemonteerd zit).
Heeft iemand een idee vanwaar deze regelaar zo warm wordt?
De laad spanning bedraagt 15.5 Volt. Persoonlijk lijkt me dit 1 volt teveel. Of het kwaad kan weet ik verder niet.
Groet