Sparen jullie bij een tankstation?

Scan nooit zelf om de volgende redenen:

-Vind het fijn als er over tien jaar ook nog cassieres zijn.
-9 van de 10 keer ben ik zonder handscanner sneller klaar dan de klanten met handscanner. In ieder geval bij mijn plaatselijke supermarkt wel.

:Y :Y :Y
 
Ik hoop ook altijd dat AH en Shell ooit nog eens komen met een "geen vragen kassa". Nee geen bon, geen koopzegels, geen eftelingzegels, geen wasbeurtzegels, geen airmiles, geen kassakoopje, helemaal niks. Lijkt me lekker rustig :)
De enige vraag die ze mij mogen stellen is of ik 10% korting wil. Verder geen onzinvragen meer!
Daarom vaak in Duitsland tanken. Kein geloel: Gewoon billig!!

Nee wel gedaan, maar slechte ervaringen mee. Vroeger zegeltjes bij de shell. Redelijk wat boekjes vol. Ga je ze inleveren krijg je te horen dat ze niet meer geldig zijn.
Hier is mijn aversie tegen zegeltjes, punten, airmiles en alle andere zooi die ze hebben verzonnen is begonnen. Vroeger met auto veel getankt bij Shell en steeds maar weer zegeltjes plakken. Toen hield het plakken plotseling op. Ik kon niet iets vinden in de catalogus wat me interesseerde. Op laatste dag zegelboekjes maar ingeleverd voor cash. Was dus huilen. ;( ;(

Voor mij gelijk het moment dat ik besloot:
1. In principe nooit meer bij Shell tanken en 2. Überhaupt niks meer sparen.
1. Shell heb ik daarna hooguit nog een enkele keer getankt als ik echt leeg stond.
Later trouwens is mij ook duidelijk geworden dat ze meestal gewoon DUUR zijn.
2. Sparen doe ik niks meer. In de supermarkt wordt ik ook doodmoe als ik in een lange rij sta en aan de mensen voor me al die vragen gesteld hoor worden: Spaart u dit en dat en zus en zo? Vaak staan de mensen eerst wazig voor zich uit te kijken omdat ze niet snappen wat er precies gevraagd wordt. Intussen groeit de rij wachtenden maar door. Kost dus alleen maar tijd! Verder nog: Bijna nergens zo vervelend als wachten bij de kassa. Als ik zelf bij de kassa kom meld ik direct:
Geen klantenkaart, geen zegels, geen poppetjes, geen spaarkaart en geen kassabon.

AUB supermarkten, tankstation, bouwmarkten ect Stoppen met dat sparen! (ik word er niet goed van!)
Gewoon de prijs 5% lager maken en klaar zijn we! Voor de supermarkt wordt dat ook een cassiere minder omdat al die domme vragen niet meer hoeven worden gesteld! (en dat scheelt ook weer in de prijs)
 
Conclusie: Het is alleen maar klantenbinding. Ieder bedrijf wil je binnen halen dmv een zogenaamde vaste klantenkaart. Het levert je in verhouding niets op, maar zij kunnen wel je hele aankoop patroon volgen.


en daar kom je pas na 20 jaar achter? |(

p.s. ik spaar wel airmiles maar dat is voor stichting aap, maar ik ga niet speciaal naar de zaken waar ze de airmiles hebben
 
Laatst bewerkt:
Ik spaar al airmiles vanaf hhet moment dat het bestaat ( als ik toevallig bij de shell kom) heb nog nooit gekeken wat ik heb gespaard, zou ook niet weten hoe dat moet
 
Dat is een goede optie!
2 vliegen in 1 klap. Geen zegels meer en goed doel wordt ondersteund!

Klaar met die onzin van die promotie-rommel en het overeenkomende bedrag overmaken aan verschillende goede doelen. Hooguit dan nog bij de supermarkt of pompstation een bord waarop staat dat van de omzet 1% gaat naar...... en 0.5% naar...... ect.
 
Conclusie: Het is alleen maar klantenbinding. Ieder bedrijf wil je binnen halen dmv een zogenaamde vaste klantenkaart. Het levert je in verhouding niets op, maar zij kunnen wel je hele aankoop patroon volgen.


en daar kom je pas na 20 jaar achter? |(

p.s. ik spaar wel airmiles maar dat is voor stichting aap, maar ik ga niet speciaal naar de zaken waar ze de airmiles hebben

Wie zegt dat ik daar "pas na 20 jaar achter kom" Dat maak jij ervan |(
 
Zelf spaar ik Freebees, geen moeite om even dat pasje te voorschijn te halen en sta 2-3x per week te tanken met de auto. Heb nu al bijna 200 euro gespaard, nadeel is dat het alleen te besteden is bij de kijkshop of fonq

Precies ! Snap niet dat mensen allemaal zo negatief zijn over die spaar acties ?!
Ben nu 10 jaar in het bezit van een rijbewijs en heb toch al wel enkele honderden euro s bij elkaar gespaard *D

Trouwens ; voor diegenen die ( nog steeds ) denken dat je bij een "goedkoop" onbemand pompje zoveel beter af bent omdat het een paar cent op de liter scheelt : kijk eens naar de kwaliteit en naar de afstand die je er mee aflegt !! Bij een motorfiets is het lastiger te bepalen maar met mijn auto heb ik 30-40 km verschil op 40 liter benzine, uiteindelijk is me een goede brandstof meer waard dan die 40 cent die je bespaart.
 
Precies ! Snap niet dat mensen allemaal zo negatief zijn over die spaar acties ?!
Ben nu 10 jaar in het bezit van een rijbewijs en heb toch al wel enkele honderden euro s bij elkaar gespaard *D

Trouwens ; voor diegenen die ( nog steeds ) denken dat je bij een "goedkoop" onbemand pompje zoveel beter af bent omdat het een paar cent op de liter scheelt : kijk eens naar de kwaliteit en naar de afstand die je er mee aflegt !! Bij een motorfiets is het lastiger te bepalen maar met mijn auto heb ik 30-40 km verschil op 40 liter benzine, uiteindelijk is me een goede brandstof meer waard dan die 40 cent die je bespaart.
Maar voor die paar tientjes per jaar die je kan sparen loop je wel warm?

Overigens afstand per liter benzine is onmogelijk om goed te bepalen, tenzij je altijd exact hetzelfde rijdt, onder dezelfde omstandigheden.
 
Jup spaar al 20 jaar airmiles. En in het verleden wel eens met 4 personen op puur airmiles naar de Efteling geweest. Maar gezien je tegenwoordig bij alles dik geld bij moet leggen, doe ik helemaal niets meer met mijn tig duizend punten. Als je de waarde van de airmiles optelt bij de bijbetaling, ben je in verhouding zonder airmiles meestal goedkoper uit namelijk.

Conclusie: Het is alleen maar klantenbinding. Ieder bedrijf wil je binnen halen dmv een zogenaamde vaste klantenkaart. Het levert je in verhouding niets op, maar zij kunnen wel je hele aankoop patroon volgen.


Volgens mij schrijf je dat zelf in je eerste regel :W
 
Maar voor die paar tientjes per jaar die je kan sparen loop je wel warm?

Overigens afstand per liter benzine is onmogelijk om goed te bepalen, tenzij je altijd exact hetzelfde rijdt, onder dezelfde omstandigheden.

Nee het is een leuk extraatje want ik tank toch uitsluitend BP ultimate ;)

Wat betreft die exacte afstand heb je gelijk hoor maar ik heb het met 4 tanks op rij geprobeerd en telkens ca 370 terwijl ik met ultimate eigenlijk altijd 400 tot 420 rijd dus dat vind ik een redelijke vergelijking !
Ik weet trouwens wel dat het vermogen hierin ook een rol speelt.. bij de auto van m'n vriendin (met 100pk minder) is het verschil kleiner
 
Dat is een goede optie!
2 vliegen in 1 klap. Geen zegels meer en goed doel wordt ondersteund!

Klaar met die onzin van die promotie-rommel en het overeenkomende bedrag overmaken aan verschillende goede doelen. Hooguit dan nog bij de supermarkt of pompstation een bord waarop staat dat van de omzet 1% gaat naar...... en 0.5% naar...... ect.
En wie schiet daar mee op ik wil gewoon de laagste prijs betalen en dat hun dan geld aan goede doelen overmaken vind ik prima maar niet als daardoor de prijs omhoog gaat. Goede doelen hebben trouwens ook meestal wel interessante geldstromen maar dat is weer een andere discussie.
 
Ik rijd gewoon te weinig om er echt iets aan te hebben. En mijn stadsmotortje verbruikt 1:40, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk. En om nou elke keer om te rijden om over 5 jaar een handdoek gespaard te hebben? Nee bedankt.

Dingen bij de supermarkt neem ik wel altijd mee. Die verzamelspeeltjes zijn leuk voor de neefjes/nichtjes en met de zegels kan ik iemand anders wel blij mee maken.
 
De enige vraag die ze mij mogen stellen is of ik 10% korting wil. Verder geen onzinvragen meer!
Daarom vaak in Duitsland tanken. Kein geloel: Gewoon billig!!Hier is mijn aversie tegen zegeltjes, punten, airmiles en alle andere zooi die ze hebben verzonnen is begonnen. Vroeger met auto veel getankt bij Shell en steeds maar weer zegeltjes plakken. Toen hield het plakken plotseling op. Ik kon niet iets vinden in de catalogus wat me interesseerde. Op laatste dag zegelboekjes maar ingeleverd voor cash. Was dus huilen. ;( ;(

Voor mij gelijk het moment dat ik besloot:
1. In principe nooit meer bij Shell tanken en 2. Überhaupt niks meer sparen.
1. Shell heb ik daarna hooguit nog een enkele keer getankt als ik echt leeg stond.
Later trouwens is mij ook duidelijk geworden dat ze meestal gewoon DUUR zijn.
2. Sparen doe ik niks meer. In de supermarkt wordt ik ook doodmoe als ik in een lange rij sta en aan de mensen voor me al die vragen gesteld hoor worden: Spaart u dit en dat en zus en zo? Vaak staan de mensen eerst wazig voor zich uit te kijken omdat ze niet snappen wat er precies gevraagd wordt. Intussen groeit de rij wachtenden maar door. Kost dus alleen maar tijd! Verder nog: Bijna nergens zo vervelend als wachten bij de kassa. Als ik zelf bij de kassa kom meld ik direct:
Geen klantenkaart, geen zegels, geen poppetjes, geen spaarkaart en geen kassabon.

AUB supermarkten, tankstation, bouwmarkten ect Stoppen met dat sparen! (ik word er niet goed van!)
Gewoon de prijs 5% lager maken en klaar zijn we! Voor de supermarkt wordt dat ook een cassiere minder omdat al die domme vragen niet meer hoeven worden gesteld! (en dat scheelt ook weer in de prijs)

nou,nou jij bent ook geen zonnetje in huis :+
tanken in duitsland :?
ik neem me de moeite niet :N al woon ik op 5km van de grens
met 17 ltr zet 't geen zoden aan de dijk ik moet al 1 ltr oproken voor de korting
en ik ga ook niet opzoek naar goedkope peut
ik tank omdat ik moet tanken ;) is me worst wat 't kost :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, met dat sparen maken ze mij niet blij! Verder gaat 't wel!

Voor het tanken in de Heimat ga ik niet extra 10km omrijden.
Wel als ik vanuit Dld naar huis rijd en kom bijv langs Elten ga ik wel even de snelweg af.
Van afslag tot pomp is 200m en scheelt ca 30ct/l. Voor volle tank (auto)is €10 al snel bespaard.

Dat is dan weer voor de baas, want die heeft ook dorst. Voor dat geld heb je al snel een kratje bier!
 
Nee, met dat sparen maken ze mij niet blij! Verder gaat 't wel!

Voor het tanken in de Heimat ga ik niet extra 10km omrijden.
Wel als ik vanuit Dld naar huis rijd en kom bijv langs Elten ga ik wel even de snelweg af.
Van afslag tot pomp is 200m en scheelt ca 30ct/l. Voor volle tank (auto)is €10 al snel bespaard.

Dat is dan weer voor de baas, want die heeft ook dorst. Voor dat geld heb je al snel een kratje bier!

ik gooi alleen peut in de brommer :]
heb geen auto al sinds '93 niet meer :}
 
Jup spaar al 20 jaar airmiles. En in het verleden wel eens met 4 personen op puur airmiles naar de Efteling geweest. Maar gezien je tegenwoordig bij alles dik geld bij moet leggen,doe ik helemaal niets meer met mijn tig duizend punten. Als je de waarde van de airmiles optelt bij de bijbetaling, ben je in verhouding zonder airmiles meestal goedkoper uit namelijk.

Conclusie: Het is alleen maar klantenbinding. Ieder bedrijf wil je binnen halen dmv een zogenaamde vaste klantenkaart. Het levert je in verhouding niets op, maar zij kunnen wel je hele aankoop patroon volgen.

Ga dan sparen voor Stichting AAP, een zeer goed doel! :Y Zij zijn er erg blij mee. *O*
 
Laatst bewerkt:
Met het koekblik op LPG sparen we total-points, die we dan weer inleveren voor tanktegoed. Omdat het per liter gaat en niet per uitgegeven euro loopt dat eigenlijk best lekker op. iig spaar je per uitgegeven euro een stuk meer als wanneer je op benzine rijdt.
Maar de reden dat we sparen is eigenlijk omdat a) die total pomp op de dagelijkse route ligt en b0 deze veruit de laagste LPG-literprijs heeft uit de omgeving. Momenteel €0.60 (afgerond)tegen €0.69 de pomp dichtst bij huis en €0.72-€0.78 aan de snelweg. Scheelt op een tank van 40 liter toch weer minimaal €3.60 en dat met 1 a 2x tanken per week.
Met de motor tank ik gewoon bij de dichtsbijzijnde tank wanneer het nodig is en als het toevallig een total is, mooi, maar anders geen punten sparen oid.
 
Ik spaar euro's Ik heb er al 3

:} _O- Ik moest lachen :Y


... on topic: ik spaar bij geen enkele winkel of pomp. Dat geleuter met die pasjes en accounts... Ik ga geen tijd en moeite stoppen in het zoeken van de áller-, állergoedgoopste pomp en daar dan steeds langs rijden, en ik ga ook niet bij verschillende supermarkten verschillende spullen halen. Ook ga ik niet elk jaar van energieleverancier, ziektekostenverzekeraar, bank, telco, ISP etc. wisselen.

Als ik het effe snel schat zou ik waarschijnlijk makkelijk ergens tussen de €100-€200 per maand kunnen besparen als ik daar allemaal wat meer mee bezig zou zijn. (NB, ik woon alleen, en in een goedkope huurwoning, mijn lasten zijn relatief laag.) En dan zou het zorgvuldiger supermarktshoppen waarschijnlijk nog de hoofdmoot zijn. Maar ik zie het als de prijs die ik graag betaal voor het overboord kunnen flikkeren van al die keuzestress en het overhouden van meer tijd en energie voor andere dingen :W *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan