Speedtrophy Supersport & Superstock # 110

@rno#rr

Die hard MF'er
16 feb 2003
926
0
Maastricht
Afgelopen Weekend werd in Assen de jaarlijks terugkerende Speedtrophy verreden voor het ONK.

Ik was er druk mee want het Pajic Kawasaki Racing Team had me voor zowel de Supersport 600 als de Superstock in geschreven.

De trainingen verliepen erg goed, want ik parkeerde de Kawasaki ZX10R op pole, nipt voor belg Didier Vankeymeulen met een tijd van 1.24.8 op een bijna geheel droge baan, de Supersport was een ander verhaal want nadat de eerste training al nat was geweest kwam direkt aan het begin van de 2e training het water weer met bakken naar beneden, echter vanaf halverwege de veenslang tot aan de ramshoek was het nagenoeg droog,dus toch op regenbanden net als iedereen en in het laatste rondje van de kwalificatie ruimte gezocht en flink aangezet met als gevolg de 4e tijd en dus eerste startrij!

We moesten tijdens de Warm-up nog wat testen voor de ZX10R, en deze was slechts 8 minuten kort dus moest ik flink aanzetten, ik reed tijdens mijn 3e ronde al onder mijn pole-tijd en toen ik nog wat sneller wilde ging het mis,ik stuur de nationale bocht in,wil op het gas gaan....en zwiep met een highsider eraf...auw!!

Dit was niet de bedoeling,mijn eerste echte crash dit jaar en meteen goed,linkeronderbeen zwaar gekneusd en de middelvinger (remvinger) van min rechterhand tot op het bot afgeschaafd...dit is echt balen, in eerste instantie kreeg ik ook een startverbod maar een uur voor de race kreeg ik alsnog toestemming.

Als eerst stond de Superstock race op het programma en de pijn verbijtend klom ik op de ZX10R, mijn start was niet geweldig maar laat remmend ging ik toch als 2e de nationale bocht in achter Vankeymeulen, deze kon ik bij de Bult uitremmen en ik kwam op kop door, dit heb ik zo'n 10 ronden vast kunnen houden tot we druk gingen lappen en ik er helemaal doorheen zat,ik viel terug naar de 4e plaats in 1 ronde tijd en in de laatste ronde wilde ik nog de 3e plaats terugpakken maar ik ging in de fout met een achterblijver en ik viel daardoor zelfs terug naar de 5e plaats,naar omstandigheden toch een sterke race gereden.

De Supersport stond erna nog op het programma en ik starte goed en dook als 3e de Nationale in achter Parkes en Muggeridge,Parkes trok zijn Honda bijna onderuit en ik moest daardoor van mijn lijn af waardoor ik Hanson en Janssen voorbij zag komen,vervolgens heb ik 16 ronden lang gedaan wat ik kon, maar het was weer erg zwaar door de opgelopen blessures en meer dan een 9e plaats zat er niet in.

Komend weekend rijden we(als ik voldoende hersteld ben) in Tolbert en de week erop rijd ik met een Wild Card het WK Superbike in Assen.

Deze week zijn nieuwe foto's te bewonderen op www.arnovisscher.com

Groetjes Arno

 
Laatst bewerkt:
:} petje af hoor en zeker met die blessures. Klopt het toch dat de meeste coureurs zeggen de pijn te vergeten tijdens een race.

Nou maar hopen dat je jezelf in de kijker kunt rijden tijdens de WSB :9 . Ontdekt worden door een rijke(re) teambaas kan natuurlijk geen kwaad ;) Had ik ook maar een vak geleerd :+
 
Hey flapdrol, moet ik de volgende keer voor je motor springen voor je me ziet? B|

;)

Wel balen van je blessure's! Misschien tot in Tolbert (als het door gaat) en anders met de SBK!
 
Ja, de tweede race stak je je hand inderdaad op ;)
Stond bij uitkomen Duikersloot, dus inderdaad een aardig stukje richting Meeuwenmeer.

Weet jij al zeker of Tolbert door gaat trouwens?
Enneh, hoe zit het met die petjes ;)
 
Hoe is het trouwens nu met je hand? Ik kan me voorstellen dat het tijdens het herstellen misschien nog wel minder wordt :o
 
Echt super gereden hoor !! Vind het echt knap want die wonden zijn niet zo prettig.
Trouwens de foto's van de grid zijn mooi he ;)


Kussies :]
 
Training Zondagochtend. Arno ging goed hard zeg!
full
 
Voortaan maak ik maar geen foto's meer. In Oss viel Swen ook voor m'n neus.
Hier begint de achterband al te 'zetten' om vervolgens........
full
 
Volgens mij had deze motor de verkeerde banden en teveel cc's voor de SS600. Hij reed dan ook buiten de punten mee. Hij reed veel als 4e met een flink gat ertussen. In 1 ronde reed hij dit gat dicht met een snelste dagtijd van 1.22.9 terwijl dat natuurlijk nog lang niet grens was. Daarna ff de pits in voor een afstelling en hup de baan weer op precies 1 ronde later.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan