Ik heb sinds zaterdag n honda CB1 erbij.
Hij liep wel, maar startte moeilijk. Accu aan lader gehangen. Met volle accu wil hij wel,
Echter als deze niet helemaal vol is, duurt het heel lang voordat ie aanslaat. Bovendien wil hij t beste starten als je hem eerst verzuipt met de choke en daarna startmotor rond kan laten draaien zonder. Accu laat tijdens rijen bij, maar even stil laten staan en accu is weer leeg. Naja waarde van accu was ok dus dat moet wel goedkopen.
Gister motor goeie beurt gegeven: nieuwe olie, nieuwe bougies, nieuw oliefilter en carbs schoongemaakt. Starte direct, liep lager stationair en reageerde veel beter op het gas.
Vanmoren ook vrijwel direct starten, maar na 3 min rijden, een blok verder viel hij ineens stil. Koplamp deed het nog, dashlichtjes ook. Maar starten niet meer. Na paar leer flink aandouwen werd accu ook beter dus heb het idee dat deze laat. Ff gecheckt of ie benzine kreeg, ja dat krijgt ie.
Is dit de spanningsregelaar? En hoe kom ik daarachter zonder lopende motor?
Hij liep wel, maar startte moeilijk. Accu aan lader gehangen. Met volle accu wil hij wel,
Echter als deze niet helemaal vol is, duurt het heel lang voordat ie aanslaat. Bovendien wil hij t beste starten als je hem eerst verzuipt met de choke en daarna startmotor rond kan laten draaien zonder. Accu laat tijdens rijen bij, maar even stil laten staan en accu is weer leeg. Naja waarde van accu was ok dus dat moet wel goedkopen.
Gister motor goeie beurt gegeven: nieuwe olie, nieuwe bougies, nieuw oliefilter en carbs schoongemaakt. Starte direct, liep lager stationair en reageerde veel beter op het gas.
Vanmoren ook vrijwel direct starten, maar na 3 min rijden, een blok verder viel hij ineens stil. Koplamp deed het nog, dashlichtjes ook. Maar starten niet meer. Na paar leer flink aandouwen werd accu ook beter dus heb het idee dat deze laat. Ff gecheckt of ie benzine kreeg, ja dat krijgt ie.
Is dit de spanningsregelaar? En hoe kom ik daarachter zonder lopende motor?
Laatst bewerkt: