speciale draad remklauw bevestiging

rickmania

Die hard MF'er
14 mrt 2010
258
1
Doetinchem
Beste lezer en kenners van speciale boutjes en moertjes..

na twee uurtjes surfin' & googlin' was ik het zat.. dus hier de vraag :)

ik heb 4 speciale bouten nodig om mijn remklauwen te bevestigen, is ooit een helicoil ingezet en bij allertoevalligst heb ik een bout gevonden.. die past !

er staat op: SN- JH of staat er HC - SN en aan de overzijde een R

(het verschil in J of C is het op z'n kop lezen + het feit dat de C net over de rand 'valt' .. het kan dus ook een J zijn..)

Heeft iemand een beetje idee waar ik eens zou kunnen kijken ? waar een enorme verzameling speciaal spul ligt waar ik er 4 kan halen ??

gemeten met mijn schroefdraadmeter: ' 1.25' (past 98% goed) en 206¼ (past iets beter)
maar geen idee wat 206 en een beetje betekend ..

Wie o Wie helpt me op weg ?! :}
 
ik had na 100+ pogingen eindelijk de goede bij mijn verzameling 'rariteiten' zitten, dus ben bang dat het niet standaard is .. helpt een foto ? kan het er niet op krijgen met mijn camera :(
Wat meet je voor diameter bij de bout die wel past ?
Een dikkere bout dan standaard past niet door de gaten van de vork.
Het lijkt me daarom sterk dat het geen 8mm bout is.
 
nou.. gelukt .. dat is een groot woord !

Fabory wist welk draad het was (had het zelf goed gemeten) maarrrrr.. ze hadden het niet liggen ! :(

wie kan er lekker zuiver draad snijden ? (zal op de draaibank moeten !! .. neem ik een grotere maat bout.. draad eraf draaien.. en het nieuwe erop.. alleen kan ik het zelf niet :( )
 
nou.. gelukt .. dat is een groot woord !

Fabory wist welk draad het was (had het zelf goed gemeten) maarrrrr.. ze hadden het niet liggen ! :(

wie kan er lekker zuiver draad snijden ? (zal op de draaibank moeten !! .. neem ik een grotere maat bout.. draad eraf draaien.. en het nieuwe erop.. alleen kan ik het zelf niet :( )

En, welke draad is het? Misschien zijn er nog andere ideeën.

Van een bestaande bout opnieuw draad snijden is redelijk te doen als je er de juiste snijmoer bij hebt.
Draad snijden met de beitel valt vies tegen.
Het staal 8.8 trekt behoorlijk met als gevolg dat de draad gekarteld wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan