Speedy Jay

Speedy Jay

MF veteraan
28 okt 2004
29.759
0
Apeldoorn
Aloha allemaal!

Nou na veel heel veel lezen heb ik me dan toch maar aangemeld op dit geweldige forum :}
Dit is sowiezo het eerste forum waar ik actief aan deelneem. Bij andere forums (fora?!) Heb ik alleen maar meegelezen met zak chips en biertje erbij om me dood te lachen (voornamelijk nieuwsforums)
Maar oke ben dus bijna 24 jaartjes en wil ook gaan motorrijden. Heb de mogelijkheid om erg goedkoop dat rijbewijsje te halen want mijn baas (weekendbaantje) is eigenlijk toch wel een toffe gozert. En ja dan zul je je wel afvragen wat ik doe als weekendbaantje... Nou en nu denk ik dat ik wel eens een paar probleempjes of negatieve reacties op mn hals kan halen :? maar hobby in de weekenden een beetje bij als taxichauffeur :?
Naast dat taxirijden ben ik nog een simpel studentje. Hoewel ben nu bezig met afstuderen dus hoop binnenkort eens een beetje te gaan werken. Zal ook wel nodig zijn om een bike te kunnen aanschaffen. Want wat heb je aan zo'n motorrozepapiertje als je geen motor hebt?!
Naja het zal dan in den beginne een goedkoop brikkie worden maar moet het toch ergens op leren hé!
Nou daarna wil ik eigenlijk wel door naar het sportievere werk. We zullen allemaal wel zien hoe het gaat lopen.

Hopelijk kan ik hier ook een nuttige bijdrage leveren of anders moeten jullie het maar doen met mijn gezwam (ja dat wil er helaas ook wel eens uitkomen :X )

Nou dat was het wel zo'n beetje. Meer weten?! Vraag het me dan gewoon!
 
full


:]

En succes met het behalen van dat gewilde papiertje!
 
:]

En succes met het behalen van dat gewilde papiertje!

Dat zal denk ik toch wel gaan lukken. Heb een dijk van een instructeur. Oke moet het natuurlijk zelf doen maar ja dat kleine beetje zelfvertrouwen heb ik nog wel *D
Vraag me alleen af of ik nu wel moet gaan beginnen. Had het vanmorgen al steenkoud toen ik naar mijn werk liep/strompelde (op het moment weer eens zwaar mobiel uitgeschakeld '( Koukleum eersteklas dus )
En ja kan me er iets bij voorstellen dat het op de motor ook niet al te warm zal zijn. Ach ja we zien wel... eerst maar eens een beetje herstellen
Maar bedankt iig voor je reactie!!!
 
Kou kun je je op kleden. Meerdere dunne lagen zitten warmer als één dikke! Ga anders eens op pad voor zo'n setje thermo-kleding. Beetje motorzaak/sportzaak verkoopt het, en ik kan het je echt aanraden.

Dus, gewoon beginnen. Als je in deze tijd van het jaar leert rijden wordt het in het voorjaar alleen maar leuker!

:]
 
Tja das waar natuurlijk maar euh... slechte ervaringen met kou!
2 keer linkerhand bevroren gehad '( 1 keer erg goed en de andere keer minder. maar kan je vertellen dat het pijn doet!
Maar zal idd maar eens een keer gaan shoppen als mijn afstudeeradresje me ook eens bereid is naar prestaties te betelen *D Oke daar zal het denk ik nog wel afstuderen voor zijn.... Misschien komt het echte geld nog wel een keer!

Maar bedankt voor de tip!
 
Linkerhand bevroren? Knijp je in de handgreep soms? (Slecht voor de doorbloeding)

Zorg in ieder geval voor goede winterhandschoenen! Mijn vriendin had ook zo'n last van koude handen met lessen afgelopen winter. Ze heeft toen een paar winterhandschoenen gekocht die net te groot waren, en daaronder van die dunne wolle handschoenen aangetrokken. Daarna helemaal geen last meer gehad! Zorg wel dat je alles nog goed kunt bewegen, ivm bediening van de schakelaars etc.

En als je straks je eigen motor hebt is handvatverwarming altijd nog een optie!
 
Veel plezier met je lessen en dat je snel je rijbewijs mag halen!
wel jammer dat het nu een beetje koud begint te worden... '(
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met je lessen en dat je snel je rijbewijs mag halen!
wel jammer dat het nu een beetje koud begint te worden... '(

(Afbeelding)


Hey bedankt voor je reactie!
Nice bike btw :} :}

Lijkt wel een beetje op deze. ( had mijn broer gehuurd hoor ben ikke dus niet ( helaas ;( )
Maar volgens mij heb jij em best wel aangepast. Kan natuurlijk zijn dat het een ander type is maar vind de achterkant (tail?!) echt wel super!
En ja die kou.... helaas maar krijg al goede tips *D
En ja dat is helaas niet de enige reden waarom ik nog niet begonnen ben maar daar zal ik denk ik vandaag nog wel een toppic over openen.

full
 
Linkerhand bevroren? Knijp je in de handgreep soms? (Slecht voor de doorbloeding)

Zorg in ieder geval voor goede winterhandschoenen! Mijn vriendin had ook zo'n last van koude handen met lessen afgelopen winter. Ze heeft toen een paar winterhandschoenen gekocht die net te groot waren, en daaronder van die dunne wolle handschoenen aangetrokken. Daarna helemaal geen last meer gehad! Zorg wel dat je alles nog goed kunt bewegen, ivm bediening van de schakelaars etc.

En als je straks je eigen motor hebt is handvatverwarming altijd nog een optie!


Ja heb al gekeken naar goede handschoenen. Best al wel mooie gezien!! Maar een maatje groter voor een extra paar eronder daar had ik nog niet aan gedacht. Zal het me allemaal eens gaan bekijken voordat ik ga beginnen.
De echte reden waarom ik nog niet begonnen ben zal ik vandaag denk ik nog wel een topic over openen. Wil ff wat bevindingen van anderen
Maar weer bedankt voor de tips! en ja handvatverwarming... wist niet dat het kon maar lijkt me zekers wel wat!! Nu nog ff genoeg gaan verdienen om alles voor elkaar te krijgen :9
 
Welkom Speedy :)

Zoek de 10 verschillen ;) :

Suzuki Bandit (die je broer huurde)
(Afbeelding)

En de Suzuki SV650s van Twin:
http://www.gullacher.com/toys/SV650S.jpg ((Afbeelding))


:)


Euh.... Het enige wat ik zie is het verschil in profiel van banden :+


Maar het is me duidelijk hoor. Ben eerlijk gezegd nog niet zo thuis in de motorwereld. Kijk van koekblikken kan ik je zo zeggen wat het is welk type enz.. (gisteren nog een Hummertje H2 gespot en vastgelegd *D ja sorry blijf ook een autofan....alleen heb ik het gevoel dat dat wel snel over zal zijn als ik mijn papiertje heb!)

Bedankt voor het verduidelijkende beeld!!

Vind de Twin er wel een stukkie beter en agresiever uitzien! Maar hard sparen... maar er zijn zoveel wouwe motoren :?
 
Welkom op MF, hier kan je ook krom liggen van het lachen hoor 8-)
oja, succes met lessen!


Zekers weten! Heb er al vaak genoeg een zak chips en een aantal (lees: vele O-) ) biertjes doorheen gewerkt met het doorlezen van sommige stukken... en ja het werd hoe langer hoe lachwekkender!!!
Maar daarnaast ook weer nuchter proberen belangrijke info proberen op te slaan in mijn aangetaste hersentjes....
 
Terug
Bovenaan Onderaan