Speed is out ; alcohol and drugs are in

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Eenderde verkeersdoden door alcohol en drugs

Uitgegeven: 24 september 2004 11:53

LEIDSCHENDAM - Alcohol- en drugsgebruik is de oorzaak van eenderde van alle verkeersdoden in Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van R. Mathijssen van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), dat vrijdag is bekendgemaakt.

Bestuurders die onder invloed achter het stuur kruipen, veroorzaken jaarlijks 350 verkeersdoden, ongeveer eenderde van alle verkeersdoden (1088). Tot nu toe kwamen schattingen uit op ongeveer driehonderd doden per jaar.


Van de gewonde bestuurders die in het ziekenhuis belandden, bleek 35 procent onder invloed. Daarvan had 13 procent gedronken, 11 procent had meerdere drugs gebruikt en bij 11 procent van de automobilisten werd een mix van alcohol en drugs gevonden.

bron: nu.nl
 
In plaats van al die "onzinnige" snelheidscontroles te houden, kunnen ze beter meerdere keren alcoholcontroles gaan houden. Dat vind ik persoonlijk triester (om met alcohol/drugs achter het stuur te kruipen) dan een keer 10km te hard rijden. Het zal maar familie of een bekende zijn die door zo'n man/vrouw aangereden wordt. B|
 
:^

Flitsen is veeeel efficienter.. het levert veel meer centjes veel makkelijker op...

:r x 100.000
 
In plaats van al die "onzinnige" snelheidscontroles te houden, kunnen ze beter meerdere keren alcoholcontroles gaan houden. Dat vind ik persoonlijk triester (om met alcohol/drugs achter het stuur te kruipen) dan een keer 10km te hard rijden. Het zal maar familie of een bekende zijn die door zo'n man/vrouw aangereden wordt. B|


:^

doodschieten die lamzakken die zuipen en dan gaan rijden
 
ik gebruik alleen alch. maar alleen in het weekend en zelfs met 1 biertje op wordt er niet meer gestuurd.
De leerschool was dat mijn broertje met drank op zijn aanstaande vrouw heeft doodgereden, is alweer een jaar of 9 geleden, maar sindsdien doe ik het zo
 
inderdaad laat ze lekker gaan controleren op alcohol.
en niet op iemand letten die iets te hard rijdt. :(
 
In plaats van al die "onzinnige" snelheidscontroles te houden, kunnen ze beter meerdere keren alcoholcontroles gaan houden. Dat vind ik persoonlijk triester (om met alcohol/drugs achter het stuur te kruipen) dan een keer 10km te hard rijden. Het zal maar familie of een bekende zijn die door zo'n man/vrouw aangereden wordt. B|

:^
 
Mmmhh onder invloed rijden... laat ik ze niet in mijn handen krijgen. twee slachtoffers bij ons in de naaste omgeving, dus ik rij nooit met alcohol. Laten ze daar foto's van publiceren: "Deze stoere man/vrouw heeft met alcohol op gereden" Fotootje erbij in en de krant ermee. Dat zal ze leren!!!
 
Mmmhh onder invloed rijden... laat ik ze niet in mijn handen krijgen. twee slachtoffers bij ons in de naaste omgeving, dus ik rij nooit met alcohol. Laten ze daar foto's van publiceren: "Deze stoere man/vrouw heeft met alcohol op gereden" Fotootje erbij in en de krant ermee. Dat zal ze leren!!!

"Vroegah was alles betah" toen hadden we nog niet de wet op de privacy en was de schandpaal een probaat middel.

Drugs en Alcohol doe je maar lekker thuis, en niet op de openbare weg. Wanneer komen de eerste drugstesten (goede) voor automobilisten? (Motorrijders gebruiken geen drugs/alcohol als ze nog moeten rijden of wel :? )
 
Hoezo is speed out dan :?

alsof je je aan de snelheid gaat houden als je onder invloed bent :+ bad trip zeker
 
Betekend dus wel dat tweederde van de ongelukken veroorzaakt wordt door nuchtere idioten... :o


nee, dat betekent dat MINSTENS 35% bezopen of stoned is. niet iedereen die dood gaat in een ongeval komt in een ziekenhuis voor autopsie en niet iedereen die een dodelijk ongeluk veroorzaakt komt in het ziekenhuis (bezopen mensen hebben altijd heel weinig "schade" opgelopen na een ongeval).
 
Ehh, ik begrijp de topic titel niet helemaal....

Voor de rest...ach, weer een zoveelste cijfer presentatie :z
 
Wat een gelul zeg, al die gasten die zeggen:'Met drank op rij ik niet' Maar wel lekker 160 rijden waar je 80 mag. Nee das lekker veilig joh!
 
Probleem is gewoon dat het stoer is om te hard te rijden maar men met een slok op rijden niet vindt kunnen. Ik noem dat hypocriet! Als je te hard rijdt is dat misschien iets veiliger dan met drank op, maar leg jij de ouders van wie jij, met 60km tehard, het zoontje kapot hebt gereden dat maar eens uit!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan