Special Paint

26 dec 2007
187
1
Den Bosch
Waarom zijn er eigenlijk zo weinig motoren voorzien van een special paint.
En belangrijker wat vinden we ervan?
 
Laatst bewerkt:
uhhhm :?

- Kosten
- Standaard vaal al erg mooi! :9~
- Sommige mensen willen hem helemaal standaard houden? :?
:^

Meeste motorrijders bezitten een motor 3 jaar ofzo?
Special paint zal de inruilwaarde niet snel goed doen. Gezien dat wel héél erg aan smaak onderhevig kan zijn.
 
9 van de 10 keer vind ik het verschrikkelijk om te zien,bij een sjopper lijkt het soms nog wel es wat

Maarja smaken verschillen
 
Special paint zal de inruilwaarde niet snel goed doen. Gezien dat wel héél erg aan smaak onderhevig kan zijn.

Ik dacht er bijvoorbeeld aan om een orginele kappenset te kopen via marktplaats (voor een r6 bijvoorbeel erg betaalbaar) en die set er dan op te schroeven wanneer ik de fiets weer verkoop
 
Ik dacht er bijvoorbeeld aan om een orginele kappenset te kopen via marktplaats (voor een r6 bijvoorbeel erg betaalbaar) en die set er dan op te schroeven wanneer ik de fiets weer verkoop
Dat kun je doen, dan maakt het niet uit.
Zo ben ik zelf ook bezig met een klein projectje. :)
 
full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Velen hechten waarden aan de functionaliteit van een motor, versterkte remleidingen, racedemper, en lichtere onderdelen zie je vaak in de lijstjes van supersports bijv.

Dat sommigen een populaire / bekende bike willen heben om erme te posen (zie voorbeelden hierboven) is hun ding.

Persoonlijk zou ik het houden op iets eenvoudigs, bijv. "do not cover" met een gele pijl richting m'n ram ducts, of "danger: burns" richting de uitlaat. sommigen vinden dat misschien wat lullig of kinderachtig, maar een rem van een hayabusa afslopen voor de looks?
 
Ik vind het helemaal niks.
Een motor krijgt af-fabriek meestal al een design mee terwijl een auto vanuit de fabriek maar 1 kleur meekrijgt. Bovendien vind ik motorfietsen meer op elkaar lijken dan auto's, een motor herken ik makkelijker aan het design dan aan de vorm.

Nee, hou wat bij betreft maar gewoon het standaardspuitwerk op een motorfiets :)
 
Velen hechten waarden aan de functionaliteit van een motor, versterkte remleidingen, racedemper, en lichtere onderdelen zie je vaak in de lijstjes van supersports bijv.

Dat sommigen een populaire / bekende bike willen heben om erme te posen (zie voorbeelden hierboven) is hun ding.

Persoonlijk zou ik het houden op iets eenvoudigs, bijv. "do not cover" met een gele pijl richting m'n ram ducts, of "danger: burns" richting de uitlaat. sommigen vinden dat misschien wat lullig of kinderachtig, maar een rem van een hayabusa afslopen voor de looks?

Ik dat die "functionaliteit" wordt gebruikt om de poser factor goed te praten ;)
 
is zoms wel geinig maar of nou nog goed zal verkopen daarna :N

zag tijd terug bij mad racing in noord scharwoude gsxr die ook helemaal bekleed was met stof in soort panter print.. bij achter licht allemaal kleine gaatjes uitgesneden en daar zaten allemaal ledjes door heen.
was opzich wel geinig maar als regent of smerig wordt :X

jammer genoeg geen foto gemaakt toen
 
Het lijkt wel of special paint relatief minder wordt toegepast dan bijvoorbeeld in de jaren 70. Er reden toen nogal wat japanse fietsen rond met special paint. Vooral in zuurstokkleurtjes metal-flake. :9~

Een vriend van me heeft zijn Honda Magna laten spuiten. Donkergrijze metallic basis, met lichtgrijze metallic pinstriping. Erg mooi gedaan, en het geeft zijn motor een persoonlijke uitstraling.

Over het algemeen vindt ik het wel mooi. Vooral als het een origineel ontwerp is. Een GP-replica hoeft van mij niet.
 
Waarom zijn er eigenlijk zo weinig motoren voorzien van een special paint.
En belangrijker wat vinden we ervan?

Ik denk omdat het fu**ing duur is, voor de speed & design vroegen ze een Hayabusa voor een chroom project en daar heb ik mijn fietsje voor geleend en zie het resultaat.
Voor de 1 is het mooi en voor de ander is het afschuwelijk (smaken verschillen) en ik denk dat als je zoiets moet betalen dat je jezelf dan bedenk.

Het waarom zou dus kunnen zijn "te duur"
Wat we ervan vinden "de voorkeur"

paint.jpg


ruud.jpg
 
Ik vind special paint ook wel vet
vooral nu ik beetje into airbrushen ben

Maar het is juist wat jezelf mooi vind, vaak vinden andere dit minder mooi :(.
 
een motor wordt in mijn ogen mooi als ij functionaliteit uitstraalt (brembo remmen, carbon kappen race uitlaat etc) dat hele chroom zooitje mag je houden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan