Spanningsverlies (alweer)

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Tijdens het rijden op de motor ging het acculampje weer branden. Direct daarna had ik last van backfire. Enige tijd geleden had ik hier ook last van, dit bleek de spanningsregelaar te zijn. Deze heb ik vervangen door een japanse versie en alles werkte toen prima. Tijdens het zoeken naar de oorzaak van het huidige probleem bleek dat wanneer de kabel van de spanningsregelaar naar accu dichtbij een metaaldeel van het frame gehouden werd, het acculampje ging branden (diverse malen geprobeerd, dus kabel op metaal=acculampje ging branden). De kabel is goed afgeschermd, dus directe kortsluiting is niet mogelijk. Nadat ik de kabel verplaatst heb weg van metaal, was het probleem verholpen. Is het normaal dat die kabels niet zo dicht bij het frame mogen komen? Of is toch sprake van een heel ander probleem die ik nu toevalligerwijs verholpen heb?
 
Hi Zut,

Waarschijnlijk gebeurt het volgende: als jij aan die kabel zit (hem bij metaal houd) beweeg je de kabel, en maak je ergens anders op de kabel sluiting, of er zit ergens anders op je kabel een breuk. Dat die kabel niet bij metaal in de buurt mag komen lijkt me zelfs voor een Duuk onwaarschijnlijk :) :)

cu,
John
 
Hi Zut,

Waarschijnlijk gebeurt het volgende: als jij aan die kabel zit (hem bij metaal houd) beweeg je de kabel, en maak je ergens anders op de kabel sluiting, of er zit ergens anders op je kabel een breuk. Dat die kabel niet bij metaal in de buurt mag komen lijkt me zelfs voor een Duuk onwaarschijnlijk :) :)

cu,
John

Dat vermoeden heb ik ook. Alleen kan ik dat niet bewijzen. Heb aan kabel getrokken en alle kanten op bewogen. Geen problemen meer. Indien ik 'm echter weer tegen het metaal hield meteen wweer prpblemen. Heb de kabel nu anders gemonteerd. Na 200 km rijden geen problemen meer gehad :?
 
Gvd, gvd, gvd :( :(

300 km gereden zonder problemen. Gaat het accu lampje weer branden :(
Ik duw tijdens het rijden tegen de kabel tussen spanningsregelaar en accu en accu lampje gaat uit. Tijdens de rit gebeurd dit nog een paar keer. In voorgaand reacties staat dat het waarschijnlijk een kabelbreuk is. Ik forceer dus thuis een kabelbreuk door de kabel los te maken en verwacht dus dat accu lampje gaat branden. Het accu lampje gaat echter niet branden :?

Wat moet er normaal gebeuren om het lampje te laten branden? Als de accu in de winter erg leeg is brand het lampje in ieder geval. Toen de spanningsregelaar kapot was deed ie dat ook. Maar als ik de kabel tussen regelaar en accu los maak geen reactie :? Kan het dan wel een draadbreuk zijn :?
 
Ik kan me nog iets herinneren van Heerlen. Zei je daar niet dat als er nu weer iets zou zijn met die Duc, dat ie wegging en je nooit weer 1 zou kopen???

Dat herinner je je goed en daar ga ik me ook aan houden. Wil hem het liefst werkend verkopen. Dus probeer 'm nog effe te maken.
Weet echter nog niet zeker wat ik ga kopen. Denk wel twee cillinder maar weet het nog niet zeker (VTR lijkt me wel leuk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan