Special frames

EvN

MF veteraan
5 mei 2006
2.264
4
Ik dacht ik begin maar eens een topic over special frames voor onze brikjes en klassiekers. Ik ben wel benieuwd wat er eigenlijk allemaal is. Ik doel dan hier op de frames van o.a. Rickman, Dresda, Spondon, Seeley en Harris. Dit zijn een aantal bekende maar wat is er nog meer allemaal.
Hoeven niet allemaal van framebouwers te zijn, specials van de fabriek uit mag ook. Dus kom maar op.

Ik begin maar met deze, staat nu in de garage en moet nog wel een beetje opgeknapt worden maar dit is wel een icoon natuurlijk
full

Norton wideline featherbed frame.

En dan nog een frame waarom ik dit topic eigenlijk begin.
Hebben jullie enig idee wat voor frame dit is. Er schijnt een norton in gezeten te hebben. Er staat een frame nummer in wat begint met RT17K.
full


full


En nog een raar maar misschien wel typerend punt net achter het balhoofd.

full
 
Die hoort hier inderdaad ook thuis. Ik noemde maar een paar voorbeelden, zijn er natuurlijk veel meer.
 
Zo,n Kawa al op deze foto heb ik vroeger gehad,nog steeds spijt van dat ik die weggedaan heb,alleen had die van mij spaakwielen en 1 schijf voor.
Rickman frame uit 1975 met een z900 blok uit 1973.
Verder heb je inderdaad nog veel meer speciale frame bouwers,zoals oa Egli,Moto Martin,Rau,Nico Bakker,Moriwaki enzzzzzzzzz
RickmanCr900FL.jpg
 
Laatst bewerkt:
het onbekende frame hierboven komt uit een wasp zijspancrosser. je kunt onder het balhoofd zien waar een of andere onverlaat de zijspanaansluiting er af heeft geslepen.

lijkt me nog een hele uitdaging om er een solomotor van te maken , de balhoofdhoek is wel erg vlak.
misschien leuk voor een shoppertje/ bobber/streettracker?


mijn favoriete frames...de foale/egli frames...
 
Laatst bewerkt:
Intressant topic (uiteraard)Vind de spaceframes optisch veel mooier maar de pics die nu geplaatst zijn zijn uiteraard uit historisch oogpunt intressanter. ;)
 
Mooi frame, zeg, die Bakker!! Ik zal er een Egli bijzetten....maar er zijn nog veel meer mooie frames: Martin, Bimota, P&M, Harris, Segale...

full
 
Costin frame ,voorheen Mico products,die maken vreselijk mooie replica,s op basis van
de RD500 en 350.
r13.jpg

re6.jpg


Met de RD350 motor,
5354.JPG

5359.JPG
 
Laatst bewerkt:
1 van de freempjes uit Friesland. :+ (Kan nog wel effe doorgaan trouwens...)
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er zelf ook weer een paar neer zetten

Maxton voor de Yamaha TZ
maxton350_ex-eddie_roberts_jeff_brown_reduced1b.jpg


En dan nog een seeley
constructionseeley3.jpg


En dan nog een moto martin
martinram3.jpg
 
Laatst bewerkt:
het onbekende frame hierboven komt uit een wasp zijspancrosser. je kunt onder het balhoofd zien waar een of andere onverlaat de zijspanaansluiting er af heeft geslepen.

lijkt me nog een hele uitdaging om er een solomotor van te maken , de balhoofdhoek is wel erg vlak.
misschien leuk voor een shoppertje/ bobber/streettracker?

Bedank voor de reactie, weer een end geholpen.
Wat betreft de balhoofd hoek, dit valt wel mee. Ik hem net even naast mijn featherbed frame gezet en de balhoofd hoek is 1 tot 1,5º stijler. De wielbasis is wel wat langer.
 
Heb ook wat van die 25CrMo4 meuk thuis staan:

Moto Martin Kawasaki GPz750 (was Z650)
full

full


full

full


Nog 1tje om op te knappen:
Moto Martin Kawasaki Z750:
full


Deze had ik. (in 2009 verkocht)
Moto Martin Honda CB750F2:
full


Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan