Speed triple 1050 2012 kan niet schakelen.

Vinney

Die hard MF'er
2 nov 2012
644
44
Westland
Hi beste leden ik heb al 2 ritten mee gemaakt dat het schakelen onder het rijden niet lukt. Maar als ik eenmaal stil sta dan gaat het wel. Het gaat dan ook niet soepeltjes.
Het gebeurt na een rit van 2a 3 km en des te warme het blok word des te soepeler je weer kan schakelen.

Weten jullie wat het kan zijn?
 
Wanneer heeft 'ie voorhet laatst verse olie gehad, welke merk, type en viscositeit en zit er nog steeds genoeg in?

Hoelang heb je de motor al.

Heb je een koppelinggskabel die slecht is afgesteld?

db
 
Ik ben eruit. De nieuwe olie doen de koppeling platen plakken.

Ik heb bij louis.de op hun website mijn motor geselecteerd en heb uit de geadviseerde olien gekozen.

Nu weet ik beter. Altijd even om de eigen website van het meek olie kijken of de olie geschikt is voor je fiets. Ook louis.de kan fouten maken.
 
Hi beste leden ik heb al 2 ritten mee gemaakt dat het schakelen onder het rijden niet lukt. Maar als ik eenmaal stil sta dan gaat het wel. Het gaat dan ook niet soepeltjes.
Het gebeurt na een rit van 2a 3 km en des te warme het blok word des te soepeler je weer kan schakelen.

Weten jullie wat het kan zijn?
Werkt je koppeling wel ok?
 
precies dit heb ik ook gehad met mij speed triple 1050 uit 2011. na een oliewissel (Shell advance 10w40 vol syntheet) koppelde (en dus schakelde) de motor niet meer lekker als deze goed warm werd. toen tot 2x toe de olie verwisseld met andere (oa Motul 7100) maar nog steeds niks.
Uiteindelijk de platen vervangen voor Barnett platen en veren. nieuwe olie erin en nooit meer last van gehad.

Triumph Speed Triple topic deel 53
 
Janbros wat kan ik verstaan onder stilstand? Dagen weken maanden jaren?
het kan al na 1 nachtje
slecht opschakelen kan eigenlijk nooit aan je koppeling liggen, het enige wat ervoor nodig is dat de tandwielen van de versnelling waar je in rijdt ontlast worden. je gas dicht draaien is al voldoende. terwijl je dit doet druk houden op de versnellings-pedaal en hij zal wel schakelen. lukt dit niet ligt het aan de bak, niet aan de koppeling.
terugschakelen gaat in princiepe ook, zei het wat moeilijker (om de tandwielen te ontlasten moet je dan gas bij geven) en is niet echt gezond voor de bak (zonder gebruik van koppeling dus)
 
Laatst bewerkt:
precies dit heb ik ook gehad met mij speed triple 1050 uit 2011. na een oliewissel (Shell advance 10w40 vol syntheet) koppelde (en dus schakelde) de motor niet meer lekker als deze goed warm werd. toen tot 2x toe de olie verwisseld met andere (oa Motul 7100) maar nog steeds niks.
Uiteindelijk de platen vervangen voor Barnett platen en veren. nieuwe olie erin en nooit meer last van gehad.

Triumph Speed Triple topic deel 53
Wat kan je daar over zeggen? Versleten koppeling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan