specifikaties kawa zzr 250?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Mijn ambities zijn een beetje te hoog voor mijn budget '( en ik vrees dat ik een zx6r 25 kw niet kan betalen. Tot ik dat wel kan zit ik te denken aan een zzr250. Is dat wat? Weet iemand de specs zoals kw, pk's, topsnelheid etc?
 
ik heb een kawa zzr250 cc

Het is de enigste motor in die prijsklasse die sportief is.

VOor de rest ligt de top op ca. 170 (is echt wel het uiterste)

stuurt fijn in de bochten, omdat ie zo licht is.

Maar hij komt niet mee met de echte motoren, maar dat doet geen enkele 25 kw'er

just my 2 € ct's
 
Cylinders/Plaatsing      2 line
Koeling      liquid
2/4 takt      4
Kleppen per cyl.      2
KW      26.5
PK      30
Tpm max. vermogen      12500
Koppel (Nm)/tpm      21,6/9000
Tankinhoud      18 l
Versnellingen      6
Drooggewicht      148 kg
 
26.5 KW? kan ik em dan voor een licht rijbewijs gebruiken?



Cylinders/Plaatsing      2 line
Koeling      liquid
2/4 takt      4
Kleppen per cyl.      2
KW      26.5
PK      30
Tpm max. vermogen      12500
Koppel (Nm)/tpm      21,6/9000
Tankinhoud      18 l
Versnellingen      6
Drooggewicht      148 kg
 
Nee dat zou dan niet kunnen, die lijn is getrokken door justitie en is niet te overschrijden, ook niet met 1,5. Dat is lullig want dan zou je voor die 1,5 kw je motor moeten knijpen.

Ik weet niet of het scheelt uit welk jaar je hem heb want misschien scheelt dat iets in vermogen of had je er nog geen op ut oog?
 
26.5 KW? kan ik em dan voor een licht rijbewijs gebruiken?

Officieel dus niet. Dan moet je 'm laten knijpen. Het ding weegt 148kg, echt 25kw mag de motor pas hebben als ie minimaal 156kg weegt.
Deze motor heeft 0,179 (dus 0,18) kw/kg. Je mag maximaal EN 25kw hebben EN max 0,16kw per kilo ledig gewicht. Lullig he, voor dat kleine beetje knijpen. Maar wie weet wordt deze motor wel toegelaten als 25kw motor, de RS125 van Aprilia heeft immers ook teveel vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn zzr-250 gewoon als 25kw verzekerd,
had toen gebeld naar de verzekering maar het
maakte niet uit en bij de politie deden ze
er ook niet moeilijk over.Ik heb een '92
dus net iets te veel vermogen.En die heb ik
nu al bijna 2 jaar en een keer aangehouden voor
te hard rijden en papieren waren in orde dus
zal toch wel toegestaan zijn.

MZZl'Z Spank
 
ja idd, ik denk niet dat de cops moeilijk doen over die 1,5 kw teveel. Als ze het al weten. Maar wat ik me wel afvraag is hoe je op je kentekenbewijs kan zien of je motor een 25 kw motor is. Er staat op mijn kentekenbewijs onderaan wel KW maar of dat nou betekent dat het een 25 kw motor is weet ik niet.
 
ja idd, ik denk niet dat de cops moeilijk doen over die 1,5 kw teveel. Als ze het al weten. Maar wat ik me wel afvraag is hoe je op je kentekenbewijs kan zien of je motor een 25 kw motor is. Er staat op mijn kentekenbewijs onderaan wel KW maar of dat nou betekent dat het een 25 kw motor is weet ik niet.

Politie maakt het ook geen flikker uit, die snappen toch geen ene fuck van de hele regel en zelf lappen ze het ook aan de laars. M'n oom is motorwout en zit af en toe nog wel eens in de auto, maar z'n zoon rijd ook rond op een motor zonder 25kw begrenzing (ouwe GS400), zit op 27kw, maar m'n oom vind het niet erg |(
Tja tot ie brokken krijgt.

Maar het gaat om de verzekering, als die gaan zeiken dat je teveel vermogen hebt, dan ben je de lul. En nu snapt de verzekering ook geen ene kloot van 25kw, ze zeggen dat het goed is bla bla, maar als eenmaal het puntje bij het paaltje komt en je krijgt een ongeluk, dan zoeken ze het tot de bodem uit en gaan ze lekker moeilijk doen.


btw op je kentekenbewijs moet het aantal kw staan (bij nieuwe motoren dacht ik) en anders staat er dat het een lichte motorfiets is (mocht er een 25kw kitje in zitten). Kan ook zijn dat er niets staat, dan heb je geluk ;) Ik had een XR250R die was minder dan 25kw, dus stond ook niets op de papieren.
 
Dat het vermogen op het kenteken staat is pas vanaf '98
voor die tijd niet en als een motor standaard al 25kw is
staat het er ook niet op, alleen als een motor met meer
vermogen is geknepen dan moet het vermeld staan.
Maar hier is volgens mij al een topic over.
En ik hoop niet dat ze nu moeilijk gaan doen over
die 1,5 kw want dat betekend dan dat mijn motor onverkoopbaar
is want niemand wilt een motor die net boven de 25kw is.
Maar ik zal het wel zien waneer ik hem verkoop en anders
maar inruilen.

MZZL'Z Spank

Als ik nu een zzr zou kopen dan zou ik zoeken naar die nieuwe
modellen want ik heb de mijne('92)ook voor fl.6250,-(+/- €2840)
gekocht en die nieuwe staan al voor €3500,- op het net.
 
Hoe gaat dat dan bij de verzekering? Als je belt zoeken ze dan de specs op in de computer ofzo? Straks ben ik de lul voor die 1,5 KW?
(kan je eigenlijk wel te hard rijden met een zzr250? :+ )




Ik heb mijn zzr-250 gewoon als 25kw verzekerd,
had toen gebeld naar de verzekering maar het
maakte niet uit en bij de politie deden ze
er ook niet moeilijk over.Ik heb een '92
dus net iets te veel vermogen.En die heb ik
nu al bijna 2 jaar en een keer aangehouden voor
te hard rijden en papieren waren in orde dus
zal toch wel toegestaan zijn.

MZZl'Z Spank
 
Er is al een topic over de zzr 250.
De top is 170km/uur dus hard zat om mee
te beginnen alleen is het hoog toeren rijden
om dat je anders te weinig vermogen heb om
goed uit een bocht te komen.
En ja gewoon naar een verzekerings maatschappij
bellen en vragen of ze de zzr 250 verzekeren als
25kw motor (zo heb ik dat gedaan).
Zo niet jammer bel je een andere.
Ik zit bij de ZLM en die deden niet moeilijk.
Veel succes en tot op de weg.

MZZL'Z Spank
 
4562


best leuke fiets hoor.

maar wat wil je uitgeven?
 
Cylinders/Plaatsing      2 line
Koeling      liquid
2/4 takt      4
Kleppen per cyl.      2
KW      26.5
PK      30
Tpm max. vermogen      12500
Koppel (Nm)/tpm      21,6/9000
Tankinhoud      18 l
Versnellingen      6
Drooggewicht      148 kg

Mijne heeft toch echt 4 kleppen per cilinder..... 8 kleppertje dus....
 
Terug
Bovenaan Onderaan