Speciaal project Honda CBR600 Electric

Interessant stukje huisvlijt. Wat is een EMC test?
Elektromagnetische Compatibiliteit.

Alle electronische apparatuur mag maar voor een bepaalde verstoring zorgen op andere electronische apparatuur.

Het is niet de bedoeling dat alle mobiele telefoons en beademingsapparatuur uitvallen als je stil langs komt rijden.......
 
Elektromagnetische Compatibiliteit.

Alle electronische apparatuur mag maar voor een bepaalde verstoring zorgen op andere electronische apparatuur.

Het is niet de bedoeling dat alle mobiele telefoons en beademingsapparatuur uitvallen als je stil langs komt rijden.......
wel handig bij een flitser.. :)
 
Toevoegend op het EMC gebeuren kan mijn topic nog wel leuk zijn: Piaggio Ape: 2 takt eruit, elektromotoren erin!

Maar die keuringen kosten een godsvermogen. Misschien dat eens aankloppen en bellen met wat stickers voor een flinke prijsreductie kan zorgen? Dan kun je er ook echt legaal mee rondrijden.
Mocht het zijn dat je de eerste ronde EMC keuring hebt gehad, wij hebben op het werk meetapparatuur liggen om te zien of een verandering verbetering heeft gebracht of niet. Ik kan misschien wel wat helpen in dat geval.
 
Elektromagnetische Compatibiliteit.

Alle electronische apparatuur mag maar voor een bepaalde verstoring zorgen op andere electronische apparatuur.

Het is niet de bedoeling dat alle mobiele telefoons en beademingsapparatuur uitvallen als je stil langs komt rijden.......
Klopt, daarom schakel ik ook altijd mijn dynamo en ontsteking uit van mijn ice als ik rond rij.
 
Toevoegend op het EMC gebeuren kan mijn topic nog wel leuk zijn: Piaggio Ape: 2 takt eruit, elektromotoren erin!

Maar die keuringen kosten een godsvermogen. Misschien dat eens aankloppen en bellen met wat stickers voor een flinke prijsreductie kan zorgen? Dan kun je er ook echt legaal mee rondrijden.
Mocht het zijn dat je de eerste ronde EMC keuring hebt gehad, wij hebben op het werk meetapparatuur liggen om te zien of een verandering verbetering heeft gebracht of niet. Ik kan misschien wel wat helpen in dat geval.
Super interresant en heel herkenbaar. En gefeliciteerd!

Ik hoop dat ik een eerste EMC test kan doen op de universiteit. Dan weet ik iig waar ik sta.
Tegen die tijd neem ik graag even contact op!
 
Super interresant en heel herkenbaar. En gefeliciteerd!

Ik hoop dat ik een eerste EMC test kan doen op de universiteit. Dan weet ik iig waar ik sta.
Tegen die tijd neem ik graag even contact op!
Als je trouwens dezelfde soort controllers als ons hebt: zorg dat je het analoge signaal voor de gashendel een mooi afgeschermde kabel gebruikt. Qua aandrijflijn was daar het enige echte probleem bij ons.

Hoe laad je het ding op? Bedenk dat daar bij de EMC keuring ook eisen aan gesteld worden. En dan aan het hele systeem: alle electronica, dus ook de lader zelf.
 
Petje af hoor @Art2D2 :}
Leuke bonus van zo'n naafmotor is dat je ook geen zorgen meer hebt over onderhoud van een ketting of riem!
Bedankt voor het delen :t

Geen idee wat die RDW keuring en EMC testen kosten, maar de huidige MRB is 120e per jaar. Uiteindelijk is het een rekensommetje waarbij je de investering na "X" jaar terug hebt verdiend (Tenzij onze overheid tussentijds besluit om de vrijstelling voor EV's te laten vervallen en/of rekeningrijden invoert).
Ik zie deze net pas hier langskomen. Ga maar uit van een bedrag met 4 nullen die je kwijt bent aan een EMC keuring. Althans, dat is het normale bedrag. Flexibel zijn en in goed overleg is er vaak nog wel wat mogelijk.

Maar je zult er geen geld mee besparen in elk geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan