Speciale doppen 24 of 27mm en 30 voor borgmoeren (slijpen?)

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.347
313
Hallo allemaal,

Mijn motor heeft enkele borgmoeren die ik zonder speciale doppen niet loskrijg.
Het zijn van die moeren met inkepingen, hiervoor zijn de volgende doppen te bestellen:

s-l500.jpg


Deze kosten echter 40 a 50 euro op ebay!! en ik heb er 2 nodig..
Is er iemand die 2 doppen voor me op maat kan slijpen of toevallig dit ooit gedaan en deze doppen ergens in de gereedschapskoffer heeft?
Ik kan evt. zelf doppen opsturen om te laten slijpen ;)

Gr
 
waarom doe je het zelf niet met een goedkope dop van de gamma ofzo
 
Zoals ik het zie: je zou een stukje buis van de juiste afmetingen kunnen pakken (desnoods zelf maken of laten maken op de draaibank) en dan aan 1 kant een dwarsgat erin kunnen boren om een pen doorheen te schuiven; dat dient dan als handvat om hem te draaien. Aan de andere kant boor je 4 gaatjes van de juiste diameter flink diep in de kopse kant, lijmt daar 4 pennetjes in (bijvoorbeeld afgezaagde boortjes, die zijn lekker sterk) en dan heb je volgens mij iets wat wel heel veel lijkt op datgene wat er op jouw foto staat.
 
Wat ik begrijp is dat TS dat niet zelf kan en iemand ervoor zoekt. 40 a 50 euro is een ruim begrip. Zo speciaal zijn die dingen ook weer niet dat ze die prijs dragen. Aan de andere kant waarom k#tten als je voor 9 tientjes klaar bent. Je kan het altijd weer verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan