Ik heb al even gezocht en voor mezelf de diagnose al gesteld, maar toch wil ik hier nog even de experts om zekerheid vragen voor ik een spanningsregelaar koop a 200euro.
ik heb een paar maanden geleden een nieuwe accu in me Honda VFR gezet. nu heb ik vorige week mijn accu opgeblazen. Bij het nameten van de spanning op de accu bij een gestarte motor geeft mijn multimeter een waarde van 17volt aan (stationaire motor).. lijkt me een tikkeltje teveel
nou zal die spanningsregelaar wel defect zijn, maar is het ook mogelijk dat er iets met de dynamo aan de hand is? ik heb namelijk geen zin om een nieuwe spanningsregelaar en een nieuwe accu te kopen en binnen een week weer beide op te blazen.
ik heb een paar maanden geleden een nieuwe accu in me Honda VFR gezet. nu heb ik vorige week mijn accu opgeblazen. Bij het nameten van de spanning op de accu bij een gestarte motor geeft mijn multimeter een waarde van 17volt aan (stationaire motor).. lijkt me een tikkeltje teveel
nou zal die spanningsregelaar wel defect zijn, maar is het ook mogelijk dat er iets met de dynamo aan de hand is? ik heb namelijk geen zin om een nieuwe spanningsregelaar en een nieuwe accu te kopen en binnen een week weer beide op te blazen.