spanningsregelaarproblemen Yamaha Diversion

pvdvaart

MF'er
26 feb 2013
102
0
Almelo
Terug van een lange rit moets ik bij Osnabruck worden aangeduwd, mijn Div-je wilde niet meer starten. Thuis bleek de accu zo ongeveer een voetbal, de bobine overleden enzovoorts.
Was inmiddels mijn 2e SR, nu de 3e geplaatst. Volgens experts zou het probleem te wijten zijn aan te hoge temperatuur. (Dynamo overigens doorgemeten en in orde bevonder)
Nu heb ik de SR opnieuw gemonteerd op een stuk aluminium plaat, vastgezet met warmtegeleidingspasta en nu maar hopen dat het goed gaat.

Ben heel benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft, of eventueel andere oplossingen.
 
De Super Ténéré heeft dit probleem ook, latere versies hebben een SR met koelribben. Ik hoor vaker dat je yamaha SR vaak kan uitwisselen.

Sommige mensen hebben de SR verplaatst zodat die in de rijwind gekoeld kan worden.

Om maar wat te noemen. Welke types SR in jouw div passen weet ik helaas niet. :)
 
Ik heb nu de SR op een plaatje aluminium gemonteerd, warmtegeleidingspasta tussen frame en alu plaatje, pasta tussen SR en alu plaatje.
Ook heb ik een voltmetertje besteld , kost 6$, en zal dat ergens monteren zodat ik het voltageverloop in de gaten kan houden. Hoop dat de schade dan beperkt blijft, als die zich weer gaat voordoen.

Op het Honda VFR forum hebben ze het over dikkere kabels leggen tussen dynamo en SR, lijkt me een nogal ingewikkelde operatie met niet al te veel kansen op succes trouwens.


@ Mr. R. Stuur maar een berichte aan rojerasen@gmail.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan