spattend ketting vet

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
hallo,

bestaat er immers een bepaalde kettingvet van het een of ander merk dat niet spat?

ik gebruik nu kettingvet van denicol, racing chain lube. als ik dus mijn keting inspuit en laat intrekken, als ik ermee rijd hangt mijn motor vol vet!!

dus als iemand een wondermiddel heeft...

mvg,

Matthieu
 
ik heb een potje met vet
al op de tafel gezet
ik heb een potje potje potje potje veeeeet
al op de tafel gezet

en een kwastje natuurlijk.

en een scott oiler spat misschien niet, maar druipt weer wel.
 
Ik gebruik zelf Profi Dry Lube, inderdaad NA de rit inspuiten.
Heb het al jaren, het spul is kleurloos en werkt goed !
Ik heb volledig gepolijste velgen en het spat nagenoeg niet als je het de kans geeft om in te trekken. Vorige week 4 flesjes Shell Advance gewonnen, schijnt ook goed spul te zijn, maar ik heb het nog niet zelf getest, dus sta niet in voor de juistheid van deze bewering ...
 
s100, spat een beetje.
Belangrijkste is dat je smeert NA het rijden, dan is de ketting warm en kan het vet geod in de ketting 'trekken'.

tlh

:^ S100 of Castrol chain lube (white). Opspuiten en altijd minimaal 30 minuten wachten zodat de spray een beetje dikker kan worden en hechten aan de ketting.
Helemaal voorkom je het nooit, maar op deze manier is het goed te doen.

zxr
 
[me]DinX gebruikt profi dry lube
[/me]


Is een keramische (dacht ik, is toch niet vet) en kleurloos. Dus niks op de velg, en het kan niet kwaad als het even wat zou spatten :)
En na het rijden zie je hem zo de schakels intrekken
 
Laatst bewerkt:
Tja, als het niet spat, smeert het ook niet.....

Scottoiler of ander smeersysteem. Werkt perfect en je hoeft je ketting vrijwel nooit schoon te maken. Ik heb al 4 jaar een Scott en heb nog nooit een ketting schoon hoeven maken.
 
heb op de beurs gezien dat ze profi dry lube verkochten. een of andere teflon spray die niet spat.
verder heb ik nu valvoline white grease. spat ook niet alleen wordt je ketting wel wit. en als laatste heb ik gehoord dat bel ray goed is. had er vroeger ook altijd olie van. prima spul, maar weet niet of het spat.

succes er mee
 
Ik gebruik nu een spray van Valvoline,mijn ketting wordt nu wel overdreven wit,maar spatten doet het niet.
Gebruikte eerst ander spul voor mijn ketting,maar dan was de bus nog halfvol,en de druk die was verdwenen. B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan