Speciaal project: Honda CX 500 Electric Special

kleine tip misschien, in oa de verhuur wereld lopen er wat zzp-ers rond die zichzelf als (24/7) storingsmonteur verhuren voor allerlei merken machines. (hoewel ik zo geen verhuurmaatschappij met linde kan bedenken) die hebben doorgaans zo'n uitlees apparaat in de bus liggen en brede interesse in technische speeltjes.
 
@ all

Ik ga voor de test 2 of meer auto accu's gebruiken.

Het gebruik van de elektrofiets wordt voor binnen het dorp.

Als ik heen en weer kan naar het werk vindt ik het al oké, laden kan thuis en op het werk.

Als alles werkt naar behoren dan ga ik waarschijnlijk een grote stap maken, dikkere motor, grotere accu's, om het bereik wat te vergroten. ( dus grotere ritten maken )

Die link, genoemd hierboven, ga ik zeker even bekijken.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
oooooooo.. echt als aandrijving .. sorry hoor maar ik had geen id wara het over ging .. heb t alleen niet helemaal goed verwoord .. sorry :)
 
oooooooo.. echt als aandrijving .. sorry hoor maar ik had geen id wara het over ging .. heb t alleen niet helemaal goed verwoord .. sorry :)

Maakt niet uit...

het is een leer project, en als alles werkt scheelt het die achterlijk dure brandstof !

Grtzzz Simon. 8-)
 
kleine tip misschien, in oa de verhuur wereld lopen er wat zzp-ers rond die zichzelf als (24/7) storingsmonteur verhuren voor allerlei merken machines. (hoewel ik zo geen verhuurmaatschappij met linde kan bedenken) die hebben doorgaans zo'n uitlees apparaat in de bus liggen en brede interesse in technische speeltjes.

Dank je voor de tip, ik heb inmiddels een Mister X die er veel kaas van gegeten heeft,

en laat die dit nou ook eens leuk vinden ! ( het project )

Zoals je misschien al gelezen had, het project is werkend, nu komt de mechanica, dat is dan weer mijn afdeling.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf, maar hoe verzeker je zo'n ding? Ik neem aan dat zo'n zelfbouwding niet zomaar de weg op mag? :)

Klopt, eerst bouwen en testen, dan de RDW en duimen maar...

Als de RDW het goedkeurt dan wordt het waarschijnlijk een zelfbouw, taxeren en dan verzekeren...

Grtzzz Simon. 8-)
 
Je bedoeld dat ik goed bezig ben ?
Ja man.... is best een cool idee. Ik weet alleen niet of je hem door de RDW gaat krijgen. Typegoedkeuringen en wijzigingen aan frame en/of krachtbron is toch wel een lastige.

En het niet melden en gewoon op het bestaande kenteken gaan rijden met een electromotor lijkt me geen optie.

De politie zal bij het bekijken van je motor toch wel snel doorhebben dat er wat anders is.

Maar ik neem aan dat jij je hier al lang in verdiept hebt. Anders zou je het niet ondernemen...
 
Ja man.... is best een cool idee. Ik weet alleen niet of je hem door de RDW gaat krijgen. Typegoedkeuringen en wijzigingen aan frame en/of krachtbron is toch wel een lastige.

En het niet melden en gewoon op het bestaande kenteken gaan rijden met een electromotor lijkt me geen optie.

De politie zal bij het bekijken van je motor toch wel snel doorhebben dat er wat anders is.

Maar ik neem aan dat jij je hier al lang in verdiept hebt. Anders zou je het niet ondernemen...

Klopt, al aardig wat denkwerk gedaan.

Blindemannetje spelen heeft geen zin, voertuig aangepast zonder keuring = onverzekerd !

In geval van een ongeluk, betekend je leven lang betalen, niet goed...

Grtzzz Simon. 8-)
 
Als ik heen en weer kan naar het werk vindt ik het al oké, laden kan thuis en op het werk.

Wel goede afspraken maken met je werkgever.
Ik meen dat recent nog iemand zijn baan kwijt raakte of kwijt dreigde te raken wegens bedrijfsdiefstal.
Dit was omdat hij zijn electrische fiets of voertuig op het werk oplaadde.
Ergo; Oneigenlijk gebruik van de stroom van de baas. :/
 
Wel goede afspraken maken met je werkgever.
Ik meen dat recent nog iemand zijn baan kwijt raakte of kwijt dreigde te raken wegens bedrijfsdiefstal.
Dit was omdat hij zijn electrische fiets of voertuig op het werk oplaadde.
Ergo; Oneigenlijk gebruik van de stroom van de baas. :/

De baas is ook een vriend, ik ken hem al zijn hele leven lang, ben namelijk 5 jaar ouder.

Wij waren ooit buurt schoffies...

Dus dat komt wel goed.

Maar een baas die zijn werknemer ontslaat om een beetje stroom voor een fiets had vast een andere reden, en dit als excuus gebruikt...

Grtzzz Simon.
 
Aanpassing op de elektro motor, zodat we naar de cardan kunnen !

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan