[specs] ZZR 1200

willem169

MF veteraan
22 mrt 2002
4.017
254
Bleiswijk
Ben opzoek naar bepaalde specs van de Kawa ZZR 1200. Op de officiele website kan ik ze niet vinden, en ook met Google kom ik er niet achter wat het aantal Pk's en koppel is wat deze machine heeft.. beschikt iemand misschien over deze info?...
 
Op de Kawa Club NL Dyna dag was er ZZR 1200 met 145 pk :9 aan het achterwiel
En deze was nog standaard ( koppel ?????? )
Maar er was er ook een met 138 pk maar die had nog geen 3000 km op de teller
Zo heb ik ook een paar gasten gesproken die beweerden dat hij net als de ZX12 begrenst was op 299 km/pu en daar een andere cip voor was
 
Ben dus een beetje aan het vergelijken tussen een YAMAHA FJR 1300 en de KAWA ZZR 1200.. Als de ZZR 145 Pk heeft is dat 3 Pk meer dan de FJR. Denk dat als de specificaties enigszins op 1 lijn liggen is de ZZR 1200 bij deze ook kandidaat voor een volgende fiets.
 
Hmm.. lees net in de specs van de FJR 1300

Compact, lightweight 1298cc, DOHC, 16-valve, liquid-cooled in-line four-cylinder engine delivers massive power and torque (145 hp @ 8500 rpm and 93 ft.-lbs. of torque @ 6000 rpm, respectively) for an unequaled spread of muscle over a wide RPM range
 
Hmm.. lees net in de specs van de FJR 1300

Compact, lightweight 1298cc, DOHC, 16-valve, liquid-cooled in-line four-cylinder engine delivers massive power and torque (145 hp @ 8500 rpm and 93 ft.-lbs. of torque @ 6000 rpm, respectively) for an unequaled spread of muscle over a wide RPM range
Het opgegeven vermogen is meestal het vermogen aan de krukas.
 
hoe moet je eigenlijk de koppel terug rekenen van achterwiel naar krukas?
ook 12%?
 
hoe moet je eigenlijk de koppel terug rekenen van achterwiel naar krukas?
ook 12%?

Daarvoor moet je de overbrengverhouding weten. Vermogen verlies je door wrijvingsverliezen. Koppel verlies je niet.

Overbrengverhouding achterwiel:krukas = 1:3
Koppel achterwiel:krukas = 3:1

(koppel is kracht x arm)
 
Ben opzoek naar bepaalde specs van de Kawa ZZR 1200. Op de officiele website kan ik ze niet vinden, en ook met Google kom ik er niet achter wat het aantal Pk's en koppel is wat deze machine heeft.. beschikt iemand misschien over deze info?...
an beschikt u blijkbaar niet over de juiste bronnen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan