Speed triple hapert

9 jun 2013
23
0
Etten-leur
Mijn Triumph speed triple hapert af en toe bij een constante snelheid, dit voornamelijk in de 3e versnelling maar ook wel eens op andere momenten.

Verschillende garages hebben het probleem nooit kunnen verhelpen. Het laten afstellen op een rollerbank heeft veel geholpen maar het probleem is er nog steeds.

Het is vooral vervelend als de motor "snokt" terwijl ik net in een bocht rij!

Omdat ik denk dat het niet zo maar iets is wat 'iedere 3pitter' doet heb ik het getracht te filmen:

Ik hoor heel graag jullie ideeën.
 
ik ben niet thuis in de Sagem ECU of 955 blokken, maar heb je de standaard Tune al eens vergeleken met de custom tunes vanaf de Tuneecu site, of een custom tune ingeschoten om te kijken of er verbetering is?

Je zou je ervaring en/of vraag misschien ook even kunnen voorleggen in het ECM and FI Tuning forum op Triumphrat, daar zit en hele hoop ervaring die met veel plezier gedeeld wordt.
ECM and FI Tuning - Help, Tips & Tricks - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums

Ik heb je tip ter harte genomen en ben vanavond bezig gegaan in tuneecu. Ik heb een custom tune uitgezocht en hen die vergeleken met de 10150. Daarna heb ik de waardes van de custom tune bij lage TPS% en lage RPM overgezet in de standaard. Daarna nog een beetje bijgeschaafd met de bedoeling om ergens in het midden tussen de twee maps uit te komen. Dit heb ik voor zowel de A/F1, A/F2 als de F maps gedaan. Met de I-waardes durfde ik niet te klooien.

Hij staat nu bij deellast en onder 6500 rpm overal rijker. Ik neem aan dat een open luchtfilter en sportuitlaat met name verschil maken bij hogere belasting en hogere toerentallen en dat ik deze waardes van de custom tune dan ook makkelijk over kan nemen met standaard uitlaat. Of klopt mijn aanname niet?

De sprint hangt nu in de takels en de voorpoten zijn eruit, ik kom er volgende een keer aan toe om de gefabriceerde map te laden en een testritje te maken.
 
Ik ben benieuwd :)

Wil je het echt goed aanpakken, dan zal je toch naar een testbank moeten. Als je zelf wilt rommelen met hier en daar een aanwijzing voor de afstelling, dan zou je eens bij Hoogland in Kwadijk een afspraak kunnen maken. Daar kan je onder begeleiding zelf aan de gang op de vermogensbank.
 
Ik h eb vandaag mijn xelfgemaakte tunegelaaden en getest. Resultaat: haperen rond 3500 is jog steeds aanwezig, maar hij pakt duidelijk beter op vanaf stationair tot 2500. Daar liep hij eerder een beetje moeilijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan