speciaal voor controles geluid dempen!

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
mijn monster maakt nogal wat herrie, is op zich niet erg, maar wel als ik bv naar de tt wil of een ander motorevenement, omdat die polisieklojo's, dan als een gek gaan controleren :j en ik niet zo graag mijn carbon dempertjes kwijt wil!!
nu zit ik te denken aan makkelijk inschroefbare Db-killertjes, ik kan deze zelf wel maken nu heb ik alleen een vraag als ik hem iets demp, loopt hij dan snel rottig of merk je dit alleen bij hogere toeren??

nu weet ik niet wat de beste vorm is voor zo'n demper, ik ken ze van bos dempers is alleen een geknikt rvs-buisje, maar deze helpt naar mijn mening niet zo best, hoe kan ik dat het beste doen.
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat je met een db killer ook niet zo ver mee komt. Dat is mij teminste verteld.
was er zelf ook bang voor toen ik naar de TT reed.

Eenmaal daar aangekomen stond ik nog versteld hoe stil mijn uitlaat was vergeleken met andere gasten daaro.. (grote verbazing)

denk als je naar zulke evenementen wilt gaan dat je je orginele demper er gewoon moet opzeten.

;)
 
ik ken ze van bos dempers is alleen een geknikt rvs-buisje, maar deze helpt naar mijn mening niet zo best, hoe kan ik dat het beste doen.
Ik had mijn DB-geval er ook in gedaan met de TT. Bij stationair merkte ik erg weinig. Maar in de toeren wel degelijk. Ik miste ook het ploffen bij het aanremmen. Leek wel of de motor soepeler liep. Hielp dus wel degelijk.

Na de TT bij het eerst tankstation dat DB-geval er weer uitgehaald }) want ik vond het helemaal niets. Geluid moet dat ding maken :]
 
Ik heb me laten vertellen dat als je wordt aangehouden en men constateerd dat je te veel DB hebt, je moet vragen of het apparaat waarmee men de Db meet wel geykt is en of ze daar een bewijs van hebben.

Deze moeten ze laten zien, zo niet kun je gewoon weer verder.
 
Ik heb me laten vertellen dat als je wordt aangehouden en men constateerd dat je te veel DB hebt, je moet vragen of het apparaat waarmee men de Db meet wel geykt is en of ze daar een bewijs van hebben.

Deze moeten ze laten zien, zo niet kun je gewoon weer verder.

Heel slim, beetje de slimme gaan uithangen
Krijg je waarschijnlijk 6 boetes voor wat anders

Gewoon de onschuldige uithangen werkt het beste
"Ik heb hem zo gekocht, mag dat niet? de winkelier zij dat dit heeelemaal niks te luid was, sorry hoor zal hem er morgen direkt afhalen" :j
 
nu weet ik niet wat de beste vorm is voor zo'n demper, ik ken ze van bos dempers is alleen een geknikt rvs-buisje, maar deze helpt naar mijn mening niet zo best, hoe kan ik dat het beste doen.

Je weet dus niet wat voor merk dempers je hebt, hummm.
Voor verschillende modellen dB killers moet je gewoon eens rondkijken op de websides van fabrikanten. Zult zien dat er wel meer modellen dB killers zijn dan een gewoon geknikt RVS buisje.

ps: lijstje met demperfabrikanten kun je makkelijk vinden op:
http://motorwinkel.pagina.nl/
 
Heel slim, beetje de slimme gaan uithangen
Krijg je waarschijnlijk 6 boetes voor wat anders

Gewoon de onschuldige uithangen werkt het beste
"Ik heb hem zo gekocht, mag dat niet? de winkelier zij dat dit heeelemaal niks te luid was, sorry hoor zal hem er morgen direkt afhalen" :j

Precies!! Ikkke niet weten *D

Ik heb zelf ook geexperimenteerd (ivm circuitdag) met een dB-killer van Laser in mijn Akrapovic demper en het verschil was niet goed merkbaar. Maar let wel: dat is gevoel, het is heel moeilijk te zeggen hoeveel minder een motor aan geluid produceerd. Ik heb het risico niet genomen en mijn standaard systeem er opgezet....maar goed die optie heb jij dus niet....
 
Ik ben in al die jaren al naar behoorlijk veel motorevenementen geweest (waaronder dus ook meerdere malen SBK en TT ), maar nog nooit heb ik een controle gezien ten aanzien van geluidsoverlast. Ik heb wel eens het idee, dat als iedereen dit maar blijft roepen (van 'horen zeggen') dat dit fabeltje blijft rondwaren. Mijns inziens zijn ze nl. al druk zat met het verkeer regelen e.d.

Ik heb dan ook nog nooit voor zoiets mijn originele demper er weer tijdelijk opgezet. Als je een dB-killer hebt, zou ik het wel ff doen voor alle zekerheid, want het kan natuurlijk zijn dat ze je voor iets anders aanhouden en je dan meteen confronteren met een te hoog dB-gehalte |( .


CAT
 
dit jaar op donderdag naar TT - geluid/rijbewijs/motorpapieren + bandencontrole
Op de parkeer plaats bij de benzinepomp tussen meppel en assen.
Werden steeds groepjes door motoragenten van de weg gehaald en vv de nodige bekeuringen
:j
 
dit jaar op donderdag naar TT - geluid/rijbewijs/motorpapieren + bandencontrole
Op de parkeer plaats bij de benzinepomp tussen meppel en assen.
Werden steeds groepjes door motoragenten van de weg gehaald en vv de nodige bekeuringen
:j


En dit alles van horen zeggen of daadwerkelijk zelf ook even moeten meekomen?
Als ze mensen ertussen uithalen, kan natuurlijk zijn, ik zeg niet dat het niet waar is.

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat de kans heel klein is, dat je daadwerkelijk mee moet komen. Ik ken namelijk niemand die ooit ten tijde van een motor-evenement met de motor van de weg is gehaald en dat er van alles en nog wat gecontroleerd werd en daarmee een boete hadden gekregen. En dat is dus meteen de reden waarom ik geen originele demper erop zet als ik naar een motorrijvaardigheidstraining of een motor-evenement ga.


CAT
 
Heb het ook gezien op donderdag...misschien doen ze het alleen op de trainingsdagen :? is het nog niet zo druk :? :?

Klopt volgens mij als een bus!!!
Ik ga altijd zaterdags pas en iedereen weet hoe druk het dan op de weg is naar Assen, je denkt toch zeker niet dat ze op dat tijdstip op geluid staan te controleren?? Hahaha, laat me niet lachen, ik ga echt mijn Arrow er niet onderuit schroeven hoor, wat zijn sommigen hier toch bang uitgevallen, tjonge jonge.
Ze nemen je demper echt zomaar niet in beslag hoor. Moet je maar niet op donderdag gaan zou ik zeggen.
 
Klopt volgens mij als een bus!!!
Ik ga altijd zaterdags pas en iedereen weet hoe druk het dan op de weg is naar Assen, je denkt toch zeker niet dat ze op dat tijdstip op geluid staan te controleren?? Hahaha, laat me niet lachen, ik ga echt mijn Arrow er niet onderuit schroeven hoor, wat zijn sommigen hier toch bang uitgevallen, tjonge jonge.
Ze nemen je demper echt zomaar niet in beslag hoor. Moet je maar niet op donderdag gaan zou ik zeggen.

idem. ben ook op zaterdag geweest, en geen controle gezien. Ook bijna geen Ducati zonder open pijpen trouwens ;) . Ik denk dat de kans heel erg klein is, tenzij je natuurlijk bij het zien van iedere politieman 2x terugschakelt, en het gas er vol op zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan