Speciale snelheidsbeperking vior motoren in Duitsland

Pteradon

Die hard MF'er
13 aug 2009
459
1.310
Onder het genot van een bakje koffie, zit ik rustig wakker te worden en lees ik nieuwsberichtjes en meuk op mijn telefoon.

Zodoende kwam ik het volgende artikel op www.motor.nl tegen.

Duitsland: controle op route met speciale snelheidsbeperking voor motorrijders

Wetende dat het momenteel komkommertijd is, kan dit heel goed een broodje aap zijn, echter wilde dit toch hier delen.

Mocht het aldaar daadwerkelijk gebeuren, dan is toch iets waar wij als motorrijders rekening mee moeten gaan houden.

Iets met een gewaarschuwd mens.....
 
Wordt gevaarlijk met ongeduldige automobilisten, laat staan een vrachtwagen achter je op een paar meter….. |(

Verder heb ik er geen last van, heb mijn eigen wegen waar ik me mee vermaak….:]
 
Dit is niet nieuw hoor. Ik ben jaren geleden (10-12 jaar) al eens stevig bekeurd op de 259 bij Cochem. Daar mogen motoren 50 en ander verkeer 80. We hadden dit bord even gemist, want je verwacht zo'n bordencombinatie niet voor motorrijders.

Ik reed rond de 90 (wat ter plaatse een heel rustig tempo is overigens). Dat betekent een rijverbod van 2 weken in Duitsland en die koop je als buitenlander af met een bedrag dat verdubbeld wordt. Was 460 euro aftikken ter plaatse. Mijn maatje reed nog 10 km harder en mocht 900 euro aftikken. Er stond iemand met de auto bij dezelfde controlepost, die had ook 100 gereden, bekeuring: 70 euro.

Hele vreemde situatie, bergop met 50 op de teller terwijl de stadsbus in je spiegel zit te drukken.
Ik blijf sindsdien weg van dit soort 'populaire' wegen met anti-motorrijder regels en zoek de kleinere weggetjes wel op.

Overigens hebben we beiden ons rijverbod achteraf (paar weken later) nog opgehaald in Kleve, vlak over de grens. Die verdubbeling hebben we keurig teruggestort gekregen.
 
Dus omdat er veel motorrijders verongelukken gaan ze het nu nog gevaarlijker voor ze maken. Kunnen ze niet beter gewoon borden plaatsen hoeveel motorrijders er zijn verongelukt ipv motorrijders tot rijdende chicanes te bombarderen op die stukken? Op de Canarische Eilanden kwam ik dit soort borden tegen toen ik onlangs gereden heb op Gran Canaria en Tenerife, dan heb je wel een beetje door dat je op moet letten en niet te gek moet doen, omdat er al x doden zijn gevallen de afgelopen jaren;

1657270657666.png
 
Zie dat er allemaal zowat hetzelfde erover gedacht wordt. Wat voor een flauwekul, laat staan verkeersgevaarlijke, onzin is dit? Snap best dat je wat wilt doen aan de (motorfiets)verkeersdoden, maar om dan de snelheid te verlagen voor motorfietsen..... Alsof je met een scootmobiel de autosnelweg op mag rijden!

Een snelheidsverschil van 40 km/u op landweg 3196! Dus dan loop je het risico op jouw motorfiets om in een bocht aan de kant gedrukt te worden door aan automobilist die dan "sehr schnell und rücksichtslos" ff tussen jouw en een aankomende voertuig wil piepen omdat ie zich ervoor schaamt om de hele bocht lekker veilig en netjes en bedachtzaam achter een motorfiets aan te rijden..... Of gewoon op een rechte stuk, hetzelfde. Je loopt een groot risico om aan de kant gedrukt te worden.
 
Wat een belachelijk idee zeg... Komen auto's je met 100 achterop rijdenm terwijl jij 60 moet.. Als er zo'n randdebiel-met-achterstevoren-petje aankomt die waarschijnlijk maling heeft aan die 100 km/u en nog harder rijdt. Ik zie het al helemaal gebeuren. Meneer zit met z'n radio, telefoontje of chicky te klootviolen en komt met een snelheidsverschil van +40 aanzetten "oh sorry - ja niet gezien, ik hield me aan de snelheid want 100 mag" ja - motorrijder is zwart, niet gezien sorry... Dan is een bekeuring beter uit te leggen aan mij vrouw dan dat ik helemaal niets meer kan uitleggen

WTF man ?

Ik weet het goed gemaakt - wie gaat er mee om daar een heel dag (of week) met een lint van 100+ motoren daar met de cruis op 60 (is 55km/h) daar te rijden en je aan de snelheid te houden? Gewoon een boeren-actie dus. Kijken of ze het dan snappen?
 
Nou ja,mocht je betrapt worden zijn de boetes heel wat vriendelijker dan hier. ;)
Die KTM rijder die 59 te hard reed zou hier flink het haasje geweest zijn.
 
Ik weet het goed gemaakt - wie gaat er mee om daar een heel dag (of week) met een lint van 100+ motoren daar met de cruis op 60 (is 55km/h) daar te rijden en je aan de snelheid te houden? Gewoon een boeren-actie dus. Kijken of ze het dan snappen?
Waar is het inschrijfformulier te vinden???
 
Wat een belachelijk idee zeg... Komen auto's je met 100 achterop rijdenm terwijl jij 60 moet.. Als er zo'n randdebiel-met-achterstevoren-petje aankomt die waarschijnlijk maling heeft aan die 100 km/u en nog harder rijdt. Ik zie het al helemaal gebeuren. Meneer zit met z'n radio, telefoontje of chicky te klootviolen en komt met een snelheidsverschil van +40 aanzetten "oh sorry - ja niet gezien, ik hield me aan de snelheid want 100 mag" ja - motorrijder is zwart, niet gezien sorry... Dan is een bekeuring beter uit te leggen aan mij vrouw dan dat ik helemaal niets meer kan uitleggen

WTF man ?

Ik weet het goed gemaakt - wie gaat er mee om daar een heel dag (of week) met een lint van 100+ motoren daar met de cruis op 60 (is 55km/h) daar te rijden en je aan de snelheid te houden? Gewoon een boeren-actie dus. Kijken of ze het dan snappen?
Sterker nog, rijd 40 per uur.
Waarom 60 rijden?
Als voorzichtige motorrijder willen we het goede voorbeeld tonen en de maximum snelheid naar 40 brengen.
Alles voor de veiligheid. :+
 
Een snelheidsverschil van 40 km/u op landweg 3196! ......... Je loopt een groot risico om aan de kant gedrukt te worden.
misschien is dit ook wel hun tacktiek: i.p.v. NEFOM achtige trucjes in ons land,
maken de oosterburen het snelheidsverschil zodanig dat motorrijders er niet normaal met de verkeersstroom ´mee kunnen´ en ze zo demotiveren over deze wegen te rijden...

serieuze vraag: wat heeft die max 60kmpu regel met het in dat bericht genoemde voorwendsel van teveel verongelukte motorrijders te maken?
is het nu de bedoeling om dat aantal naar beneden te krijgen, of juist zodanig te verhogen dat het nog meer anti-motor regeltjes kan ´rechtvaardigen´??
zoals bijv. wegen dichtgooien op grond van bevooroordeeld geklaag??
 
waarschijnlijk word de volgende stap afsluiten voor motoren, want er gebeuren dan teveel ongelukken, dus onveilig voor motoren :P 8)7
Dit zie ik sowieso nog wel gaan gebeuren in Europa. Dat er vanuit de EU een verbod komt op motorrijden, of dat je met de motor alleen nog op de hoofdwegen mag komen (binnendoor rijden mag dan alleen "indien bestemmingsverkeer").

Vooral niet de oorzaak van het probleem gaan aanpakken (zoals mobieltjes in het verkeer), maar juist de zwakkere verkeersdeelnemer aanpakken. :N
 
Dit zie ik sowieso nog wel gaan gebeuren in Europa. Dat er vanuit de EU een verbod komt op motorrijden, of dat je met de motor alleen nog op de hoofdwegen mag komen (binnendoor rijden mag dan alleen "indien bestemmingsverkeer").

Vooral niet de oorzaak van het probleem gaan aanpakken (zoals mobieltjes in het verkeer), maar juist de zwakkere verkeersdeelnemer aanpakken. :N
Bij fietsers is het andersom,die moet je aanpakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan