Spanningsregelaar VFR defect

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik heb al even gezocht en voor mezelf de diagnose al gesteld, maar toch wil ik hier nog even de experts om zekerheid vragen voor ik een spanningsregelaar koop a 200euro.

ik heb een paar maanden geleden een nieuwe accu in me Honda VFR gezet. nu heb ik vorige week mijn accu opgeblazen. Bij het nameten van de spanning op de accu bij een gestarte motor geeft mijn multimeter een waarde van 17volt aan (stationaire motor).. lijkt me een tikkeltje teveel :)

nou zal die spanningsregelaar wel defect zijn, maar is het ook mogelijk dat er iets met de dynamo aan de hand is? ik heb namelijk geen zin om een nieuwe spanningsregelaar en een nieuwe accu te kopen en binnen een week weer beide op te blazen.
 
zoek maar, er zijn er meer die dit hebben ervaren, en in 99% van de gevallen is het gewoon de spanningsregelaar.

Bel wat sloperijen op, en ga vergelijken.

O ja, een regelaar van een blade of zo past ook :)
 
aan de hand van onderstaand plaatje:
heb ik net mijn spanningsregelaar doorgemeten..

tussen 'groen' en alle drie de 'gele' aansluitingen meet ik 800kOhm, tussen rood/wit en geel meet ik 800kOhm en tussen de gele afzonderlijk meet ik oneindig

kan ik nu concluderen dat mijn regelaar overleden is?

Uregelaar.jpg
 
Koop geen originele Honda CDI die zijn echt duur (€240 als ik me niet vegis). Er is een bedrijf in Nederland die ze ook maakt en die goed zijn. Mijn garage heeft ze al goed getest. Zoek maar eens op google, als je het niet vindt zal ik wel eens onder mijn kap kijken wat het merk is. Ze kosten maar 140 eurootjes.

Succes!
 
Koop geen originele Honda CDI die zijn echt duur (€240 als ik me niet vegis). Er is een bedrijf in Nederland die ze ook maakt en die goed zijn. Mijn garage heeft ze al goed getest. Zoek maar eens op google, als je het niet vindt zal ik wel eens onder mijn kap kijken wat het merk is. Ze kosten maar 140 eurootjes.

Succes!
als het goed is dan hebben die koelribben, die zijn idd. beter.
(ik dacht dat ze net zo duur als origineel waren)
edit, ik zie staan cdi, ik bedoel de spanningsregelaar.
 
hmmm die honda spanningsregelaars, de verbeterde volgens de dealert, zijn ¤180 en imitatie ¤128,50 Ik heb net dat ding vervangen bij de cb-1 (is hetzelfde)
check voordat je de boel vervangt even of je niet ergens een slecht contact hebt..... nevermind, dat gaat niet op bij de honda's.
Bij kawa zit er een uitwendige calibratie draad wat dus voor zeer hoge spanningen kan zorgen als je een slechte kabelboom hebt |( (zit ook een voltmeter op dashbord om te kontroleren)
 
Ik heb gister een imitatie spanningsregelaar gekocht voor 107 euro. gemonteerd, nieuwe accu erop gezet. en sindsdien alweer 300km gereden. dus alles werkt weer.
 
Alle nieuwe regelaars hebben koelribben tegenwoordig, ook die van Honda. Geen idee welke je gekocht hebt, maar over Elektrix hoor ik nog meer slechte verhalen dan over de originele... Verder als je het nieuwe type regelaar hebt (origineel) met ribben, gaan ze eigenlijk nooit meer stuk. Probleem was dat het oude type (dus zonder koelribben) zijn warmte niet kwijt kon.
 
Ik weet dat dit onderwerp een beetje oud is maar een heb een klein vraagje en wil daarvoor niet een heel nieuw topic openen.
Mijn (waarschijnlijk orginele Honda) spanningsregelaar is nog goed, ik wil graag een CPU cooler erop plaatsen maar kan iemand mij vertellen waar ik heb precies kan vinden. :)

Ik kan ook niet echt iets vinden wat er op lijkt in de service manual, of is het de "Ignition Control Module" ? lijkt me niet toch ?

Bedankt !
 
Spanningsregelaar is in het engels regulator/rectifier

zit links of rechts van je subframe (althans, daar zit ie bij een VFR cq VTR) zit een stekker aan met 3 gele draden, 1 groene en een zwarte
 
Hey, das een goede deal, mischien kan ik maar beter zoeken waar dat ding zit en deze bij me hebben voor wanneer hij d'r mee stopt. het plaatsen van zo'n fan is ook niet 123 gedaan, moet natuurlijk via contact lopen en dergelijk.
Ik dacht dat die dingen 150 euro oid waren..
 
Hey, das een goede deal, mischien kan ik maar beter zoeken waar dat ding zit en deze bij me hebben voor wanneer hij d'r mee stopt. het plaatsen van zo'n fan is ook niet 123 gedaan, moet natuurlijk via contact lopen en dergelijk.
Ik dacht dat die dingen 150 euro oid waren..

Ik heb mijn nieuwe spannings regelaar ook via hem gekocht, kleine pc ventilator er op (idd op het achter licht) en wat koelpasta tussen de spannings regelaar en het subframe voor de zekerheid en alles werkt weer zoals het hoort! Ik plaats vanavond wel ff een foto als ik het niet vergeet ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan