spanningsregelaar

Max So

Rookie
4 apr 2021
2
0
Ik heb mijn accu verkeerd aangesloten op mijn MP3 500 LT de zekering is vervangen maar nu laad de accu niet meer op
 
Mijn vraag op bovenstaande probleem is, zou de spanningsregelaar defect geraakt zijn? of zit er nog een zwevende zekring tussen de accu en het oplaad gedeelte?
Alvast dank voor het lezen van mijn vraag.
 
Instructieboekje ter hand nemen en lezen, wellicht is een hoofdstuk over het elektrische gedeelte geschreven.

Gewoon de bedrading vanuit de plus vd accu nalopen, hopelijk kom je eentje tegen.
 
Je mot ergens beginnen hè.
"gewoon" is te vaak een volledig project.

Een busje draaien??? gewoon effe naar een constructiebdijg gaan, komop... zo werkt het niet

Ook na die accu ompolen is het niet "gewoon" even de bedrading nalopen. En denk je nou echt dat er in het insructieboekje een hoofdstuk staat me t "Hoe te handelen als u de accu een keer verkeerd om aan hebt gesloten" neejoh, er zit fokking veel electronika in zo'n ding die je sloopt. Je mag blij zijn als de zekeringen sneller zijn dan de elektronica...
 
"gewoon" is te vaak een volledig project.

Een busje draaien??? gewoon effe naar een constructiebdijg gaan, komop... zo werkt het niet

Ook na die accu ompolen is het niet "gewoon" even de bedrading nalopen. En denk je nou echt dat er in het insructieboekje een hoofdstuk staat me t "Hoe te handelen als u de accu een keer verkeerd om aan hebt gesloten" neejoh, er zit fokking veel electronika in zo'n ding die je sloopt. Je mag blij zijn als de zekeringen sneller zijn dan de elektronica...
:^
De zekering is om brand te voorkomen.
Elektronica gaat sneller stuk dan een zekering.
 
Ik zou beginnen met de stekker van de regelaar los te maken en dan een volle accu aan te sluiten en dit keer wel goed. Dan kijken of hij nog loopt en alles nog werkt. ook zonder laadspanning moet hij het doen met een volle accu. |Als dan alles nog werkt zal de regelaar zeer waarschijnlijk zijn gesneuveld.
 
Bij omgekeerde polariteit sluiten de diodes de accu kort en zullen de diodes defect raken.
 

Bijlagen

  • spanningsregelaar.png
    spanningsregelaar.png
    6,9 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan