speling balhoofd

subbase

MF'er
21 jan 2003
68
0
dongen
kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de speling van mijn balhoofd kan verwijderen of is dit een klus voor de dealer waarschijnlijk is het met een nieuw lager verholpen
 

kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de speling van mijn balhoofd kan verwijderen

samen met de lager :)
of de moeren boven op je balhoofd onder kroonplaat wat strakker aandraaien.
als het in de lagers zit zul je ze moeten vervangen!
als je wat handig bent kan je het makkelijk zelf.
wat ook vaak voorkomt (heb het talloze keren gehad ) dat er wat speling tussen het onderste lager en de stuurpen zit .
dit merk je goed als je een wheely getrokken hebt en daarna een stoppie maakt.
je voelt dan eventjes een soort van knik(je).
 
is link als je te lang met die speling blijft rijden ook
als je ook nog is een stugge vering heb dan krijg je putjes in die lagers
en dan stuurt je stuur niet helemaal 100 meer
krijg je een beetje gevaarlijk stuurgedrag van..
 
Gevaarlijk stuurgedrag.... Wle eens vastslaand balhoofdlager gehad in een bocht?? Kan je verzekeren dat dat enorm zweten is. Het enige voordeel is dat je adrenalineklieren weer even wakker maakt.

Onder je bovenste kroonplaat zit en wartel. Met een schroevendraaiet en hamer kun je die wat vaster tikken. Als je het voorwiel los van de grond hebt moet je een weerstand op het stuur hebben van ongeveer 1,5 kg, gemeten op je voorpoten. Dit kun je checken met een veerunster. Een beetje weerstand is ook goed :z . Eventueel even de moeren van je bovenste kroonplaat lossen en na het aandraaien van de wartel weer vastdraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan