Speciale status voor de techneuten?

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
In navolging van Beleid in Techniek hebben we nog een idee. Een idee waar we al heel lang mee spelen...een speciale status voor de meer technisch onderlegde bezoekers.

Het idee is om de banner te gebruiken die de crew ook heeft maar dan zo:
tech.png



Ik gooi er een poll tegenaan, vul die in! Hoe meer stemmen hoe beter.

Het gaat echter nog lastig worden als er "Ja" uit gaat komen want wie krijgt dan die status? Zelf heeft de crew wel wat ideeën maar we horen het ook graag van jullie.

We hopen dat hiermee topicstarters in /TECH wat makkelijker het zelf een conclusie kunnen trekken als ook techneuten reageren.


Disclaimer: De crew beslist rond 1 april wie die status krijgt als het merendeel "Ja" kiest. De crew heeft hierin ook het laatste woord.
 
Het valt weer niet mee om alle offtopic reacties te filteren ;(

Hoe moeilijk is het nou?
Stel nou dat je een Techniek2 hebt naast de normale Techniek. Mag iedereen, net als nu, lekker zijn goddelijke gang gaan in Techniek en komen alleen de serieuze mensen uiteindelijk in Techniek2 terecht. Kun je je daar ook niet gedragen? Mooi, kom je d'r niet zomaar weer in.

Je moet dat filteren helemaal niet willen, je moet het willen voorkomen. Je kunt mensen niet kunt veranderen zolang ze dat zelf niet willen. Je kunt ze wel uitsluiten wanneer ze zich niet gedragen! En het gepeupel mag zich vervolgens in Techniek blijven vermaken (heb je niet méér werk aan dan nu, ws. zelfs minder) terwijl je in Techniek2 een stuk rustiger en serieuzer kunt werken. Als je je daar niet aan de regels houdt ga je er zonder aanzien des persoons gewoon uit. Kost een tijdje hoor, mensen zijn het niet gewend immers, maar na een jaartje verwacht ik in zo'n Techniek2 een heel ander publiek dan waar je nu in Techniek mee te maken hebt.
 
Ik vind dat in een onderwerp als dit satire juist op zijn plaats is, om de lezers en posters een middel tot zelfreflectie te bieden.
Het valt inderdaad niet serieus te nemen dat er al jaren wordt geluisterd en gebakkeleid in dat andere topic, maar dat er geen beleidsverandering plaatsvindt. Ik denk dat de crew daar gewoon hand in eigen boezem mag steken. Van het gepeupel mag je dat niet verwachten.
 
Ik heb ja gestemd omdat ik het belangrijk vind om de mate van betrouwbaarheid van advies te kunnen inschatten. Als gebruiker, lid en indien noodzakelijk 'zelf-sleutelaar' hecht ik veel waarde aan de technische ondersteuning die ik ontvang van de 'experts' in het technisch gedeelte van het forum.

Ik geloof dat een deel van de gebruikers, net als ik, beginnende sleutelaars zijn. Een deel van onze werkzaamheden aan de motor hebben rechtstreeks invloed op de verkeersveiligheid.
Daarom ben ik voorstander om in het topic techniek een zo hoog mogelijke betrouwbaarheid van de adviezen na te streven.

Een belangrijke factor voor de betrouwbaarheid is de onderbouwing van het advies én de methode waarop je aan deze kennis/expertise bent gekomen, met bronvermelding indien mogelijk. Je kunt een 100% correct advies geven maar als dat gebaseerd is op je mening of een blinde gok dan is dat voor mij voldoende reden om het advies niet over te nemen.

Het label expert zou ik dan ook toekennen aan diegenen die hun advies onderbouwen in plaats van de 'experts' een vrij brief geven om dit niet te hoeven doen.

Verder zou ik willen pleiten voor 100% on topic communicatie in techniek. Techniek is m.i. exact, off topic niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ja gestemd omdat ik het belangrijk vind om de mate van betrouwbaarheid van advies te kunnen inschatten. Als gebruiker, lid en indien noodzakelijk 'zelf-sleutelaar' hecht ik veel waarde aan de technische ondersteuning die ik ontvang van de 'experts' in het technisch gedeelte van het forum.

Ik geloof dat een deel van de gebruikers, net als ik, beginnende sleutelaars zijn. Een deel van onze werkzaamheden aan de motor hebben rechtstreeks invloed op de verkeersveiligheid.
Daarom ben ik voorstander om in het topic techniek een zo hoog mogelijke betrouwbaarheid van de adviezen na te streven.

Een belangrijke factor voor de betrouwbaarheid is de onderbouwing van het advies én de methode waarop je aan deze kennis/expertise bent gekomen, met bronvermelding indien mogelijk. Je kunt een 100% correct advies geven maar als dat gebaseerd is op je mening of een blinde gok dan is dat voor mij voldoende reden om het advies niet over te nemen.

Het label expert zou ik dan ook toekennen aan diegenen die hun advies onderbouwen in plaats van de 'experts' een vrij brief geven om dit niet te hoeven doen.

Verder zou ik willen pleiten voor 100% on topic communicatie in techniek. Techniek is m.i. exact, off topic niet.
Je gaat hier voorbij aan het feit dat een technicus geen bron voor zijn advies hoeft te geven, omdat hij zelf die bron is.
 
Dat begrijp ik. Dan is in feite je beroepsmatige of eventueel hobbymatige ervaring de onderbouwing van de expertise. Dit kun je een label 'expert' geven. Ik zou dan wel kwaliteitscriteria opstellen voor dat label. En tweejaarlijks een audit doen. :)
 
Dat begrijp ik. Dan is in feite je beroepsmatige of eventueel hobbymatige ervaring de onderbouwing van de expertise. Dit kun je een label 'expert' geven. Ik zou dan wel kwaliteitscriteria opstellen voor dat label. En tweejaarlijks een audit doen. :)
Je kunt je ook zelf verdiepen in de techniek, door leerboeken motorfietstechniek en werkplaatshandboeken te lezen.
Als je dit gedaan hebt, kun je zelf de adviezen op hun waarde schatten, of heb je geen advies meer nodig.
 
OK, we zijn het dus gewoon heel erg oneens. Ik voel me ergens te gast en dan mag er van mij verwacht worden dat ik me aan de regels houd.

En ik weet zeker dat die regels bij jou in je toko ook gelden, en terecht overigens, maar je zegt nu letterlijk dat jij je boven de regels van het M-F verheven voelt.

Het is nog wel steeds zo dat de eigenaar van het M-F bepaalt, en niemand anders, alhoewel de besluiteloosheid in de praktijk vaak anders doet vermoeden.
ik zit hier bijna 2 decenia en voel me vrij om te schrijven wat ik wil binnen de grenzen die aangegeven zijn. Zodra ik dat niet meer mag of dat niet meer zo voelt is niet alleen voor mij, maar een hoop andere clowns, de lol er af. Wanneer er op basis van gebruikers eisen worden gesteld, moet er ook geleverd worden. Dat voelt als een verplichting. FUCK DAT!
 
Je kunt je ook zelf verdiepen in de techniek, door leerboeken motorfietstechniek en werkplaatshandboeken te lezen.
Als je dit gedaan hebt, kun je zelf de adviezen op hun waarde schatten, of heb je geen advies meer nodig.

Lijkt me een mooie sticky bovenaan de rubriek.

Het is natuurlijk ook lekker makkelijk om je vraag te posten en achterover te leunen hoe anderen zich in het zweet werken om aan te tonen dat ze het waardig zijn jou van advies te dienen..
Dat was NIET de bedoeling van mijn post.
 
ik zit hier bijna 2 decenia en voel me vrij om te schrijven wat ik wil binnen de grenzen die aangegeven zijn. Zodra ik dat niet meer mag of dat niet meer zo voelt is niet alleen voor mij, maar een hoop andere clowns, de lol er af. Wanneer er op basis van gebruikers eisen worden gesteld, moet er ook geleverd worden. Dat voelt als een verplichting. FUCK DAT!
Maar je wilt wel anderen volledig beperken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Je kunt je ook zelf verdiepen in de techniek, door leerboeken motorfietstechniek en werkplaatshandboeken te lezen.
Als je dit gedaan hebt, kun je zelf de adviezen op hun waarde schatten, of heb je geen advies meer nodig.
Inderdaad ga zelf eens wat moeite doen om technische kennis te vergaren,geld overigens voor het merendeel van de
technische vragen,zeker het merendeel kan je makkelijk zelf oplossen door het op te zoeken in plaats van te vragen.
Het zou eigenlijk ook in het techniek gedeelte moeten staan als vraag aan de TS,heb jij wel je best gedaan om het zelf eerst
op te zoeken?:P
 
Inderdaad ga zelf eens wat moeite doen om technische kennis te vergaren,geld overigens voor het merendeel van de
technische vragen,zeker het merendeel kan je makkelijk zelf oplossen door het op te zoeken in plaats van te vragen.
Als het dan om repareren gaat is techniek volledig overbodig. Prima. Als het om een innovatief experiment gaat haken ze ook af... ergo?
 
Inderdaad ga zelf eens wat moeite doen om technische kennis te vergaren,geld overigens voor het merendeel van de
technische vragen,zeker het merendeel kan je makkelijk zelf oplossen door het op te zoeken in plaats van te vragen.
Het zou eigenlijk ook in het techniek gedeelte moeten staan als vraag aan de TS,heb jij wel je best gedaan om het zelf eerst
op te zoeken?:P
Ik heb in het verleden wel eens een paar keer figuren geadviseerd om met de poten er af te blijven als ze nog langer willen leven , dit Ivm met compleet koning onbenul zijn op het technische vlak .. iedereen moet schijnbaar zelf maar aan motoren omkloten ..
Gevolg na die opmerking was dan dat je een bak stront over je heen kreeg .. Dus zoek het dan maar mooi uit , en rij je dan maar te barsten ….
 
Ik heb in het verleden wel eens een paar keer figuren geadviseerd om met de poten er af te blijven als ze nog langer willen leven , dit Ivm met compleet koning onbenul zijn op het technische vlak .. iedereen moet schijnbaar zelf maar aan motoren omkloten ..
Gevolg na die opmerking was dan dat je een bak stront over je heen kreeg .. Dus zoek het dan maar mooi uit
wil je de laatste 7 woorden verwijderen of aanpassen voor er een mod komt?
 
Ik heb tegen gestemd.

Waarom niet i.p.v. degene die wordt bevraagd te beoordelen dat bij degene die vraagt doen. Beetje net als op Marktplaats, beoordeling vragen van degene waar je contact mee hebt gehad.
Als je dan een vraag ziet van iemand met drie sterren, verdiend door duidelijke vraagstelling, reactietijd en feedback, zal een kenner/expert/deskundige wellicht eerder bereid zijn om iemand's vragen te behandelen.
 
Ik heb tegen gestemd.

Waarom niet i.p.v. degene die wordt bevraagd te beoordelen dat bij degene die vraagt doen. Beetje net als op Marktplaats, beoordeling vragen van degene waar je contact mee hebt gehad.
Als je dan een vraag ziet van iemand met drie sterren, verdiend door duidelijke vraagstelling, reactietijd en feedback, zal een kenner/expert/deskundige wellicht eerder bereid zijn om iemand's vragen te behandelen.
ivm mount stupid
 
:? Volgens mij zit jij daar iedere dag, gisteren in ieder geval!
Zat... Ik heb mijn "technische" topic dicht laten gooien, volg niks meer en dat is sinds gister... er zijn twee topics waar ik in techniet actief was, daar zal (moet?) er nog 1 van naar gezocht verhuizen denk ik. Post was van vanmorgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan