vfrgcge
MF'er
Hallo,
Ik heb al een aantal topics over de spanningsregelaar van een VFR ('96) gelezen, maar mijn probleem komt er niet echt in terug:
- mijn motor hangt altijd aan een druppellader (heeft namelijk een alarm)
- vanmiddag +/- 150 km gereden (paar keer gestopt)
- tijdens het rijden viel mijn snelheidsmeter een aantal maal uit (aantal minuten)
- motor sloeg bij het stoplicht af en startte niet meer
- bij nameten was de spanning 10,8 volt (motor uit) en bij draaiende motor ook deze waarde en met het licht aan 9,5 volt (ook draaiende motor)
Wat is er volgende jullie nu kapot:
- accu (hang ik vannacht aan de lader, dus zie ik morgen)
- spanningsregelaar (ondanks de lage waarde van de spanning, je hebt dan toch een waarde van +/- 18 volt)
- beide (spanning is laag, omdat de accu spanning opslokt)
- dynamo (ik zie namelijk geen verschil tussen draaiende motor en motor die niet gestart is)
- ik ga morgen de spanningregelaar doormeten, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan denken
Alvast bedankt,
Gerrit
Ik heb al een aantal topics over de spanningsregelaar van een VFR ('96) gelezen, maar mijn probleem komt er niet echt in terug:
- mijn motor hangt altijd aan een druppellader (heeft namelijk een alarm)
- vanmiddag +/- 150 km gereden (paar keer gestopt)
- tijdens het rijden viel mijn snelheidsmeter een aantal maal uit (aantal minuten)
- motor sloeg bij het stoplicht af en startte niet meer
- bij nameten was de spanning 10,8 volt (motor uit) en bij draaiende motor ook deze waarde en met het licht aan 9,5 volt (ook draaiende motor)
Wat is er volgende jullie nu kapot:
- accu (hang ik vannacht aan de lader, dus zie ik morgen)
- spanningsregelaar (ondanks de lage waarde van de spanning, je hebt dan toch een waarde van +/- 18 volt)
- beide (spanning is laag, omdat de accu spanning opslokt)
- dynamo (ik zie namelijk geen verschil tussen draaiende motor en motor die niet gestart is)
- ik ga morgen de spanningregelaar doormeten, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan denken
Alvast bedankt,
Gerrit